آیا کمپانی گوگل بهترین محل کار است؟

آیا کمپانی گوگل بهترین محل کار است؟

برخی افراد از بیدار شدن و رفتن به محل کار وحشت دارند و ممکن است آنها از رفت و آمد، شغل خود و یا همکاران و شرکتی که برای آن کار می کنند متنفر باشند. افراد تحصیلات گوناگونی دارند و به انجام کارهای مختلفی علاقه مندند و احتمال دارد که شغل آنها با رشته تحصیلی و علاقه مندی های آنها هم خوانی نداشته باشد، در این شرایط رفتن به محل کار بسیار زجرآور می گردد، اما بسیاری از مردم بر این باورند که اگر محل کار شما کمپانی گوگل باشد، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. مبنی بر داده های جمع آوری شده از سوی PayScale، گوگل در فهرست Business Insider سال 2016 که 50 کمپانی برتر در آمریکا را در خود جای داده، با کنار گذاشتن فیسبوک که در سال 2015 جلودار بود، در صدر نشست.

در نظرسنجی صورت گرفته از سوی PayScale، کارمندان گوگل امتیازات بالایی را به کمپانی محبوب خود دادند، پول عاملی محرک و بااهمیت برای مشاغل مختلف تلقی می شود، اما آیا کسب درآمد و حقوق رضایت بخش به تنهایی ارزش این را دارد تا هر روز با ناراحتی و نارضایتی سر کار بروید؟ برخی کارکنان عوامل دیگری مانند آرامش ذهنی و رضایت شغلی را مهم می شمارند و تعدادی دیگر نیز به دنبال شغلی هستند که یک معنای منحصر به فرد داشته و از قدرت تسهیل زندگی برخوردار بوده و دنیا را به جای بهتری برای زندگی بدل سازد. مبنی بر مطالعات PayScale گوگل این فرصت را در اختیار کارمندان خود قرار می دهد و همین امر می تواند دلیل برتری آن نسبت به سایر کمپانی ها باشد.

کارفرمایان امید دارند که کارمندانشان از شغل خود رضایت مندی کامل را داشته باشند، با استناد به مطالعات صورت گرفته از سوی PayScale، حدود 86 درصد از کارکانان گوگل به طور کامل و یا نسبی از شغل خود راضی هستند. مدیر بخش منابع انسانی گوگل، Laszlo Bock، در کتاب خود با عنوان !Work Rules، به شرح کلید موفقیت کمپانی پرداخته، به اعتقاد او محیط کار گوگل خلاقانه، تجربی و جذاب است و همه چیز جنبه سرگرم کننده دارد و می توان بیان داشت که یک محیط خوب، خود موجب تقویت شرایط و روحیه کارکنان شده و موجب خلق سازمانی می شود که دارای خلاقیت، جذابیت، سخت کوشی و بهره وری چشم گیر است. بیش از 64000 کارمند گوگل قادر به استفاده از وعده های غذایی سالم و لذیذ، آن هم به صورت کاملا رایگان هستند، گوگل به کارمندانی که بچه دارند مرخصی با حقوق جهت رسیدگی به فرزندان می دهد و در محل کار نیز امکان مراقبت از کودکان والدین شاغل را مهیا ساخته است. زمانی که یک کمپانی با کارکنان خود رفتار خوبی داشته باشد، آنها نیز انگیزه زیادی برای کار پیدا می کنند و شاد هستند.

کارکنان گوگل معتقدند که فعالیت های آنها دنیا را به مکان بهتری برای زندگی مردم تبدیل می کند. مبنی بر مطالعات انجام شده، 73 درصد بر این باورند که شغل آنها معنی دار است و ماموریت گوگل "سازماندهی اطلاعات کل جهان و در دسترس قرار دادن آن می باشد". مبنی بر نوشته Bock شرایط مذکور در کارمندان انگیزه فعالیت خلاقانه به صورت مستمر را بوجود می آورد و آنان را به حوزه های جدیدی وارد می نماید.

دامنه گسترده ماموریت ما، به گوگل امکان پیشروی به جلو را می بخشد و کارکنان گوگل بر این باورند که محصولات معنی دار و چالش برانگیز چیزی است که اول از همه آنها را مجذوب خود کرده و آنها را وفادار ساخته است.

حقوق رقابتی یکی دیگر از فاکتورهای محرک است که در میزان شادی کارکنان تاثیرگذار می باشد، با استناد به PayScale، حقوق متوسط برای یک کارمند باتجربه در گوگل رقمی معادل 140000 دلار است که مقام دوم را در لیست دارد، کارمندانی که سابقه ای کمتر از یک سال دارند حقوق متوسط 93000 دریافت می کنند. یکی از رویکردهایی که گوگل در پیش گرفته پرداخت حقوق کاملا متفاوت به کارکنانی است که کار مشابهی را به انجام می رسانند، ممکن است این رویکرد کمی ناعادلانه به نظر برسد، اما به بیان Bock اگر کارمندان استعداد و توانایی حقیقی داشته باشند، با پرداخت حقوق بیشتر زحمات آنها جبران می شود و دلیلی برای ادامه همکاری در اختیار این افراد قرار می گیرد. اگر شما در جایی که مقیاس پرداخت محدود شده و دقیقی دارد کار کنید و یک فرد سختکوش باشید، در صورتی که به اندازه فردی حقوق دریافت کنید که همیشه از کار طفره می رود، ولی در ساعات کاری مشابه شما به فعالیت می پردازد، شرایط برای شما بسیار ناامیدکننده می گردد.

آیا برخورداری از یک سرویس برای رفت و آمد به محل کار که مجهز به وای فای نیز باشد هیجان انگیز نیست؟ این امکان یکی دیگر از تسهیلاتی است که گوگل در اختیار کارمندان خود گذاشته، همین شرایط موجب شده که تنها 28 درصد از کارکنان در خانه کارهای خود را انجام دهند، در شرایطی که امکان رفت و آمد شما به محل کار تامین شده و قادر به خوردن غذاهای لذیذی هستید که در اختیار شما قرار داده شده، هر کسی را راغب به رفتن به محل کار می گرداند. به ادعای کارکنان، گوگل از انعطاف بسیار زیادی برخوردار بوده و هیچ کس در حین کار بالای سر شما نمی ایستد و آزادی عمل دارید.

بنا بر گزارش کارمندان گوگل، 12 درصد از آنها احساس می کنند که شغل آنها استرس آور نیست، ممکن است این رقم ناچیز بنماید اما تنها تعداد 53 کمپانی Fortune خبر از میزان استرس کم در محیط کاری خود داده اند. ماساژ، کلاس های رایگان برای حفظ تناسب اندام، عضویت رایگان در باشگاه ورزشی و سیاست های سخاوتمندانه برای تعطیلات به کارکنان یاری می رساند تا استرس را از بین ببرند. البته باید توجه داشت که محیط آرام با فضای رقابتی نسبتا کم، بدین معنا نیست که گوگل از کارکنان خود اهداف بلندمرتبه ای را انتظار ندارد، مدیران توقع ندارند که کارمندان به تنهایی به این اهداف دست پیدا کنند، بلکه انتظار دارند تا از این اهداف در خلال فرآیند یادگیری استفاده نمایند. گوگل مزایا و تسهیلات متعددی را به کارکنان خود ارائه می دهد، اما درگیری ها و اختلافات شخصی اجتناب ناپذیرند.

گوگل نهایت تلاش خود را به کار می گیرد تا چنین مشکلاتی را برطرف نماید و محیط کار را شفاف نگه می دارد. اگر شما با کسی مشکل داشته باشید می توانید به رئیس خود مراجعه کرده و یا مستقیما با آن فرد تمایزات خود را به بحث گذاشته و درباره مشکلات خود آزادانه صحبت کنید. با این اوصاف و شرح شرایط وسوسه انگیز حاکم در کمپانی گوگل ممکن است تمامی کارکنان به روسای خود مراجعه کرده و درخواست افزایش حقوق، تعطیلات بیشتر، ماساژ رایگان، عضویت در باشگاه ورزشی و یا وعده های غذایی لذیذ بدهند. شما تا چه اندازه از محیط کار خود و تسهیلات آن رضایت دارید، در بخش دیدگاه ها ما را از مزایا و معایب کار خود مطلع سازید.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید