استفاده از فیسبوک اما بدون اتصال به اینترنت!

استفاده از فیسبوک اما بدون اتصال به اینترنت!

غول شبکه های اجتماعی یعنی فیسوک طرفداران بیشماری را در سراسر دنیا از آن خود کرده، اتصال به اینترنت تنها محدودیتی است که پیش روی کاربران این شبکه اجتماعی قرار دارد، اما نوآوری ها و امکانات جدید لحظه ای از حرکت باز نمی ایستند و فیسبوک نیز همواره به دنبال راهی برای تسهیل عملیات کاربران خود می باشد، به طوری که می توان در مترو و یا هواپیما نیز با فیسبوک کار کرد. فیسبوک در حال تست یک عملکرد جدید است و انتشار عمومی آن به زودی به وقوع خواهد پیوست. این امکان به شما دسترسی کامل به فیسبوک بدون اتصال به اینترنت را نمی دهد، اما می توانید استریم خود را پیمایش کنید و حتی کامنت ارسال کنید و استاتوس خود را آپدیت نمایید.

blog_15427_1

فید آفلاین اخبار فیسبوک با کش کردن استریم شما در زمان اتصال به اینترنت کار خود را انجام می دهد، به محض اینکه اینترنت شما قطع می شود، اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک اقدام به استفاده از الگوریتم مرتبط می نماید و به شما قسمت هایی را که هنوز نخوانده بودید نمایش می دهد، لذا دیگر استریمی از محتوای خالی به نمایش گذاشته نخواهد شد. هر زمان که ارتباط شما با اینترنت مجددا برقرار شود اپلیکیشن اقدام به دانلود پست های جدید می کند.

این ایده کش کردن برای کامنت ها و پست و آپدیت های استاتوس عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد، حتی زمانی که ارتباط شما در فیسبوک قطع شده باشد، باز قادر به ارسال کامنت به پست ها و آپدیت کردن پروفایل خود می باشید، این محتویات زمانی که به اینترنت متصل شوید آپلود خواهند شد.

قابلیت لایک و به اشتراک گذاری پست ها در حالت آفلاین هم اکنون نیز وجود دارد، این شرایط گواه از تعهد فیسبوک برای نگه داشتن کاربران در اپلیکیشن، حتی بدون اتصال به اینترنت است. این راهکار راه حلی برای افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن است و قابلیتی کاربردی می باشد، فیسبوک با این امکان تمایل دارد شما را در اپلیکیشن نگه دارد و استفاده از سرویس را به حداکثر مقدار ممکن برساند، حتی اگر در حین عملیات بنا بر هر دلیلی دسترسی شما به اینترنت از بین برود.

blog_15427_2

از دیدگاه کاربر نیز چنین امکانی یک برد محسوب می شود، چرا که بدین ترتیب در مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارید نیز می توانید به راحتی کار خود را ادامه دهید، این قابلیت نه تنها برای افرادی که در مناطقی با پوشش اینترنتی ضعیف یا کند قرار دارند مفید است، بلکه برای افراد با سرعت اینترنت قوی و قطعی های موقعیتی نیز بسیار مناسب است.

کمپانی های گوگل و فیسبوک هر دو سخت در تلاش اند تا اپلیکیشن های خود را با عملکردهای آفلاین قدرتمند سازند، از این رو سرویس های بزرگی که کاربرد آفلاین را پیشنهاد می دهند دور از انتظار نخواهد بود.

internet.org فیسبوک و Project Loon گوگل متعهد به در اختیار قرار دادن اینترنت در سطح کلان و برای تمامی افراد ساکن در این کره خاکی شده اند و توجهی که به مناطق روستایی و محروم شده است امیدوار کننده می باشد.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    دیانا
    جالب بود!

    به این نظر پاسخ دهید