اینستاگرام 5 ساله شد: از پیدایش تا به امروز

اینستاگرام 5 ساله شد: از پیدایش تا به امروز

5 سال از روی کار آمدن اپلیکیشن محبوب اینستاگرام می گذرد، از این روی فرصت مناسبی است تا نگاهی به گذشته این اپلیکیشن بیندازیم. اپلیکیشن در سال 2010 پا به میدان نهاد، عوامل متعددی موجب رشد و توسعه این پلتفرم شده اند و آن را در رده بزرگ ترین و مهم ترین شبکه های اجتماعی قرار داده اند. امروزه برندها نیز اینستاگرام را به عنوان ابزاری برای تبلیغات مورد استفاده قرار می دهند. یک پلتفرم شبکه اجتماعی برای اشتراک عکس رونمایی اینستاگرام در 6 اکتبر سال 2010 به وقوع پیوست و در ماه دسامبر همان سال اپلیکیشن 1 میلیون کاربر را از آن خود نمود. هشتگ ها نیز تنها پس از ژانویه 2011 جای خود را در اپلیکیشن یافتند، در حالی که هدف اصلی همچنان بدون تغییر باقی ماند: کمک به کاربران در جهت اشتراک گذاری عکس های خود با یکدیگر و کشف آنها. در ماه ژوئن 2011، کاربران اینستاگرام به 5 میلیون نفر رسیدند و انتشار نسخه دوم از اپلیکیشن که ارائه دهنده فیلترها و امکانات دیگری بود، انبوه کاربران را دو برابر کرد به طوری که در پایان سپتامبر، 10 میلیون کاربر اپلیکیشن را مورد استفاده قرار دادند. یکی از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام به نام #TBT یا Throwback Thursday از سال 2011 مورد استفاده قرار گرفت و همزمان با افزایش کاربرد از سوی هنرمندان، در سال 2012 به نقطه اوج خود رسید. سال 2012 مصادف با پیوستن اینستاگرام به خانواده فیسبوک بود، همزمان با این همکاری کاربران نیز به 30 میلیون رسیدند. در همان سال تب اکسپلور و وب پروفایل ها نیز پا به عرصه نهادند، اما محبوبیت اینستاگرام در آن سال مدیون terms of service یا TOS بوده است. این ذهنیت در کاربران وجود داشت که اینستاگرام بدون کسب مجوز از کاربر اجازه فروش و استفاده از تصاویر را خواهد داد، اما اینستاگرام به نگرانی های کاربران خود گوش فرا داد و قصد خود برای ساخت یک مدل کسب و کار مطابق با تجربه کاربری را اعلام کرد. در سال 2013 قابلیت های ویدئویی، پیام رسانی مستقیم و تبلیغات در ایالات متحده آمریکا رونمایی کردند و پلتفرم به سرعت رشد کرد و با دستیابی به 300 میلیون کاربر در سال 2014 و سپس 400 میلیون کاربر، یک بار دیگر محبوبیت خود را بر همگان ثابت کرد. این محبوبیت در طول 5 سال، اینستاگرام را به یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در جهان مبدل کرده است.  برندها و تبلیغات در اینستاگرام در حال رواج اند یکی از دلایلی که توجیه کننده موفقیت اینستاگرام است، خدمت رسانی آن به اشخاص و برندها می باشد. Michael Kors نسختین برندی بود که در سال 2013 اقدام به تبلیغ از طریق اینستاگرام نمود، این کار با ساخت تصاویری که با اپلیکیشن هم خوانی داشته و خللی در تجربه کاربری ایجاد نمی کرد، صورت پذیرفت. پس از آن هزاران برند در صنایع و مشاغل گوناگون حضور خود را در اینستاگرام پررنگ تر نمودند و حالت جدیدی از تبلیغات را تجربه کردند. هم اکنون اینستاگرام چندین محصول تبلیغاتی را ارائه می دهد، هدف تمامی آنها بر روی در اختیار قرار دادن محتوای باکیفیت به مخاطبین در زمان مناسب متمرکز شده است. امسال اینستاگرام اقدام به معرفی گام بعدی خود در برنامه تبلیغاتی نمود، تبلیغات سلف-سرویس که برای تمامی علاقه مندان در دسترس می باشد. این حرکت گامی بزرگ در زمینه ایجاد فرصت هایی جدید برای برندها و آژانس های کوچک تر می باشد. بسیاری از برندهای موفق از اینستاگرام در جهت برقراری ارتباط با کاربران استفاده می کنند. مردم از ایسنتاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر زیبا و خاطره انگیز زندگی خود بهره می برند. برندها باید اقدام به گزینش راهی موثر برای برقراری ارتباط با کاربران کنند، چرا که در صورت تداعی احساسی آزاردهنده در کاربر، آنها به سرعت آن برند در آنفالو می کنند، لذا محتوا و نحوه ارائه آن باید در کانون توجه برندها قرار گیرد. اینستاگرام: هم اکنون و در آینده گام بعدی اینستاگرام چیست؟ آنها چگونه به 500 میلیون کاربر دست پیدا خواهند کرد؟ امسال اینستاگرام اقدام به انطباق تصاویر غیر مربعی در پلتفرم نموده است، با بیان آنها 20 درصد از تصاویر آپلود شده غیر مربعی هستند، لذا این تغییر فرصت خلاقیت های جدیدی را ایجاد می کند. ایسنتاگرام به دلیل تمرکز بر روی خلاقیت، انعطاف و سادگی توانسته رونق بگیرد. خلاقیت: اینستاگرام محلی برای به نمایش گذاشتن خلاق ترین و بهترین شخصیت از شماست، در اینجا تصاویر زیبا، خاص و هنرمندانه بسیار مورد تمجید قرار می گیرند. اینجا مکانی است که هنرمندان، عکاسان، خلاقان و هر کسی را که حرفی برای گفتن دارد گرد هم آورده، در صورتی که اینستاگرام به حمایت مستمر خود از این جمعیت و در اختیار قرار دادن فضا و ابزارهایی برای خلق آثار خلاقانه بپردازد، رشد و توسعه بیشتر آن قطعی است. انعطاف: همزمان با رشد اینستاگرام، تنوع رسانه هایی که توسط پلتفرم پشتیبانی می شوند نیز، گسترش یافته است، به عنوان نمونه می توان به ویدئوها و تصاویر غیر مربعی اشاره کرد. تمرکز اصلی پلتفرم بر روی رسانه های بصری نهاده شده، اما تنها محدود به تصاویر مربعی نمی شود، لذا فرصتی را برای کاربران ایجاد می کند تا بهترین فرمت برای موضوع مورد نظر را برگزینند و اقدام به آپلود محتوا نمایند. سادگی: اینستاگرام امور متعدد و متنوعی را به انجام نمی رساند و این ویژگی خوبی است. شما قادر به ارسال یک تصویر یا ویدئو هستید، می توانید نظرات خود را درج کنید، به صورت خصوصی اقدام به اشتراک گذاری عکس با فرد یا افرادی مشخص نمایید. اینستاگرام ساده ترین و بهترین راه برای به اشتراک گذاری عکس های درون گوشی موبایل می باشد و دارای هیچ گونه پیچیدگی نیست. تا زمانی که اینستاگرام بر مفهوم سادگی پایبند باشد، موفقیت را نیز در کنار خود خواهد داشت. این مفاهیم رشد اینستاگرام را تضمین می کنند و ممکن است تا 5 سال آینده 1 میلیارد کاربر نیز از آن این پلتفرم گردد. اینستاگرام تولدت مبارک!   http://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید