آشنایی با فرمت های تبلیغاتی موبایل

آشنایی با فرمت های تبلیغاتی موبایل

صنعت تبلیغات موبایل از نخستین روزهای پیدایش خود تاکنون پیشرفت های چشمگیری را به ثبت رسانده، این نوع تبلیغات در روزهای ابتدایی به شکل بنرهای بی کیفیتی ظهور کردند که مخاطبین هدف خاصی را نداشته و تنها بر روی صفحات گوشی های موبایل به نمایش در می آمدند.

این تبلیغات ساده که تاثیرگذاری چندانی بر روی کاربران نداشته و کلیک های تصادفی از سوی کاربران را سبب می شدند، راهی برای ورود فرمت های تبلیغاتی پیچیده تر که امروزه در دسترس توسعه دهندگان قرار دارند را تسهیل بخشید. امروزه خریدهای پیچیده و داده محور جایگزین فرم های آنلاین قدیمی شده و با هدف کسب بیشترین بهره وری از تبلیغات موبایل و افزایش نرخ بازگشت سرمایه طراحی شده اند.

blog_19398_1

برندها فرصت فوق العاده ای برای تبلیغات موبایل در اختیار دارند، سال گذشته به تنهایی درآمد تبلیغات آنلاین به 60 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2014 حدود 20 درصد افزایش داشت.

درآمد حاصل از تبلیغات موبایل رشدی 66 درصدی داشته، در حالی که تبلیغات دسکتاپ تنها 5 درصد افزایش را به ثبت رسانده است. علی رغم این فرصت در حال رشد، مطالعات نشان می دهند که برندها آنطور که باید بر روی موبایل هزینه نمی کنند، در حالی که کاربران بیشماری زمان خود را صرف کار با اسمارت فون ها و تبلت ها می نمایند.

به منظور یاری رساندن به توسعه دهندگان در جهت درک دنیای جدید تبلیغات محور موبایل در این مقاله به محبوب ترین فرمت های تبلیغاتی موبایل پرداخته خواهد شد.

تبلیغات ویدیویی موبایل

ویدیوها یک پلتفرم ایده آل به منظور افزایش آگاهی درباره برند تلقی می شوند، این رسانه ها با پشتیبانی از مشتریان سرنخ و افزایش تعامل در راستای تبلیغات به بازاریابان یاری می رسانند. هر روزه بر میزان محبوبیت و پذیرش این فرمت تبلیغاتی افزوده می شود و نشانی از کاهش تقاضا برای آن وجود ندارد.

تبلیغات ویدیویی دیجیتال تبلیغ کنندگان را قادر به ایجاد یک ارتباط قوی تر در راستای مسیر خرید در موبایل می گردانند و این کار توسط محتوای هدفمند در کانال ها و دستگاه های مختلف مانند اسمارت فون ها و تبلت ها صورت می پذیرد. این قبیل تبلیغات ارزش های طولانی مدت بهتری را نیز ارائه می دهند. تبلیغات ویدیویی ابزار بسیار خوبی برای بسیاری از برندها، تبلیغ فیلم های آینده، غذا، موسیقی، محصولات خرده فروشی و مهم تر از همه، بازی ها می باشد.

به منظور موفقیت در این زمینه لازم است تا برندها درک روشنی از مخاطبین خود داشته و محتوای ویدیویی را با تمایلات و خواسته های کاربر سازگار گردانند. به منظور افزایش پذیرش و نرخ بازگشت سرمایه لازم است تا تمامی محتوای تبلیغات ویدیویی قابل اجرا بوده و کال تو اکشن ها نیز در تبلیغ به نمایش گذاشته شوند.

تبلیغات موبایل قابل پلی

در این فرمت تبلیغاتی خلاقانه که در حقیقت نوعی بازی است، کاربران می توانند بازی کنند و روشی موثر برای کشف اپلیکیشن با کمک دموی بازی هاست، تبلیغات قابل اجرا راه بسیار خوبی برای دسترسی کاربر به محتوای نمونه پیش از نصب اپلیکیشن بر روی گوشی می باشد. با استفاده از چنین محتوایی قادر به برقراری تعامل با گیمرهای معمولی هستید و می توانید مخاطب خود را درگیر کنید. این گونه تبلیغات مرز بین اپلیکیشن و تبلیغات را از بین می برند و این کار از طریق ارائه تجربه ای غنی که در آن مشتریان با صرف زمان ارزشمند خود به تعامل با بازی می پردازند، صورت می پذیرد.

علاوه بر جنبه سرگرمی و خوشایند، این دسته از تبلیغات ارائه دهنده مزایای کلیدی برای بازاریابان نیز هستند. اول از همه تبلیغات قابل اجرا نرخ پذیرش بهتری را ارائه می دهند و این امر به دلیل تعاملی بودن آنهاست و تبدیل آنها سریع تر از تبلیغات معمولی صورت می پذیرد.

تبلیغات قابل پلی ارائه دهنده ارزش طولانی مدت بهتری بوده و ارائه دهنده تجربه قدرتمند و عمیق تری نیز می باشند. این دسته از کاربران نسبت به کاربرانی که تبلیغات را از طریق کانال های تبلیغاتی مانند نیتیو، ویدیو و نمایش دریافت کرده اند، نرخ تعامل بیشتری دارند.

تبلیغات موبایل گرافیکی که در بین اپلیکیشن یا بازی نمایش داده می شود

این تبلیغات تمامی صفحه نمایش را اشغال می کند و چند ثانیه پس از پخش، کاربران امکان بستن تبلیغ را توسط دکمه x که در گوشه تبلیغ جایگذاری شده، می یابند. این قبیل تبلیغات راه بسیار خوبی برای افزایش آگاهی برند و استفاده از کل صفحه نمایش به جای بخش کوچکی از آن می باشد. در صورت پیاده سازی درست می توان از ذات آزاردهنده این دسته از تبلیغات کاست.

این روزها بازه زمانی توجه کاربران در حال کاهش است و این دسته از تبلیغات راه حل بسیار خوبی برای جلب توجه کاربران و افزایش تعامل، کلیک بر روی تبلیغ و مبادلات آنها می باشند. این تبلیغات مانند تبلیغات ویدیویی و یا قابل پلی زمان و تعامل چندانی را لازم ندارند، باید توجه داشت که در بخش های خاصی از اپلیکیشن، یک تجربه سریع گزینه بهتری می باشد.

علاوه بر مزایا، این قبیل از تبلیغات دارای معایب منحصر به فرد خود نیز هستند، این تبلیغات در اغلب شرایط کاربر را وادار به زل زدن بر روی تبلیغ می کنند، تا زمانی که امکان بستن آن فعال شود، به اعتقاد برخی از کاربران این تبلیغات در زمان نامناسب نمایش داده می شوند و آزاردهنده هستند، از این رو لازم است تا توجه ویژه ای برای گزینش زمان نمایش این تبلیغات گردد، باید این تبلیغات را مثلا در زمان اتمام یک لول از بازی و یا وقفه طبیعی در اپلیکیشن یا پایان یک جلسه و یا یک عملکرد خاص از اپلیکیشن نمایش داد.

تبلیغات موبایل نیتیو

تبلیغات نیتیو در حقیقت یک محتوای پولی است که با فرمت نیتیو اپلیکیشن هم خوانی داشته و کمتر از تبلیغات دیگر در فعالیت کاربر تداخل ایجاد می کند. تبلیغات نیتیو دارای عناصر طراحی مشابه بوده و از لی اوت، رابط کاربری و دکمه های اپلیکیشن مشابهی استفاده می کند. بازاریابان موبایل به منظور ارائه تبلیغات موبایل نیتیو به شش جز شامل URL، تصویر بندانگشتی، عنوان، توضیحات، لوگوی برند و نام برند نیاز دارند.

با ارائه تبلیغاتی که از نظر ظاهر با فرمت مشابه ناشر و یا بازار فروش است، این تبلیغات نسبت به شیوه های تبلیغاتی سنتی تولید نرخ بالاتری از کلیک را به نمایش گذاشته اند.

استفاده از تبلیغات نیتیو توسط برندها محبوبیت زیادی دارد و دلیل این شرایط به طور عمده به بالاتر بودن نرخ کلیک نسبت به تبلیغات سنتی ارتباط پیدا می کند، علاوه بر این میزان تعامل در این قبیل از تبلیغات نیز بیشتر است. از سوی دیگر احتمال دارد تا برخی از مشتریان تصور کنند که این تبلیغات گمراه کننده بوده و اعتبار بازار فروش و برند را به خطر می اندازند، به منظور جلوگیری از این شرایط لازم است تا ناشرین قوانین MMA را در تبلیغات نیتیو خود رعایت کنند.

نتیجه گیری

نمی توان یک فرمت تبلیغات را به عنوان بهترین گزینه تلقی کرد، گزینش فرمت مورد استفاده به تعداد عوامل متغیر مانند بازی یا اپلیکیشن مورد بحث، محتوایی که تبلیغات در آن جای گرفته و تکرر نمایش و شیوه قرارگیری آن بستگی دارد.

با گسترش کاربرد گوشی های موبایل و مخصوصا اسمارت فون ها، بکارگیری استراتژی فرمت تبلیغاتی درست و مناسب برای پلتفرم های موبایل به منظور تولید درآمد بیشتر بسیار مهم و حیاتی است.

 

http://www.develop-online.net برگرفته از

اینها را هم بخوانید