احتمال میزبانی Chrome OS از میلیون ها اپلیکیشن اندرویدی گوگل پلی استور

احتمال میزبانی Chrome OS از میلیون ها اپلیکیشن اندرویدی گوگل پلی استور

به نظر می رسد که برنامه های گوگل جهت آوردن اپلیکیشن های اندروید به Chrome OS به خوبی در حال پیشروی است، ARC که مخفف App Runtime for Chrome است، برای اولین بار شاهد ورود تعداد چشمگیری از اپلیکیشن های خوب اندروید به سیستم عامل مبتنی بر وب شد و کاربران قادر به دستیابی به اپلیکیشن های بیشتری می باشند.

فهرست مقدماتی اپلیکیشن هایی که در دسترس کاربران قرار گرفتند کوچک بود اما کفایت می کرد، اما آنطور که می نماید گوگل به دنبال گسترش این فهرست در آینده ای بسیار نزدیک است و سرنخ هایی از پشتیبانی گوگل پلی از Chrome OS به طور ناخواسته در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است.

نخستین سرنخ یک چک باکس opt-in در قسمت تنظیمات است که امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید بر روی دستگاه Chrome OS را می دهد. با کنکاش بیشتری در کد یک دیالوگ باکس را می بینید که خبر از ورود گوگل پلی به کروم بوک را می دهد.

blog_18005_1

با کمک این دیالوگ باکس شما به بیش از یک میلیون اپلیکیشن و بازی دسترسی پیدا می کنید و با این اوصاف امکان اجرای اپلیکیشن ها بر روی Chrome OS بدون نیاز به تغییر هیچ کدی از سوی توسعه دهندگان، امکان پذیر می گردد. جزئیات در این باره بسیار اندک اند و در حال حاضر همه چیز بر پایه حدس و گمان است.

اگر گوگل امکان اجرای تمامی اپلیکیشن ها بر روی Chrome OS را فراهم کند، احتمال می رود که آنها گزینه ای را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهند که توسط آن قادر به ساخت رابط های کاربری جدید برای آن دسته لز کاربرانی که APK مشابهی را برای گوشی ها و تبلت ها استفاده می کنند، باشند و نسخه تبلت پیشفرض باشد.

چنانچه این پیش بینی ها دقیق باشند، گوگل به کمک توسعه دهندگان نیز نیاز خواهد داشت. برای این کار بهترین راه بهره گیری از اطلاعات کنفرانس I/O است که به زودی به وقوع خواهد پیوست، اما بهتر است تا زمان دریافت اطلاعات دقیق و تایید شده منتظر بمانیم.

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید