امکان مشاهده تاریخچه فعالیت های کاربر در گوگل توسط My Activity

امکان مشاهده تاریخچه فعالیت های کاربر در گوگل توسط My Activity

گوگل اطلاعات بسیار زیاد و گسترده ای را درباره شما جمع آوری می کند و این واقعیت برای تمامی افرادی که به گونه ای با تکنولوژی سر و کار دارند مشخص است، اما آنطور که از شواهد پیداست کمپانی به دنبال راهی برای تسهیل فرآیند کنترل داده هایی است که از طریق دستگاه های مختلف مورد استفاده کاربر دریافت کرده است.

مبنی بر Wired کاربران به زودی یک صفحه را در گوگل سرویس مشاهده خوهند کرد که امکان گزینش و فعال سازی سرویس جدیدی را میسر می گرداند، این کار گوگل را قادر به استفاده از اطلاعات بیشتری از اکانت و سرویس هایی مانند جستجو و یوتیوب کرده و بدین ترتیب می تواند تبلیغات بهتری را در وب برای شما به نمایش گذارد. در گذشته گوگل از داده های سرویس های خود برای نمایش تبلیغات مناسب و مرتبط بر روی این سرویس ها استفاده می کرد، اما هم اکنون این قابلیت به تبلیغات AdSense در وب نیز گسترش خواهد یافت.

log_19501_1

شاید دلیل گزینش جمع آوری داده های بیشتر از سوی گوگل کمی شما را سردرگم کرده باشد، اما اطمینان داشته باشید که این کار مزایای چشمگیری را برای شما به دنبال خواهد داشت. مهم ترین مزیت به کنترل نوع تبلیغاتی که به شما نمایش داده می شود مربوط است و به نوعی می توان گفت که امکان شخصی سازی تبلیغات برای شما فراهم شده است.

blog_19501_2

My Activity صفحه ای جدید است که برای استفاده روزانه بسیار کاربردی خواهد بود، این صفحه به ترکیب تاریخچه جستجو شما در گوگل، ویدیوهای بازدید شده در یوتیوب، کارت های Google Now و وب سایت هایی که تبلیغات Google ads را به نمایش می گذارند می پردازد. در Google Now تاریخچه فعالیت های شما به کارت های تقسیم بندی می شود که می توان آنها را پیمایش کرده و یا پاک کرد. هم اکنون امکان پاک کردن همه چیز در یک طیف داده ای خاص و یا موضوع خاص نیز وجود دارد.

صفحه My Activity به سایر صفحات گوگل نیز لینک شده و داده هایی را که گوگل جمع آوری کرده به نمایش می گذارد، برای نمونه می توان به موقعیت قرارگیری، اطلاعات گوشی، music identification و غیره اشاره کرد. گوگل با استفاده از حداقل منابع امکان کنترل داده های را که در یک مکان ذخیره کرده اید فراهم نموده است.

علاوه بر این گوگل شما را مجبور به فعال سازی ad-tracking جدید خود نیز نمی کند. به بیان کمپانی آنها در حال افزودن اطلاعات بیشتر به My Activity هستند و امید است که به مرور زمان این بخش اطلاعات مفیدتر و کاربردی تری را ارائه دهد.

 

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید