سه اشتباه رایج در ساخت اپلیکیشن به همراه راه حل

سه اشتباه رایج در ساخت اپلیکیشن به همراه راه حل

یادگیری از اشتباهات پیشین به برنامه نویسان قدرت ارتقای اپلیکیشن را می دهد، البته باید روش صحیح کار را بدانند، بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از اشتباهات رایج که اغلب از سوی برنامه نویسان سر می زنند، آشنا کنیم. ساخت و توسعه اپلیکیشن شروع مسیری طولانی که گاه هموار و اغلب همراه با مشکلات است، می باشد و در آخر پیروزی یا شکست آتی محصول را رقم می زند. اشتباهات معدودی نیز در طول ساخت و بازاریابی اپلیکشن به وقوع می پیوندند، از طراحی رابط و تجربه کاربری گرفته تا پرداخت های درون برنامه ای. 150723-Smartphone-With-Error-Message-lgداشتن کاربران فعال تمایل هر سازنده اپلیکیشنی می باشد، از نخستین لحظه ای که کاربر اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار می دهد، شما مایل به در اختیار قرار دادن تجربه ای مثبت می باشید که تنها توسط برقراری ارتباط با آنها امکان پذیر است. این فرآیند در حقیقت مانند نقطه ورودی عمل می کند، هدف شما در جهت تامین بهترین و هموارترین تجربه برای کاربران خود معطوف شده است. اشتباه 1: مخاطب قرار دادن کاربران اپلیکیشن به صورت نادرست اشتباهات متعددی در حین انجام این فرآیند به وقوع می پیوندند، اما در اینجا به یکی از رایج ترین اشتباهات، یعنی ثبت نام اجباری اشاره می کنیم. اولین کاری که به محض باز کردن اپلیکیشن برای اولین بار انجام می دهید، کدام است؟ ثبت نام، درست است؟ شما اطلاع کافی از اپلیکیشن ندارید و نمی تواند تنها به پیشنهاد برخی افراد اکتفا کنید. ثبت نام اجباری به این معنا است که ابتدا اقدام به ثبت نام کنید، سپس به شما امکانات و قابلیت های اپلیکیشن را ارئه می دهیم، این نوع ثبت نام یکی از اشتباهات رایج است و به هیچ وجه نباید اجازه دهید که کاربران شما قربانی این محدودیت شوند. 150723-even-app-forced-regsitrationراه حل: در ابتدای امر فرصتی را برای کاربران جهت آشنایی با اپلیکیشن فراهم سازید و آنها را با امکانات و قابلیت های اپلیکیشن آشنا کنید. در اکثر شرایط پس از آشنایی با اپلیکیشن آنها با کمال میل اقدام به ثبت نام می کنند و به جمع کاربران شما می پیوندند. ناشران اپلیکیشن، امروزه به کاربران پیشنهاداتی مبتنی بر محتوا برای استفاده اولیه و به عنوان جایگزینی برای ثبت نام ارائه می دهند، بدین ترتیب تعداد کاربران فعال و نرخ نگهداری و حفظ اپلیکیشن افزایش می یابد. بیایید نگاهی به اپلیکیشن Product Hunt بیندازیم، این اپلیکیشن علاوه بر عدم اعمال اجبار برای ثبت نام و ورود به سیستم، آموزش اپلیکیشن را که گاه بسیار آزاردهنده است نیز خذف کرده. به محض باز کردن اپلیکیشن، کاربر به فیدی در قسمت بالای محصولات برده می شود. 150723-even-product-hunt-app-initial-launchکاربران می توانند آزادانه از اپلیکیشن استفاده کنند، تنها زمانی که تمایل به درج نظر یا پیشنهاد داشته باشند، نیازمند ورود به سیستم هستند. این اپلیکیشن نمونه خوبی از یک اپلیکیشن است که عاری از محدودیت برای کاربر می باشد و به آنها امکان استفاده از اپلیکیشن را می دهد. مسلما این مدل برای تمامی اپلیکیشن ها مناسب نیست، برای اپلیکیشن هایی که دارای پیچیدگی های هستند و نیاز به فیلم آموزشی دارند، این مدل پاسخ گو نخواهد بود، از سوی دیگر برای اپلیکیشن هایی که متکی به شبکه های اجتماعی هستند، ورود به سیستم الزامی است. ممکن است طراحان تجربه کاربری این ذهنیت را داشته باشند که به خوبی افرادی را که از اپلیکیشن استفاده خواهند کرد می شناسند، اما این تصور گاه نادرست است. اشتباه دوم: طراحی تجربه کاربری و عدم شناخت مخاطبین مشکل ریشه در سازنده اپلیکیشن و کسی که از آن استفاده می کند دارد. اختلاف سنی بین این دو گروه می تواند پدید آورنده مشکل پیش آمده باشد و شاید مفهومی که آنها از تکنولوژی و کاربرد آن دارند، متفاوت باشد. برای نمونه کاربران چینی به رنگ قرمز علاقه دارند، چرا که آن را نمایش دهنده طعم خوب و مثبت می پندارند، بنابراین این رنگ باید توسط سازندگان اپلیکیشن مد نظر قرار گیرد. روان شناسی رنگ نقش عمده ای در جهت جذاب ساختن اپلیکیشن و انطباق آن با فرهنگ افراد ایفا می کند. راه حل: لازم است سازندگان اپلیکیشن تحقیقات گسترده ای برای شناخت مخاطبین، درک ترجیحات، فرهنگ و رفتار آنها به انجام برسانند، در این صورت تصمیم عاقلانه و سنجیده ای را اتخاذ خواهند نمود. دارا بودن دانش عمیقی از توزیع نسخه های گوناگون گوشی های موبایل و سیستم عامل ها که توسط مخاطبین مورد نظر استفاده می شود، اهمیت دارد. پیش از انتشار اپلیکیشن لازم است تمامی مشکلات از قبیل صفحات خالی در شرایط خاص، حرکاتی که طبق انتظار کار نمی کنند، کرش های اپلیکیشن و ... را به دقت تست و بازبینی کنید و چنانچه مشکلی وجود دارد، سریعا اقدام به رفع آن نمایید. اشتباه سوم: تست نکردن پیش از انتشار و عدم بازبینی پس از انتشار اپلیکیشن کاربران اندروید و آی او اس از حرکات گوناگونی برای عملیات مشابه استفاده می کنند و این فرآیند با وجود تنوع گوشی های اندروید دشوارتر می شود. استفاده از یک اپلیکیشن که برای گوشی سامسونگ ساخته شده، برای آیفون جوابگو نخواهد بود و به شکست قطعی می انجامد. راه حل: شما نیازمند توسعه یک استراتژی تست کامل می باشید که شامل تمامی عناصر دخیل در اپلیکیشن باشد، در این بین محیط تست، گوشی های مورد نظر، تست شبکه و تمامی امکانات اپلیکیشن باید مورد تست و بررسی قرار گیرند، در این راستا باید از عدم وجود هر گونه تداخلی با تجربه کاربری اطمینان حاصل شود. عدم در نظر گرفتن مراحل پس از انتشار اپلیکیشن اشتباه رایجی است که از جانب سازندگان اپلیکیشن سر می زند، به این معنا که آنها اقدام به جایگذاری تجزیه و تحلیل در اپلیکیشن نمی کنند و یا معیارهای صحیح را مورد سنجش و بررسی قرار نمی دهند، مشکل دیگر مربوط به تمرکز بر روی اعداد و ارقام به جای دلایل زاینده مشکل است، بهینه سازی اپلیکیشن بدون نظارت مناسب به انجام نخواهد رسید. راه حل: به منظور کشف آن قسمت از اپلیکیشن که برای بهینه سازی آمادگی لازم را دارد، باید نظارتی بر روی معیارهای کلیدی داشته باشید. سازندگان اپلیکیشن باید تمایزی بین نرخ دانلودها و کاربران فعال قائل شوند. با بررسی و نظارت بر معیارهای کلیدی می توانید از مکان هایی که کاربران بیشتر زمان صرف کرده اند و نیز استمرار بازگشت آنها به اپلیکیشن، مطلع شوید. علاوه بر توجه به معیارهای کلیدی، سازندگان اپلیکیشن نیاز به درک دلایل پشت پرده این آمار و ارقام دارند، بدین صورت که باید از تجربه کاربری و چگونگی تعامل کاربر با اپلیکیشن آگاهی لازم را کسب کنند. بهره گیری از تجزیه و تحلیل دیداری به منظور آنالیز کردن تجربه کاربری برای بهینه سازی اپلیکیشن حیاتی است. نتیجه گیری در این مقاله به سه اشتباه رایج که سازندگان در توسعه و بازاریابی اپلیکیشن مرتکب می شوند، اشاره شد و راه حل هایی نیز برای رفع آنها پیشنهاد گردید. شناسایی شرایطی که به موفقیت اپلیکیشن شما می انجامد، بسیار حیاتی است. کشف دلایل پشت پرده و مشاهده الزاماتی که اپلیکیشن باید بر روی آنها کار کند، با استفاده از تجزیه و تحلیلات دیداری میسر است، این ابزارها روند بهینه سازی اپلیکیشن را تسهیل می بخشند. http://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید