نحوه خلق اعتماد در اپلیکیشن های موبایل

نحوه خلق اعتماد در اپلیکیشن های موبایل

صنعت توسعه اپلیکیشن های موبایل بسیار پررونق است، به منظور ساخت یک اپلیکیشن موبایل شیوه های متعددی در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد که به آنها در جهت تامین تجربه ای منسجم و کاربر-پسند یاری می رساند. دستیابی به موفقیت در گروی جزئیات طراحی است، اما نقش گزینه های کسب درآمد و پلت فرم را نیز نمی توان انکار نمود. در این میان توسعه دهندگان به ندرت توجه خود را بر چگونگی خلق اعتماد در کاربران متمرکز می کنند، به تصور آنها اپلیکیشن به خودی خود قادر به ایجاد اعتماد در کاربران است و تلاشی در این زمینه لازم نیست. blog_13655_2متاسفانه در دنیای اپلیکیشن ها این اعتماد آنچنان که باید وجود ندارد، برای شرکت های بزرگ بدست آوردن چنین اعتمادی از جانب کاربران ساده تر است، اما برای سایر اپلیکیشن ها، در صورت کمی غفلت و بی توجهی شکست قطعی اپلیکیشن را رقم خواهید زد. لذا باید در این عصر تکنولوژی که اعتماد به عنوان ارزشی برتر تلقی می شود، راهی برای موفقیت بیابید، با ما همراه باشید تا چندین راهکار را به منظور ایجاد اعتماد در کاربران به شما معرفی کنیم. 1. حرفه ای عمل کنید حرفه ای بودن سنگ بنای ایجاد اعتماد در نرم افزار است، لذا در تمامی جوانب اپلیکیشن و یا وب سایت خود این مهم را مد نظر قرار داده و از بابت بهره گیری کامل از تخصص خود اطمینان حاصل کنید. همواره باید بر روی کیفیت طراحی، کارآیی معقول و محتوای خوب متمرکز شوید. در کار حرفه ای هیچگونه جزئیاتی قابل چشم پوشی نیست، کوچک ترین خطای تایپی در متون نیز ممکن است بر نگرش کاربران تاثیر گذارد. blog_13655_12. هرگاه که امکان دارد، اعتبار و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید گاه کوچک ترین و بی اهمیت ترین نشانه ها نیز در نظر کاربران جلوه می کنند، درخواست از کاربر بابت در اختیار قرار دادن شماره کارت اعتباری، جهش بزرگی در ارتباط با مبحث اعتمادسازی است، لذا باید به نحوی نشان دهید که توسط شخص ثالثی مورد تایید قرار گرفته اید، نمایش چنین گواهی تعیین کننده گام بعدی کاربر است. در شرایطی که این امکان برای شما وجود دارد، به کاربران خود نشان دهید که توسط یک سازمان قابل اعتماد به تایید رسیده اید، در این صورت آنها با خیال راحت می توانند به ادامه عملیات خود بپردازند، این وضعیت بیشتر برای اپلیکیشن هایی حیاتی است که به نحوی با خرید و رد و بدل شدن پول سر و کار دارند، چرا که افراد نسبت به اطلاعات مالی خود حساسیت بیشتری داشته و هرگونه خطای جزئی به سرعت آنها را از انجام عملیات باز می دارد. 3. نگرانی های کاربران را پیش بینی کنید و اقدام به ارائه راهکاری برای آنها باشید نخستین پرسشی که در حین درخواست اطلاعات شخصی به ذهن کاربر خطور می کند این است که "چرا شما به این اطلاعات نیاز دارید؟"، امروزه بسیاری از اپلیکیشن ها به کاربران دلیل و چگونگی استفاده از این اطلاعات را به وضوح شرح می دهند. به عنوان نمونه چنانچه از کاربر درخواست دسترسی به سرویس موقعیت یاب او را دارید، او را توجیه کنید که این کار تجربه کلی آنها در اپلیکیشن را بهبود می بخشد. آگاه ساختن کاربران از بابت مزایای دسترسی به چنین اطلاعاتی، در آنها انگیزه ای برای در اختیار دادن اطلاعات مورد نظر ایجاد می کند، در نتیجه قادر به پیاده سازی ایده های خود در اپلیکیشن می گردید. 4. اطلاعات مهم را در معرض دید عمومی قرار دهید یکی از دلایل عمده که موجب از بین رفتن اعتماد در کاربران می شود، این ذهنیت است که شما با آنها رو راست نبوده و تمایلی به در اختیار قرار دادن اطلاعات ندارید. برخی از رابط های کاربری با ایجاد نوعی سردرگمی در ذهن کاربران، آنها را به کاری ناخواسته ترغیب می کنند، عدم وجود وضوح و شفافیت در زبان استفاده شده و عملیات ممکن است کاربران را دلسرد کند. همواره باید از این گونه الگو که به dark pattern شناخته شده و کاربران را به اشتباه وا می دارد، اجتناب کنید. 5. از خود بگویید یکی از روش های توسعه شفافیت، سخن گفتن از خود در اپلیکیشن است، بخش های Credits و یا About مکان مناسبی برای قرار دادن اطلاعات راجع به هویت شما یا شرکت تان است، می توان اطلاعاتی از زمینه های کاری شرکت را نیز در این قسمت جای داد، این روش برای خلق هویتی قابل اعتماد به کار خواهد آمد، با جایگذاری آن درون نرم افزار نیز می توانید از مزایای این کار بهره ببرید. blog_13655_36. تامین گزینه های امنیتی امروزه نواقض امنیتی تهدید بزرگی برای نرم افزارها محسوب می شوند و شرکت های بزرگ نیز گریبان گیر هک های انبوهی می گردند. چنین شرایطی در اختیار قرار اطلاعات مرتبط با کارت های اعتباری و اطلاعات شخصی را دشوار می سازد و کاربران به سختی به یک اپلیکیشن جدید اعتماد می کنند، چرا که از بابت امنیت آن تردیدهایی در ذهن آنها وجود دارد. در این شرایط کوچک ترین مشکل در ارتباط با امنیت، به از دست دادن مشتریان منجر می شود. بهترین روش برای دست و پنجه نرم کردن با این مسئاله پیشنهاد گزینه هایی در ارتباط با امنیت است. همواره باید در ارتباط با مسائل مرتبط با حریم خصوصی کاربران محتاط عمل کرد. 7. نویسنده ای توانا را به کار گیرید در اکثر شرایط زبان مبهم و سردرگم کننده همچون مانعی بین اپلیکیشن و تجربه کاربری واقع می شود. چنانچه کاربر به سبب نوشتار ضعیف قادر به کاربرد اپلیکیشن نباشد، حس اعتماد به اپلیکیشن نیز همزمان با آن از دست می رود. اهمیت نوشتار خوب در تجربه کاربری غیر قابل اغماض است و اخیرا به آن توجه ویژه ای شده، زیرا نوشتار قوی و واضح ابزار خوبی برای خلق اعتماد در کاربران است و جزئی حیاتی از یک تجربه کاربری واضح و ساده می باشد.   http://www.huffingtonpost.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید