چرا به یک استراتژی بهینه سازی برای اپ استور نیاز دارید؟

چرا به یک استراتژی بهینه سازی برای اپ استور نیاز دارید؟

معمولا هنگام تفکر درباره موبایل، اپلیکیشن های محبوبی مانند اینستاگرام و واتس اپ و بازی ها به ذهن ما خطور می کنند، اما دنیای موبایل بسیار گسترده تر است و تنها به این مقدار محدود نمی شود. در مقایسه با گذشته کاربران اکثر زمان خود را صرف کار با گوشی های خود می کنند، گوشی های موبایل وسیله ای کارآمد برای دسترسی به اینترنت اند و در این میان نقش دسکتاپ ها و کامپیوترهای شخصی کمرنگ تر از گذشته شده است. علاوه بر صرف زمان بیشتر بر روی اپلیکیشن های موبایل، این گونه محتوای دیجیتال مصرف بیشتری در اپلیکیشن های موبایل دارد و این جنبه اپلیکیشن ها را از نسخه دسکتاپی متمایز می گرداند. محتوای دیجیتال مبحثی بسیار گسترده است که جنبه های گوناگونی را در بر می گیرد. blog_13861_1متون بیشتری از نوشته های وبلاگ، مقالات و نوشته های رسانه های اجتماعی از طریق اپلیکیشن های موبایل خوانده می شوند و بسیاری از اصوات به عنوان موسیقی و پادکست ها مورد استفاده قرار می گیرند، هر روزه مردم به تماشای ویدئوهای یوتیوب می نشینند و می توان گفت که 50 درصد بازدیدها از طریق گوشی های موبایل صورت گرفته اند. موبایل دو سوم از درآمد کلی اپل را شامل می شود، در حالی که قسمت اعظم جستجوهای گوگل از طریق گوشی های موبایل صورت می پذیرند. کاربران چگونه اپلیکیشن ها را می یابند؟ بخش اعظمی از اپلیکیشن های موبایل از اپ استورها دانلود می شوند و در این میان اپ استور کمپانی اپل و گوگل پلی در صدر قرار گرفته اند. یکی دیگر از روش های ابتدایی برای یافتن اپلیکیشن ها از طریق تبلیغات گنجانده شده در سایر اپلیکیشن ها، شنیدن از زبان سایر کاربران و یا از طریق اپلیکیشن های دیگر است. برای بخش عمده ای از اپلیکیشن های موبایل، کشف اپ استور و کمپین های جذب مشتری موثرترین کانال ها برای جلب توجه کاربران هستند. از آنجایی که اکثر اپلیکیشن ها از طریق اپ استورها دانلود می شوند، بنابراین با اعمال کارآمد ترفندهای بهینه سازی، اپلیکیشن در صدر قرار خواهد گرفت و بدون پرداخت هزینه ای بابت هر نصب، بیس کاربری مرتبطی از آن شما خواهد گشت، این شرایط کار را برای ناشران اپلیکیشن های موبایل و آژانس های بازاریابی اپلیکیشن ها تسهیل می بخشد. اپ ایندکسینگ در اپ استور شرکت اپل و گوگل پلی رویکرد اتخاذی برای ایندکسینگ اپلیکیشن ها در اپل و گوگل تا حدودی متفاوت است، اپل به شدت بر روی کلمات کلیدی استفاده شده در عنوان اپلیکیشن ها و فیلد کلمات کلیدی تکیه کرده، ترکیب کلمات کلیدی استفاده شده در عنوان و فیلد کلمات کلیدی، یک ماتریس کلمات کلیدی را خلق می کند که مورد استفاده اپل قرار می گیرد. عنوان و کلمات کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

Title: "Doggi: find a dog walker near you"

