سعید راستی-اپلیکیشن ساز سنتور سه بعدی

سعید راستی-اپلیکیشن ساز سنتور سه بعدی

دنیای موسیقی طرفداران بیشماری دارد و غیر از افرادی که به صورت حرفه ای این هنر را دنبال میکنند، بسیاری از مردم نیز به عنوان یک سرگرمی از آن بهره میبرند. این موضوع سبب شد تا ایده تولید برنامه های موبایل و شبیه سازی سازهای مختلف در آنها، مطرح گردد. در میان اپلیکیشن های ایرانی نیز نمونه های موفقی از این نوع به چشم میخورد که ما در ادامه با تولیدکننده یکی از آنها به نام "ساز سنتور سه بعدی" مصاحبه کرده ایم. سعید راستی-اپلیکیشن ساز سنتور سه بعدی

(افراد تازه کار) درآمد رو فدای کیفیت کارشون نکنن ، سعی کنن ابتدا کار با کیفیت طراحی کنن ، درآمد خودش میاد!
لطفا به صورت مختصر خودت رو معرفی کن. سلام ، خیلی خوشحالم که امروز در خدمتتون هستم و بنده رو قابل دونستید . سعید راستی هستم 24 سالمه ، عاشق تحلیل و برنامه نویسی بازی های کامپیوتری هستم!  در حال حاضر بنده در حال تحصیل در رشته ی کارشناسی نرم افزار هستم . اولین اپلیکیشن یا بازی که تولید کردی مربوط به چه سالی میشه و خودت چه نمره ای به اون میدی؟ بازی "سبقت" هست ،که حدود دو سال پیش طراحی کردم . نمره ی خاصی بهش نمیدم خب اون موقع هم اولین کار بنده در زمینه ی بازی های تحت پلتفورم موبایل بود. خب بی تجربه بودیم و نواقص زیادی هم داشت ! نمره ی خودم 5 از 20. نام موفق ترین اپلیکیشن یا بازی که تولید کردی چیه؟ اگه ممکنه اطلاعات حدودی در مورد زمانی که برای ساخت اون صرف کردی، تعداد کاربرانی که جذب کرده و میزان فروش اون در اختیارمون بزار. از بازی هایی که بنده طراحی کردم میتونم به" دوران افتخار" اشاره کنم که بسیار زحمت کشیدم برای ساختش که البته به صورت گروهی ساخته شد . از اپلیکیشن ها هم" ساز سنتور سه بعدی" یکی از موفق ترین محصول های بنده بوده که حدود 300 هزار نسخه دانلود شده و خودم شخصاً خیلی خوشحال بودم که کاربران اینقدر استقبال کردن و بخاطر همین نسخه ی دوم برنامه را هم منتشر کردیم . هر دو برنامه حدوداً 50 میلیون فروش داشته اند. کار رو از چه سالی و با چند نفر  شروع کردی و در حال حاضر چند نفر هستین؟ ابتدا خودم تنها کار میکردم و بعد با کمک برادرم برنامه هارو کامل تر کردیم . در حال حاضر به صورت گروهی بر روی شبکه ی اجتماعی ابرک فعالیت دارم . آیا خودت از برنامه و بازی هایی که تولید کردی استفاده میکنی؟ تو زمینه ی موسیقی خیلی تخصص خاصی ندارم و بیشتر سعی کردم به کمک چند نفر موسیقی دان ، برنامه ی با کیفیتی (منظور ساز سنتور سه بعدی) تولید کنیم ، ولی بازی های خودم رو گهگاهی امتحان میکنم . کدام یک از اپلیکیشن ها یا بازی هایی که تولید کردی را بیشتر از همه دوست داری؟ بازی "جعبه خورد کن" رو خودم خیلی دوست دارم اما متاسفانه استقبال چندانی ازش نشد. آیا تا به حال پروژه ای داشتی که با شکست مواجه شده باشه؟ اگه داشتی دلیل این شکست چی بوده؟ همین بازی"جعبه خورد کن" که خیلی وقت گذاشتم برای ساختش اما متاسفانه استقبالی نشد ، اما خب تجربه ی زیادی بهم داد . از چه نرم افزار و یا اپلیکیشن هایی برای تولید بازی یا اپلیکیشن و مدیریت وظایف و پروژه استفاده میکنی؟ بیشتر برای ساخت بازی ها از انجین یونیتی استفاده میکنم. از چه سخت افزارهایی برای تولید اپلیکیشن و یا بازی استفاده میکنی؟ برای ساخت اپلیکیشن های موسیقی  سعی کردیم از بهترین وسایل ضبط صدا و ... بهره ببریم . آیا تحصیلات در کارت موثر بوده؟ به نظرم رشته ی تحصیلیم فقط منو با دنیای کامپیوتر بیشتر آشنا کرد . در ابتدا و قبل از کسب درآمد، چطور حمایت مالی میشدی؟ تو شرکت های نرم افزاری برنامه نویسی میکردم . گرافیک و رابط کاربری چقدر در موفقیت یک برنامه یا بازی میتونه موثر باشه؟ خب صد البته یکی از مهمترین بخش ها هست ، بسیاری از کاربران معیار کیفیت اپلیکیشن را همین رابط کاربری میدونن . بنده هم سعی کردم تو برنامه همیشه از رابط کاربری جذابی استفاده کنم . نقش تبلیغات یا بطور کل مارکتینگ رو در فروش یک اپلیکیشن یا بازی چطور میبینی؟ آیا خودت برای فروش محصولاتت از روش های مارکتینگ استفاده کردی؟  اگه هدفمند باشه به نظرم می تونه خیلی موثر باشه ، البته باید حتماً بودجه ی خوبی هم برای این کار کنار گذاشته بشه تا نتیجه بده . اگه ممکنه درمورد اپلیکیشن یا بازی بعدی که قرار هست تولید کنی، کمی توضیح بده ؟ بازی بعدی تحت یک شبکه ی اجتماعی اجرا خواهد شد ، امیدوارم بتونیم هر چه سریع تر این بازی رو آماده کنیم . در جذب نیرو برای تیم چه نکاتی رو مد نظر میگیری؟ انگیزه ، استعداد ، خلاقیت ، کارگروهی چه پیشنهادهایی برای افراد تازه کاری که دوست دارن به عنوان یک توسعه دهنده یا برنامه نویس مطرح بشن، داری؟ درآمد رو فدای کیفیت کارشون نکنن ، سعی کنن ابتدا کار با کیفیت طراحی کنن ، درآمد خودش میاد! آینده صنعت اپلیکیشن و بازی های موبایل در ایران رو چطور میبینی؟ به نظرم با بسترهای تازه که  برای برنامه نویس ها مهیا شده ، نمودار رو به پیشرفتی دارد. در آخر هر حرفی که داری بگو. خیلی خوشحال شدم که با تیم بسیار خوب اپ ریویو مصاحبه کردم و برای همه ی برنامه نویس های ایرانی هم آرزوی موفقیت دارم .  

اینها را هم بخوانید