ابزارهای جدید IOS به کمک برنامه نویسان می آیند

ابزارهای جدید IOS به کمک برنامه نویسان می آیند

گوگل و اپل دو رقیب سرسخت در بازار امروزی هستند، به لطف سیستم عامل های اندروید و IOS که برای گوشی ها و تبلت ها ساخته شده اند این رقابت بیش از پیش سنگین تر شده. در نه ماه اخیر، شرکت اپل با گوشی های گران قیمت و با کیفیت خود بازار را در دست گرفته است. با روی کار آمدن iPhone 6 و iPhone 6 Plus در پاییز گذشته، اپل سهم بازار خود را به میزان 18% در سه ماهه اول سال افزایش داد. در عین حال، گوشی های اپل که توسط سازندگان گوناگونی عرضه می شوند، در سه ماهه اول سال 79% از بازار گوشی ها را از آن خود کردند. شرکت گوگل از این مقدار فروش منفعتی نمی برد، زیرا بیشترین سود از قابلیت های جستجو و اطلاعاتی است که راجع به کابران کسب می کند و در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد. علاوه بر این، گوگل با اپلیکیشن هایی سر و کار دارد که توسط برنامه نویسان در گوگل پلی ارائه می شود و لازم است که در سایر پلت فرم ها هم کار کند. در کنفرانسی که به وقوع پیوست، گوگل ابتکارات جدیدی را جهت پشتیبانی از برنامه نویسان IOS به حضار معرفی نمود. CocoaPods یک ابزار مدیریتی برای IOS می باشد، که روشی مقدماتی برای فراهم نمودن Google Development Kits یا همان SDKs برای IOS در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. به گفته گوگل، توسط این ابزار، فرآیند ورود نرم افزار به Xcode (یک محیط برنامه نویسی برای IOS)، ساده تر می گردد و در نتیجه برنامه نویسان راحت تر از گذشته می توانند کراس پلت فرم کار کنند. خبر مهم تر اینکه امکان App Indexing برای اپلیکیشن های IOS از این به بعد در دسترس قرار می گیرد، به این معنا که کاربران قادر به یافتن محتوای مورد نظر، تنها با انجام جستجو در گوگل، خواهند بود. از هم اکنون جستجو کنندگان قادر به گشودن محتوای اپلیکیشن های موبایل از طریق اندروید و IOS می باشند و این امکان برای گروه کوچکی از شرکا در اختیار قرار گرفته است. پشتیبانی IOS از سرویس Cloud Messaging و سازگاری اپلیکیشن های IOS با Google Cardboard SDK که یک پلت فرم توسعه و ساخت بازی است، دیگر مواردی بودند که گوگل به آنها اشاره نمود. اقداماتی که گوگل برای خشنود ساختن برنامه نویسان IOS در پیش گرفته تنها قسمتی از بیانیه ها در کنفرانس را در بر می گیرند، مابقی آنها با انتشار نسخه جدید اندروید که در سه ماه سوم سال به بازار می آید، معرفی خواهند شد. به گفته تحلیلگران و کارشناسان صنعت، استفاده از قابلیت شاخص گذاری برای اپلیکیشن های IOS، ابزاری قدرتمند برای برنامه نویسان و کاربران IOS می باشد. به بیان Lei Sun، مدیر Yozio (شرکتی که در راستای افزایش مشتریان کار می کند) ، این بیانات گوگل گام بزرگی برای اپلیکیشن هایی است که در حال حاضر بر روی گوشی های اپل نصب شده اند. او بیان می کند که آزادسازی اطلاعات موجود در اپلیکیشن ها، باعث تسهیل دریافت آنها گشته و در نتیجه کاربران قادر به پیدا کردن محصولات و محتویات در گوگل، تنها با یک جستحو در وب می شوند. به منظور حصول نتیجه، اپلیکیشن های IOS باید لینک های مخصوصی را درون اپلیکیشن نصب نمایند تا موتور جستجوی گوگل با کمک آنها اطلاعات مورد نظر را بیاید. به گفته دو تن از تحلیل گران، این قابلیت بیشتر به نفع گوگل است و نه کاربران. Jack Gold تحلیلگر J. Gold Associates بیان کرد که ایجاد ارتباط بین قابلیت جستجو و IOS، بر ارزش جستجوی گوگل می افزاید و جستجوی گوگل به امری همه کاره، با ارزش و مهم برای کاربران نهایی تبدیل می شود. گوگل از راه جستجو کسب درآمد می کند و نه از طریق اندروید، بنابراین تلاش خود را به کار می گیرد تا پلت فرم های بیشتری را در بر گرفته و از این طریق بر درآمد خود بیفزاید. اهمیتی ندارد که شما در حال کار با کدام سیستم عامل هستید، تنها تمایل آنها ارسال تبلیغات بیشتر و درآمدزایی است. Patrick Moorhead، تحلیلگری از Moor Insights & Strategy بیان کرد که قابلیت جستجوی اپلیکیشن های IOS در گوگل، باید به محرکی برای استفاده از اپلیکیشن ها و خدمات IOS تبدیل شود. خواست برنامه نویس، استفاده از اپلیکیشن ساخت اوست. اپلیکیشن Open Table مثالی بود که در کنفرانس نشان داده شد، هر بار با باز شدن اپلیکیشن و انجام رزرو توسط کاربر، سودی عاید برنامه نویس می شود، بنابراین با بهره گیری از قابلیت جستجوی گوگل برای باز کردن اپلیکیشن ها، سود افزایش می یابد. این روش احتمالا یک راهبرد خوب برای بسیاری از اپلیکیشن های موجود خواهد بود. شاخص گذاری اپلیکیشن های IOS به معنای دسترسی به پروفایل و کلیه اطلاعات کاربران است که تنها مشغله ذهنی گوگل می باشد. http://www.pcadvisor.co.uk برگرفته از

اینها را هم بخوانید