Keywords: walking, running, playing جستجو برای dog walking در اپ استور، اپلیکیشن مذکور را به نمایش می گذارد، توجه داشته باشید که عبارت مورد جستجو شامل یک کلمه از عنوان و کلمه دیگری از بین کلمات کلیدی است. رویکرد گوگل برای ایندکسینگ اپلیکیشن های موبایل از جوانبی مانند سئو است. این رویکرد دارای یک عنوان برای اپلیکیشن، یک توضیح مختصر و فیلدهایی برای توضیحات کامل است، گوگل جایی را برای فیلد کلمات کلیدی در نظر نگرفته است. باید توجه داشت که این رویکرد با سئو وجه تمایزاتی دارد و بهینه سازی را برای جستجوی گوگل پلی به انجام می رساند، نه جستجوی وب گوگل. جستجوی وب در مقایسه با جستجوی اپ استور کاربران معمولا سه نوع جستجو در وب را به انجام می رسانند: 1. جستجو برای انجام اموری خاص مانند خرید بلیط هواپیما و یا گوش دادن به یک آهنگ. 2. جستجو برای کسب اطلاعات، مانند نام یک گروه و یا بهترین رستوران در آن منطقه. 3. سولات مرتبط با ناوبری، مانند جستجوی مقصدی خاص همچون فیسبوک و یا صفحه وب برای یک تیم ورزشی. تقریبا 80 درصد از جستجوهای صورت گرفته در اپ استور 2 الی 3 کلمه را در بر می گیرند و این تعداد به امکانات اپلیکیشن بستگی دارد، اما معمولا شاهد جستجوی یک کلمه ای برای نام برند و یا اپلیکیشن نیز هستیم. 1. امکانات: چت، به اشتراک گذاری عکس، یادگیری زبان. 2. نام برند/اپلیکیشن: فیسبوک، اینستاگرام، Duolingo. بهینه سازی اپلیکیشن به منظور کشف بهتر و راحت تر، app store optimization و یا به طور مختصر ASO نام دارد. ASO رویکردی مشابه SEO است، با این تفاوت که کارآیی آن به داده های جستجو شده در اپ استور و رفتار کاربران ارتباط پیدا می کند. ساخت یک ماتریس کلمات کلیدی پس از آشنایی با نحوه شاخص گذاری اپلیکیشن ها در اپ استور و گوگل پلی، زمان آن رسیده که آنها را در عمل پیاده سازی کنید. مجموع کلماتی که در عنوان اپلیکیشن، فیلد کلمات کلیدی در اپل و یا بخش توضیحات در گوگل وجود دارند، در عبارتی 2 یا 3 کلمه ای ترکیب می شوند و کاربر آن را برای جستجو مورد استفاده قرار می دهد. اپل و گوگل محدودیت های متفاوتی بر روی عناوین اپلیکیشن ها و توضیحات اعمال کرده اند، بدین ترتیب که کلمات کلیدی اپل محدود به 100 کاراکتر، شامل ویرگول می باشند. این محدودیت دقت بالایی از جانب سازندگان و ناشران را می طلبد، آنها باید حتی الامکان عباراتی را که بیشترین ارتباط با هدف و مخاطبین را دارند، برگزینند. با مراجعه به بخش داده های اپ استور می توانید از نوع کلمات کلیدی که کاربران برای اپلیکیشن های مشابه اپلیکیشن شما استفاده کرده اند، آگاهی یابید، این اقدام نخستین گام برای ساخت ماتریس بهینه از کلمات کلیدی است. این اقدام بسیار ارزشمند است، لذا سرمایه گذاری برای جایگذاری سرویس یا پلتفرمی که دسترسی به داده های اپ استور و ابزارهایی برای ارزش گذاری و بهینه سازی ماتریس کلمات کلیدی اپلیکیشن را در اختیار شما قرار می دهد، موثر خواهد بود و در راستای بازاریابی اپلیکیشن به کار خواهد آمد. استفاده از ASO به منظور ساخت استراتژی بازاریابی موبایل دو هدف مقدماتی که در ASO مطرح اند: 1. کشف: ساخت عنوان برای اپلیکیشن، توضیحات و پر کردن فیلد کلمات کلیدی در اپل، به اپل و گوگل امکان آگاهی از اپلیکیشن را می دهد و در نتایج جستجو اپلیکیشن شما را به نمایش می گذارد. 2. مبادله: ساخت آیکون ها، اسکرین شات ها و ویدئوهای گویا و جذاب فرصت های بیشتری را در اختیار اپلیکیشن قرار می دهد و آمار دانلود را تحت تاثیر می گذارد. با استفاده از تعریف و اجرای کارآمد یک استراتژی ASO، ناشران و بازایابان اپلیکیشن های موبایل قادر به خلق جریانی ارگانیک و مرتبط بوده و اپلیکیشن را در معرض دید عمومی قرار می دهند.   http://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید