بایدها و نبایدهایی به بیان Dots، در زمینه ارتقای کشف اپلیکیشن در گوگل پلی

بایدها و نبایدهایی به بیان Dots، در زمینه ارتقای کشف اپلیکیشن در گوگل پلی

یک استور لیستینگ برنامه ریزی شده برای گوگل پلی استور به طور شگفت آوری قابلیت کشف اپلیکیشن یا بازی شما را دگرگون می سازد و به نصب های فراوانی منجر می شود. با انتشار اخیر Store Listing Experiments در کنسول توسعه دهندگان گوگل، شما قادر به انجام تست A/B بر روی متن و گرافیک های صفحه خود می باشید و با بهره گیری از داده ها می توانید تصمیمات حساب شده و منطقی تری را اتخاذ نمایید. Dots یک توسعه دهنده بازی آمریکایی است که بازی مشهور Dots و نیز TwoDots را منتشر کرده است. Dots با استفاده از استور لیستینگ به نمایش برندهای خود پرداخت و اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد که به افزایش نرخ مبادلات منجر گردید. Christian Calderon مدیر بخش بازاریابی Dots، برترین ترفندهای خود را به اشتراک گذاشته و در این مقاله به بیان آنها می پردازیم. بایدها و نبایدهایی به منظور بهینه سازی استور لیستینگ در گوگل پلی: بایدها: - در ساخت آیکون خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید تا جای ممکن آیکونی خاص و منحصر به فرد بسازید. سعی کنید به طور دیداری به متقاعد کردن کاربران خود پرداخته و این باور را در آنها خلق کنید که محصول شما جالب است و در رده محصولات مشابه، چیزی است که به دنبال آن بوده اند. - هموراه به خاطر داشته باشید که به سرعت به نقد و بررسی های صورت گرفته پاسخ دهید و یک استراتژی مقیاس پذیر دربرگیرنده بازخوردی به پیشنهادات محصول خود پیاده سازی نمایید. رتبه بندی اپلیکیشن سندی بر پذیرش محصول شما در جامعه است. - سرمایه گذاری در یک استراتژی کارآمد به نفع شما است، دانلودهای بیشتر منجر به باور اپلیکیشن از سوی گروه انبوهی از کاربران می شود و احتمال نصب اپلیکیشن از سوی کاربران را افزایش می دهد. - استور لیستینگ گوگل پلی خود را به وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی، انتشارات مطبوعاتی و سایر کانال های مشتری لینک دهید، بدین ترتیب محرکی برای کشف ارگانیک بازار هدف خلق می کنید. این کار موقعیت شما در جستجوهای انجام شده را تحت تاثیر قرار می دهد. - از ویدئوها به منظور نقل ارزش های اصلی اپلیکیشن بهره بگیرید، چرا که این نوع رسانه از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است. برای TwoDots پرمبادله ترین ویدئوها شامل گیم پلی، نمایش امکانات و رویدادهای درون بازی می باشد که خالق انتظاراتی است که کاربران باید از بازی داشته باشند. نبایدها: - سعی در جایگذاری کلمات کلیدی در عنوان اپلیکیشن خود ننمایید. تا جایی که ممکن است عنوانی کوتاه را برگزینید، چیزی اصیل و با معنا که کاربران را درباره برند شما به فکر وا دارد و امکانات محصول را نمایش دهد. - قسمت توضیحات مختصر را بیش از حد شلوغ نکنید، تا جای ممکن مفید و مختصر سخن گویید. این بخش به عنوان محلی برای آدرس دهی ارزش اصلی محصول عمل می کند و کاربران را دعوت به نصب اپلیکیشن می نماید. از شیوه های برتر در این راستا نهایت استفاده را ببرید. - از متون زیاد در اسکرین شات ها پرهیز کنید، چرا که اسکرین شات ها شرحی دیداری از آنچه در بازی یا اپلیکیشن شما قرار دارد، هستند و به کاربران قدرت تصور پیشنهادات و امکانات محصول شما را می دهند. در جاهایی که ممکن است از محلی سازی بهره بگیرید. - استفاده از پیام های خیلی کوتاه، منفی و گیج کننده در بخش "تغییرات آخرین نسخه" به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. باید کاربران را از آخرین آپدیت ها، تغییرات محصول و رفع خطاها و آنچه در نسخه جدید وجود دارد، باخبر سازید. این بخش باید مختصر و مفید بوده و جنبه اطلاع رسانی داشته باشد. - کاربر را با انبوهی از اطلاعات در قسمت توضیحات سردرگم نکنید قسمت توضیحات باید دارای ظاهری منظم و مختصر باشد و با استفاده از الگوهای ساختاری متفاوت که مطابقت بیشتری با محصول دارند، بر جذابیت این بخش بیفزایید. از Store Listing Experiments گوگل پلی به منظور افزایش نصب های خود بهره بگیرید به عنوان بخشی از سری ویدئوهای 100Days of Google Dev، یکی از اعضای تیم گوگل به نام Kobi Glick به شرح چگونگی تست گرافیک ها و متون گوناگون در اپلیکیشن یا بازی گوگل پلی لیستینگ، به منظور افزایش مبادلات از طریق قابلیت جدید Store Listing Experiments در کنسول توسعه دهندگان پرداخته است.

http://android-developers.blogspot.lu برگرفته از

اینها را هم بخوانید