اشتباهات UX که شاید از جانب شما سر بزند - بخش اول

اشتباهات UX که شاید از جانب شما سر بزند - بخش اول

اعمال تغییرات در UX موبایل فرآیندی دشوار است و زمانی که شما دارای پیش زمینه ای از وب باشید، بر دشواری این موضوع افزوده می گردد. محدودیت های بیشتری گریبان گیر توسعه دهندگان موبایل اند، از اندازه صفحات نمایش گرفته تا محدودیت های UI. توسعه تجربه موبایل یک فرآیند یادگیری پر از خطا و آزمون است، لذا با بهره گیری از نکات زیر می توانید مشکلات رایج را بهتر بشناسید و اقدام به رفع آنها نمایید. اشتباه 1: تصور نادرست درباره ورود کاربران به سیستم با ورود کاربران به سیستم می توان از مزایای بیشماری که به دنبال دارد، بهره جست، اما گاه این کار از سوی کاربران پسندیده نیست، وارد کردن اطلاعات شخصی کاری طاقت فرسا است که اغلب افراد از آن سر باز می زنند. بسیاری از اپلیکیشن ها به کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن بدون ثبت نام در سیستم را می دهند، از این طریق آنها می توانند از ارزش ها و امکانات پیشنهای اطلاع کسب کنند. اپل چنین رویکردی را در پیش گرفته است، اگر ثبت نام مشکل زا است، چرا آن را به طور کامل حذف نکنیم؟ dsdsdsdsHotelTonight یک اپلیکیشن رزرو هتل است که یک تست A/B در زمینه امکان تکمیل تراکنش ها بدون ساخت حساب کاربری انجام داده. به لطف بهره گیری از ثبت نام اختیاری، آنها شاهد نرخ رشد 15درصدی در رزروها شدند، اما آنها همچنان به تشویق کاربران خود به ثبت نام مشغولند، چرا که با ذخیره اطلاعات کاربر، انجام رزروهای آتی آسان تر و سریع تر صورت می پذیرد. آنها توانستند با استفاده از حذف فرآیند ثبت نام، اختلافات و موانع را با کاهش چشم گیری مواجه کنند و در عوض اشتیاقی برای ثبت نام در کاربران خلق نمایند. اشتباه 2: تصور غلط درباره ارائه اطلاعات انبوه به کاربران دو مورد از پیشنهادات رایج برای بهینه سازی اپلیکیشن به در بر گرفتن مکانیزم های آموزشی و عدم ثبت نام مربوط است. این امکانات به کاربران احساس خوبی از محتوای ارزشمند درون اپلیکیشن و به سازندگان اطمینانی از بابت آگاهی کامل کاربران از اپلیکیشن می دهند و مشارکت و تعامل را با افزایش چشم گیری مواجه می کنند. به تصور Vevo حذف بخش آموزشی موجب افزایش ثبت نام و ورود به سیستم گردید و پس از تست به این نتیجه رسیدند که ورود سیستم با افزایش 10 درصدی و ثبت نام با افزایش 6 درصدی مواجه شد. isudiuihjdfطبق نتایج دریافتی، آموزش نحوه استفاده از این اپلیکیشن خاص بیهوده است، چرا که افراد با اپلیکیشن و امکانات پیشنهادی آن آشنایی کامل دارند و نیازی به متقاعد نمودن آنها احساس نمی شود، اما شاید این موضوع برای سایر اپلیکیشن ها صدق نکند. کاربران تمایل به تماشای موزیک ویدئو در اسرع وقت دارند و فیلم آموزشی تنها به عنوان مانعی عمل می کند، زیرا عملیات بسیار ساده اند و نیازی به توضیح بیشتر ندارند. سعی در متقاعد کردن کاربران، گاه مانند مانعی آنها را از ارزش واقعی اپلیکیشن دور می کند.

اشتباه 3: تقلید از تجربیات سایر اپلیکیشن ها

اشتباهات مذکور از جایگذاری روش هایی نشات می گیرد که شاید برای یک اپلیکیشن خاص مناسب نباشند. هر اپلیکیشن دارای اهداف، مخاطبین، ارزش ها و عمکرد منحصر به فرد خود می باشد، رویکردی که برای یک اپلیکیشن خاص جواب گو است، به معنای کارآمدی قطعی برای اپلیکیشن های دیگر نیست.

1432260993image12-e1432262962964 به جای جایگذاری نمونه های آنلاین، ایده های خود را بر مبنای بازخوردهای دریافتی از مشتریان خود بنا کنید. با ساخت پرسش نامه و مطالعه نقد و بررسی ها می توانید به کیفیت کار خود بیفزایید. در این راستا بهره گیری از ایده های خلق شده و استفاده از تست A/B و تعیین اثرات تغییرات اعمال شده بر روی مخاطبین پیشنهاد می شود. تیم باید در جهت تست A/B که یک ابزار قدرتمند برای کسب داده های باکیفیت است، تلاش خود را به کار ببندد و تاثیر اعمال تغییرات را بر روی KPI به دقت بسنجد.

اشتباه 4: دست کم گرفتن آپدیت ها

تغییرات اعمال شده در موبایل معمولا در مقایسه با وب دیرتر به دست کاربران نهایی می رسند. اعمال تغییرات در وب به سهولت و سرعت انجام می گیرد، چرا که سرورها در کنترل شرکت می باشند و در صورت بروز کوچک ترین مشکل، برنامه نویسان قادر به بازیابی نسخه قبلی بوده و همه چیز تحت کنترل آنها قرار دارد، اما این واقعیت برای موبایل کمی متفاوت و از جوانبی دشوارتر می نماید.

اپلیکیشن در گوشی مشتری جای گرفته است و برای رسیدن آپدیت جدید به دست مشتری راهی طولانی در پیش است، از طرفی بررسی اپ استور نیز لازمه به روز رسانی اپلیکیشن است و این فرآیند زمان بر نیز به پیچیدگی کار می افزاید.

چالش دیگر مربوط به کاربرانی است که معمولا تمایلی به انجام به روز رسانی به شکل دستی ندارند. از این جهت لازم است همه چیز را به طور کامل بسنجید تا نتیجه موردنظر را دریافت کنید. انجام تست بتا یا تست A/B مجزا جهت کاهش مشکلات خجالت آور لازم است، از این طریق از بازخوردهای کاربران آگاهی کسب می کنید. بازخوردهای کیفی به شکل پرسش نامه، ایمیل، نظرات و گزارش خطا از طریق تست بتا به دست برنامه نویسان می رسد. با بهره گیری از تست A/B می توانید از رابطه بین علت و اثر آگاه شده و تاثیر تغییرات اعمالی را بر روی معیارهای اصلی خود بسنجید. رفع خطاها در موبایل مشقت بار است، اما یکپارچه سازی تست در چرخه ساخت اپلیکیشن در کاهش ریسک محتمل یاری گر شما خواهد بود. در مطلب بعدی نیز با ما همراه باشید تا شما را با سایر موارد آشنا کرده و روش هایی برای جلوگیری از این مشکلات در اختیار شما قرار دهیم. http://www.sitepoint.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید