فیسبوک مسنجر میزبان قابلیت های جدیدی شد

فیسبوک مسنجر میزبان قابلیت های جدیدی شد

فیسبوک اخیرا ویژگی های متنوعی را به مسنجر خود افزوده، اما این اقدامات بدین معنا نیستند که محبوب ترین شبکه اجتماعی در این کره خاکی عملکرد اصلی اپلیکیشن خود که تعامل و اشتراک گذاری محتوا با سایرین است را فراموش کرده باشد. در حال حاضر کمپانی فیسبوک قصد دارد تا به معرفی روش های جدید برای چت بپردازد و یکی از این روش ها متکی بر قابلیت جدیدی به نام Messenger Codes می باشد.

Messenger Codes در حقیقیت دنباله ای از دات ها و دش هاست که در اطراف تصویر پروفایل کاربر در فیسبوک قرار گرفته اند، با اسکن این دنباله قادر به شروع مکالمه با مخاطب موردنظر می باشید که امکانی مشابه Snapchat Codes است.

blog_17750_1

شاید به نظر برسد که این قابلیت کاربرد چندانی برای کاربران ندارد، چرا که معمولا همه با افرادی تمایل به گفتگو دارند که جزء دوستان آنها باشند و لزومی برای استفاده از این کدها احساس نمی شود، اما شایان ذکر است که این قابلیت نه تنها امکان چت با دوستان را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه شما را قادر به گفتگو با یک کمپانی، برند و یا ربات اطلاعاتی نیز می کند. برای نمونه این شرایط را در نظر بگیرید که در فرودگاه قرار دارید و سوالی برای شما پیش آمده، در این صورت به جای انتظار در صف های طولانی Help desk و یا مراجعه به وب سایت کمپانی و شروع یک چت فوری با مسئولین، به راحتی می توانید کد فیسبوک چاپ شده بر روی نزدیک ترین پوستر را اسکن کرده و از طریق مسنجر تمامی سوالات خود را در اسرع وقت بپرسید. گزارشات جدید حاکی از آنند که کمپانی در ماه جاری اقدام به انتشار یک محتوای انتشاراتی جدید در این باره می کند. این محتوا به طور خاص برای برندهای بزرگ و مطرح طراحی شده و تلاش های آنها برای ادغام مسنجر در سرویس های خود را به نمایش می گذارد، محتوایی مانند کدهای فیسبوک.

مبنی بر بیانات رهبر تیم David Marcus، گزینه اسکن کدهای فیسبوک به مرور زمان منتشر خواهد شد، اما انتظار می رود که به زودی در سرتاسر جهان در دسترس کاربران فیسبوک قرار گیرد. قابلیت دیگر فیسبوک چت با کاربران با استفاده از نام کاربری آنهاست، بدین ترتیب که می توانید نام کاربری آنها را به “/m.me” در نوار URL مرورگر اضافه کرده و با آنها به گفتگو بپردازید. علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده که اپلیکیشن مسنجر به بیش از 900 میلیون کاربر دست یافته که رقم چشم گیری می باشد، چرا که کاربران فیسبوک در سه ماه گذشته به 800 میلیون نفر رسیدند و این افزایش در این مدت زمان اندک بسیار امیدوارکننده است و احتمال می رود که با این روند افزایشی این اپلیکیشن به دومین سرویس فیسبوک که دارای کاربران میلیاردی است تبدیل شود، شرایطی که جایگاه و محبوبیت فیسبوک را بیش از پیش مستحکم تر می گرداند.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید