آیا می توان به ابزارهای ASO اعتماد کامل کرد؟

آیا می توان به ابزارهای ASO اعتماد کامل کرد؟

سازندگان اپلیکیشن بر اهمیت ویژه ASO یا همان App Store Optimization واقف اند، مفهومی که تمام افراد خواستار آنند، اما دستیابی به آن با دشواری های همراه است. دانلودهای انبوه اپلیکیشن ریشه در جستجوی های صورت گرفته در اپ استور دارد، از این روی باید از جهت قرارگیری اپلیکیشن خود در نخستین نتایج جستجو اطمینان حاصل کنید. کلمات کلیدی بخش حیاتی ASO را شامل می شوند، البته عوامل دیگری نیز در این بین تاثیرگذارند. برخی از توسعه دهندگان تصور می کنند که تنها با در اختیار داشتن ابزارها و وای فای پرسرعت می توانند به تنهایی این کار را به انجام برسانند، اما واقعیت چیز دیگری است، یافتن ابزارهای کارآمد برای این کار با چالش هایی همراه است، از سوی دیگر این ابزارها از قابلیت مقایسه با توانایی های افراد کارآزموده و باتجربه برخوردار نیستند. appstore1پلت فرم های متعددی با استفاده از ابزارهای آنلاین ASO در اختیار سازندگان اپلیکیشن قرار دارند که با بهره گیری از آنها قادر به انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی هستند، اما اینکه این ابزارها چه امکاناتی را در اختیار سازندگان اپلیکیشن قرار می دهند و تا چه میزان قابل اعتمادند، پرسشی است که باید پاسخ داده شود. اخیرا تحقیقی توسط Moburst درباره این موضوع صورت گرفته و در آن به مقایسه رایج ترین ابزارهای ASO در بازار یعنی Sensor Tower ،App Annie و MobileDevHQ پرداخته شده است. در این مطالعه سه عنصر کلید شامل نرخ ترافیک، دشواری و تعداد اپلیکیشن های رقابتی مورد مقایسه قرار داده شده اند. Screen-Shot-aso1با تکیه بر نتایج حاصله از تحقیقات اخیر، شاهد اختلافات چشمگیری بودیم که مسئله قابلیت اعتماد به این ابزارها را به چالش می کشند. Screen-Shot-aso3تعداد بیشمار اپلیکیشن هایی که در یک موضوع خاص به رقابت می پردازند حوزه رقابتی چالش برانگیزی برای تست کلمات کلیدی خلق کرده و نتایج هیجان انگیز و دور از انتظاری را به نمایش گذاشت، به این معنا که در این زمینه تفاوت چشمگیری بین پلت فرم ها وجود دارد و در برخی موارد به بیش از 800 درصد نیز می رسد. نتایج دریافتی در مقایسه با نتایج حاصله از جستجو در اپل نیز دارای تفاوت های شایانی بودند. Screen-Shot-aso2جدول زیر برترین کلمات کلیدی را به نمایش می گذارد و داده های تولیدی توسط ابزارهای منتخب را نشان می دهد. Screen-Shot-2015-07-20-at-13.15 همان طور که مشاهده می کنید، تنها سه کلمه کلیدی مشترک در بین این سه پلت فرم وجود دارند و این به معنای شکاف انبوه بین این ابزارهاست که گاه منجر به گزینش نادرست کلمات کلیدی از سوی سازندگان اپلیکیشن می گردد.این ابزارها به طور معمول برای افراد حرفه ای ساخته شده اند، اما به طور میانگین مدت زمان 8 ماه برای تولید نتیجه مورد انتظار ASO نیاز است که نشان از فرآیندی آشفته و بی نتیجه که توسط افراد مبتدی و بی تجربه صورت گرفته، می دهد. نیاز آشکاری برای تلاش و فعالیت در این عرصه برای کسب نتایج بهتر و کارآمدتر وجود دارد، به همین دلیل Moburst پیشنهاد ترکیب و ادغام ابزارها را می دهد. تناقض چشمگیری که شاهد آن بودیم نشان دهنده مشکلات پیش رو برای افراد فعال در این زمینه است. تکیه بر تنها یک ابزار غیر ممکن است، اما از طرف دیگر ادغام ابزارها نیز گاه موجب سردرگمی بیشتر می گردد و تصویری نگران کننده از فرآیند توسعه موبایل برای پروژه های آتی را به نمایش می گذارد. http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید