نسخه 2.3 اندروید استودیو

اندروید استودیو در نسخه 2.3 خود میزبان آپدیت های جدیدی شد

اندروید استودیو بهترین IDE جهت توسعه اپلیکیشن های اندروید محسوب می شود و در هر آپدیت خود نیز قابلیت های جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. گوگل به تازگی نسخه جدیدی از آن را منتشر کرده که به یقین مورد تجمید از سوی توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت، چرا که مثل همیشه امکانات و بهبودهای جدیدی به این نسخه از اندروید استودیو راه یافته اند.

تمرکز این آپدیت بر روی بهبود کیفیت IDE و عملکرد آن گذاشته شده و در کنار قابلیت های بهبود یافته، گوگل پشتیبانی از فرمت WebP برای عکس های اپلکیشن، لایبرری ConstraitLayout و widget palette در LayoutEditor را به این نسخه از اندروید استودیو افزوده است.

گوگل یک App Link Assistant جدید را هم به اندروید استودیو اضافه کرده که برای ساخت نمای تلفیقی از URLهای اپلیکیشن به کمک توسعه دهندگان می آید و آنها می توانند از مزایای دکمه های اجرای آپدیت شده این نسخه جهت اجرای نرم و روان Instant Run بهره مند گردند.

قابلیت جدید دیگر در این نسخه از اندروید استودیو، پشتیبانی از کپی و الصاق متن برای توسعه دهندگانی است که اپلیکیشن های خود را با استفاده از Android Emulator تست می کنند و برای استفاده از آن به x86 Google API Emulator و API level 19 و بالاتر نیاز دارید.

در این نسخه از اندروید استودیو شاهد تغییرات دیگری نیز هستیم که برای نمونه می توان به گزینه ای برای جستجوی material icon wizard، اجرای instant تغییرات build cache ،UI و غیره اشاره کرد. در این لینک تمامی جزئیات این آپدیت جدید درج شده که در صورت تمایل می توانید نگاهی به آن بیندازید.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید