مهم ترین دلایل شکست اپلیکیشن های موبایل کدامند؟

مهم ترین دلایل شکست اپلیکیشن های موبایل کدامند؟

مبنی بر پیش بینی های صورت گرفته، تا سال 2016 میزان دانلود اپلیکیشن ها به 211 میلیارد خواهد رسید و در سال 2017 این رقم به 254 میلیارد افزایش خواهد یافت و با این شرایط هیچ نشانی از توقف مارکت اپلیکیشن ها دیده نمی شود. بسیاری از توسعه دهندگان و کمپانی های ساخت اپلیکیشن مایل به ساخت بهترین اپلیکیشن ها در مارکت هستند، اما واقعیت این است که در عمل آنها قادر به انجام چنین کاری نمی باشند، بسیاری از اپلیکیشن های جدید مورد پذیرش کاربران قرار نگرفته و استارتاپ های اپلیکیشن موبایل به سرعت با شکست مواجه می شوند.

به منظور پیشگیری از این شرایط، آگاهی و درک عواملی که چنین وضعیتی را موجب می شوند حیاتی است، توسعه دهندگان باید تمامی این عوامل تاثیرگذار را در توسعه و ساخت اپلیکیشن های بعدی خود مورد توجه قرار دهند تا شکست مشابهی را تجربه نکنند.

1. طراحی بسیار ضعیف و ابتدایی اپلیکیشن

مبنی بر برخی از آمار و ارقام دریافتی، حدود 8 درصد از اپلیکیشن های منتشر شده در سیستم عامل های گوناگون، شامل ویندوز، اندروید و آی او اس به دلیل طراحی بسیار ضعیف خود با شکست مواجه می شوند. طراحی ضعیف به این معناست که اپلیکیشن قادر به تاثیرگذاری بر روی کاربران نیست و این شرایط به رها کردن آن از سوی کاربران و در نهایت شکست اپلیکیشن منجر می شود.

یک رابط کاربری خوب و مناسب، جایگذاری دقیق دکمه ها، وضوح بالای تصاویر و یک تجربه کاربری عالی لازمه یک اپلیکیشن موفق و با طراحی خوب قلمداد می شود.

2. نادیده گرفتن رقابت

به طور کلی پیشنهاد می شود که استارتاپ های اپلیکیشن موبایل بر روی کار خود متمرکز شده و به رقابت موجود در این زمینه توجه نکنند، اما شواهد خلاف آن را نشان می دهد، به طوری که نادیده گرفتن رقابت موجود در این زمینه دلیل شکست در 20 درصد از استارتاپ ها می باشد، از این رو هیچگاه رقبای خود را نادیده نگیرید، سعی در فهم فعالیت ها و شیوه بازاریابی آنها نمایید. از طرفی رقابت حاکم تلاش بیشتری را می طلبد و کار بر روی اپلیکیشن را به امری دشوار بدل می سازد، بسیاری از رقبا به تجزیه و تحلیل ها دسترسی دارند و این امر آنها را قادر به طراحی استراتژی بهتر و قدرتمندتری می کند، از این رو لازم است تا ابتدا بر روی اصول اولیه متمرکز شده و از کارآمدی عملکرد و روش خود اطمینان حاصل نمایید.

3. عدم وجود سرمایه کافی

در اختیار قرار داشتن تنها 90 درصد از سرمایه لازم برای شروع کسب و کار کافی نیست، شما باید تمامی سرمایه موردنیاز را در اختیار داشته باشید. علی رغم بکارگیری رویکردهای متعدد، Flud با کمبود بودجه مواجه شد و شرایطی که موجب شکست Flud شد در 26 درصد از استارتاپ ها نیز حاکم است، از این رو اختصاص هوشمندانه بودجه و زمان پیش از شروع کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

blog_23469_1

4. لانچ دیرهنگام یا زودهنگام اپلیکیشن

آیا می دانید که دلیل شکست حدود 90 درصد از استارتاپ ها این است که آنها اپلیکیشن را خیلی زود یا خیلی دیر منتشر کرده اند؟ توسعه دهندگان نرم افزارها و اپلیکیشن ها در انجام کار خود با دشواری ها و چالش های متعددی روبه رو هستند. استارتاپ های اپلیکیشن به بهانه های مختلف انتشار اپلیکیشن خود را به تاخیر می اندازند. از سوی دیگر انتشار زودهنگام نیز شما را مجبور به اتمام یک بخش از کار می کند و ممکن است کیفیت لطمه ببیند.

انتشار دیرهنگام و کند به میزان 100 برابر بیشتر موجب شکست استارتاپ ها نسبت به انتشار زودهنگام شده است. امکان انتشار زودهنگام اپلیکیشن وجود دارد، اما این کار رسیک پذیر بوده و شهرت و اعتبار کسب و کار شما در میان است و احتمال دارد به دلیل نواقص موجود کاربران خود را از دست بدهید.

5. استراتژی بازاریابی اپلیکیشن نامناسب

بازاریابی اپلیکیشن موبایل نقش چشمگیری در ارتقا و پیشرفت کسب و کار ایفا می کند، از این رو عدم برخورداری از یک استراتژی بازاریابی قدرتمند در محصولات و سرویس های شما نیز تاثیرگذار است، حتی اگر این محصولات به خوبی ساخته شده و باکیفیت باشند. اکثر استارتاپ های موبایل که با شکست مواجه می شوند، از منابع خود برای توسعه و ساخت اپلیکیشن بهره می گیرند، اما فرآیند بازاریابی را کاملا نادیده گرفته و همین امر نیز در مدت زمان کوتاهی به شکست اپلیکیشن می انجامد.

با رواج شبکه های اجتماعی، ابزارهای بازاریابی متعددی وجود دارند که استارتاپ های اپلیکیشن قادر به بهره گیری از آنها هستند. با این حال بسیاری از کسب و کارها از نحوه استفاده این ابزارها جهت پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل خود مطلع نیستند، با این اوصاف عدم برخورداری از یک پلن بازاریابی قدرتمند و با طراحی خوب به شکست محصولات و سرویس ها منجر خواهد شد.

اعمال تغییرات در حین فرآیند توسعه، تیم مدیریتی ضعیف، انتشار زودهنگام در مارکت، عدم برخورداری از بازخورد مشتری، مشکلات محصول، اتکای شدید بر وام و غیره برخی از دلیل شکست استارتاپ های اپلیکیشن موبایل تلقی می شوند.

در این مقاله پنج دلیل عمده برای شکست استارتاپ های اپلیکیشن موبایل بازگو شد، اما پیروی از این موارد تضمینی برای موفقیت نیست، چرا که عوامل و فاکتورهای متعدد دیگری نیز در این بین تاثیرگذارند. ریسک در هر کسب و کاری وجود دارد، اما می توان با در نظر گرفتن این عوامل به پیش رفته و فرصت موفقیت در مارکت موبایل را افزایش داد.

 

http://www.business2community.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید