بازی ها در نقش محرکی برای آینده واقعیت مجازی

بازی ها در نقش محرکی برای آینده واقعیت مجازی

تکنولوژی واقعیت مجازی همواره مورد توجه عموم بوده، اما اخیرا شاهد تجدید حیات این محصول حیرت انگیز بوده ایم. هر روزه با کاهش اندازه بسته های ارائه دهنده این سیستم جذاب مواجه ایم، اما از سوی دیگر شاهد مسائل و مشکلاتی در زمینه واقعیت مجازی نیز می باشیم که جنبه تکنولوژی و اجتماعی را در بر می گیرند. در بخش تکنولوژی عمده ترین مشکل به قدرت پردازش و سیستم خنک کننده مربوط می شود که لازمه عملکرد با کیفیت و دقیق چنین سیستمی است. اسمارت فون های مدرن امروزی قادر به خلق دنیای واقعیت مجازی هستند، اما از بابت کیفیت نمی توان چندان ابراز خوشنودی نمود، زیرا کیفیت سیستم از قدرت بالایی برای کاربران معمولی برخوردار نیست، اما با روی کار آمدن نسل جدید از محصولات می توان امیدوار بود. افراد متخصص در صنایع گوناگون معتقدند که در آینده ای نه چندان دور، اسمارت فون ها از قابلیت های بالا و قابل قبولی در زمینه واقعیت مجازی برخوردار خواهند شد و یک محیط واقعی را خلق خواهند نمود. AH-Google-IO-2014-Cardboard-2-of-4بدون در نظر گرفتن مسائل فنی، مشکل دیگری وجود دارد که صنعت با آن دست و پنجه نرم می کند، این مسئله اپلیکیشن هایی را در بر می گیرد که در حال از بین بردن این تکنولوژی هستند. مشهودترین کاربرد واقعیت مجازی در عرصه بازی هاست، اگر صنعت مولتی میلیارد دلاری در سراسر جهان و افرادی را که از سال 1980 مجذوب ایده واقعیت مجازی شده اند در نظر بگیریم، آنها استطاعت مالی برای پرداخت هزینه های مربوطه را در سال 2015 خواهند داشت. واقعیت مجازی کاربردهای بالقوه دیگری نیز دارد که تجارت الکترونیک، تحصیلات و آموزش را شامل می شود. در گزارشی از BI Intelligence پیش بینی های درباره سرعت بالای پذیرش این تکنولوژی در سراسر جهان که بالطبع انتظارات تهاجمی را در بر خواهد داشت، نمایش داده شده اند. مهم ترین بخش مربوط به انتظارات BI Intelligence از بازار است، پیش بینی شده که میزان 99 درصد ترکیب از سال 2015 تا 2020 به وقوع بپیوندد. شایان ذکر است که تکنولوژی واقعیت مجازی در سمت مشتری هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و این رشد عظیم ریشه در اساس کار دارد. اگر کسب و کاری قادر به فروش 15 هزار هدست در سال 2015 باشد و در سال 2016 نیز 30 هزار محصول را به فروش برساند، این رشد معادل 100 درصد در طول 12 ماه خواهد بود، اما تنها 45 هزار هدست در طول این دو سال به فروش رسیده است. به بیان کارشناسان امور مالی، BI Intelligence از بازار سخت افزار انتظار رشد به اندازه 3 میلیارد دلار تا سال 2020 دارد یعنی بیشتر از مقدار 37 میلیون دلاری که در سال 2015 برآورد شده بود. vrforecast-01BI Intelligence معتقد است که هدست های واقعیت مجازی که به 1.2 میلیارد بازی کننده در سراسر جهان فروخته شده اند، فشار اعمالی در پشت پرده این رشد انفجاری خواهند بود. اسمارت فون ها گزینه خوبی برای برقراری چنینی ارتباطی به نظر می رسند که موجب خوشنودی تکنولوژی شده است، برای نمونه Google Cardboard را در نظر بگیرید. تکنولوژی اسمارت فون ها به تنهایی از قدرت لازم برای پیاده سازی واقعیت مجازی برخوردارند و این امر به لطف تلاش های صورت گرفته در صفحات نمایش با وضوح بالاتر، گرافیک قدرتمندتر و پردازشگرهای اپلیکیشن میسر شده است. امروزه اسمارت فون ها بخش اعظمی از زندگی روزمره ما را تشکیل داده اند و در سایر مناطق نیز در حال رشد و توسعه می باشند، برای نمونه می توان هند را نام برد، از این رو شاهد پیشرفت این تکنولوژی و رواج هر چه بیشتر آن خواهیم بود. http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید