خواندن خبر و انجام بازی در پروژه DeepMind گوگل

خواندن خبر و انجام بازی در پروژه DeepMind گوگل

DeepMind یک پروژه جدید از گوگل است، این غول بزرگ در عرصه اینترنت و تکنولوژی در این پروژه قصد دارد به کامپیوترها خواندن و یادگیری از تجارب کسب شده خود را آموزش دهد. space-invadersمحققان این تیم ادعا کردند که این سیستم هوش مصنوعی از الگوریتم های مقدماتی ساخته می شود. هدف این تیم ساخت و توسعه سیستمی دارای قابلیت بررسی حجم انبوهی از داده های خام است که از این طریق بتواند به پیش بینی و تعیین یک دوره از عملیات بپردازد. سیستم هوش مصنوعی مذکور برای مشاهده مثال هایی از فعالیت های واقعی و سوابق ثبت شده آموزش دیده است. رسانه هایی همچون Daily Mail در انگلستان و CNN به عنوان منابعی از اطلاعات برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند. خلاصه ای از داستان در قسمت بالای هر مقاله نوشته شده است و سیستم هوش مصنوعی از مقاله ها به عنوان داده خام و از یادداشت ها برای تفسیر استفاده می کند. برای این کار مجموعا 218000 مقاله از Daily Mail و 100000 مقاله از CNN برای توسعه این سیستم استفاده شده اند. این سیستم برای انجام بازی ویدئویی کلاسیک آتاری مانند Space Invaders یا همان مهاجمان فضایی هم مورد تست قرار گرفته، برای این منظور ، تنها مکان پیکسل ها روی صفحه و امتیاز در اختیار سیستم قرار گرفته اند و با بهره گیری از این امکانات سیستم فرا گرفته که چگونه امتیاز کسب شده را به حداکثر مقدار ممکن برساند، در حقیقت یادگیری به این شیوه، هدفی است که سیستم به منظور آن طراحی و پیاده سازی شده است. به گفته Mustafa Suleyman یکی از موسسان DeepMind در طول کنفرانس کارشناسان فناوری که در ماه ژوئن در لندن برگزار شد، یادگیری به صورت کاملا پایه ای انجام می گیرد، به این معنا که هیچ دانش پیش فرضی بر روی سیستم قرار داده نشده است، ما سیستم را از هویت مهاجمان فضایی و یا چگونگی انجام عملیات شلیک مطلع نمی سازیم، بلکه خودش آنها را فرا می گیرد. زمانی که سیستم برای نخستین بار با مهاجمان فضایی رو به رو می شود، به صورت تصادفی شلیک می کند و معمولا در پشت موانع بالای صفحه پنهان می شود، همین رفتار مرگ سریع و مکرر بازی کننده مجازی را نتیجه می دهد. با گذشت زمان سیستم فرا می گیرد که چگونه عملیات شلیک را با دقت بیشتری به انجام رساند، به همین ترتیب می آموزد که تنها در مواقع لزوم پشت موانع پنهان شود. در انتهای هر مرحله، همزمان با کاهش توانایی دشمن، سیستم هوش مصنوعی مجبور به انجام محاسبات سریع تر می گردد و مهارت خود را افزایش می دهد. سیستم هوش مصنوعی سنتی بر اطلاعات و الگوریتم های برنامه نویسی شده بر روی ماشین تکیه می کند و قادر به یادگیری از تجارب اکتسابی خود نیست. به بیان DeepMind آنها بهترین فنون از یادگیری ماشینی و سیستم های دانش عصبی را جهت خلق یک الگوریتم قدرتمند و همه منظوره با هم آمیخته اند. خواندن و یادگیری ماشینی در آینده ای نزدیک بسیار متداول می شود و به پیشرفت های جدید در علم روباتیک می انجامد. http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید