بازاریابی موفق برای بازی های موبایل

بازاریابی موفق برای بازی های موبایل

چنانچه اندیشه ساخت بازی موبایل را در سر دارید، بدون شک به برنامه ریزی و تعیین روش هایی برای درآمدزایی بهتر نیز پرداخته اید، چرا که بازاریابی یک اصل حیاتی و تعیین کننده برای موفقیت می باشد. روش ها و رویکردهای فراوانی برای حصول موفقیت در این عرصه موجودند و می توان از هر کدام بنا به خواست و نیاز خود پیروی نمود، همچنین لازم است حقایق موجود در امر بازاریابی نیز مد نظر قرار گیرند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی اولین موردی است که احتمالا همگان بر اهمیت آن واقف اند. رایگان بودن تنها مزیت این شیوه نیست، می توانید با صرف هزینه ای اندک حضور خود را پر رنگ تر کرده و افراد بیشتری را راغب به تماشای بازی خود نمایید. قرار دادن بازی در شبکه های اجتماعی موجب آگاهی عموم مردم می گردد، حتی اگر آنها در همان لحظه بازی را دانلود نکنند باز هم موثر واقع خواهد شد. AH-Mobile-Games-2جلب کاربران جهت افزایش نرخ رشد بازی توسط روش های دیگری نیز صورت می گیرد، برای مثال فرصتی برای کاربران فراهم کنید تا دوستان خود را نیز به بازی دعوت کرده و تجربه خود را به اشتراک بگذارند. پیامی با مضمون دعوت به انجام یک بازی خاص بسیار کارآمد است، چرا که دارای K-factor بالایی بوده و انگیزه را برای امتحان کردن بازی پیشنهادی بالا می برد، زیرا دوست یا فردی که با او آشنایی دارید آن را پیشنهاد داده است. K-factor عبارتی برای شرح نرخ رشد اپلیکیشن ها، بازی ها، وب سایت و غیره است. به راحتی نمی توان در عرصه بازی ها موفقیت کسب نمود، بازی ها در صورتی که ماهیانه درآمدی بالغ بر 100000 دلار داشته باشند، نسبتا موفق به شمار می روند. دستیابی به این نقطه به سادگی صورت نمی پذیرد چرا که فرآیندی زمان بر است، ولی از سوی دیگر به شما کمک می کند تا درک کاملی از چگونگی حصول موفقیت در بازی خود پیدا کنید. کسب اطمینان از موفقیت بازی، نیازمند انجام برخی تغییرات برای در بر گرفتن بخش های مهم است. اگر تصمیم به بهره گیری از روش های پرداخت درون برنامه ای و یا رایگان دارید، باید به تمامی گزینه هایی که بازی کنندگان را متقاعد به خرید می کنند، اشراف کامل پیدا کنید. یکی از تاثیرگذارترین روش ها، پیشنهادات با مدت زمان محدود می باشد، در این حالت بازی کنندگان دید خوبی نسبت به پرداخت های درون برنامه ای پیدا می کنند، چرا که می دانند جایی به کار آنها می آید و هم زمان اهمیت خرید را بالا می برد، زیرا اعتبار بازی پس از مدت زمانی به پایان می رسد. نوع کنترلی که برای بازی از آن استفاده می کنید مورد دیگری است که باید در دستور کار شما قرار گیرد. بیشتر بازی ها به دلیل عدم برخورداری از کنترل خوب موجب سابقه ناخوشایندی در میان کاربران می شوند و در نتیجه به راحتی کنار گذاشته می شوند. حتی یک بازی خوب نیز در صورت عدم برخورداری از کنترل مناسب، با شکست مواجه می شود. با در نظر گرفتن این جزئیات، لازم است حرکات سریع و مستمر از دقت بالاتری نسبت به کنترل های ضربه ای برخوردار باشند، چرا که بازی کننده در حین حرکت به کنترل جهت نیز می پردازد. تعامل امر مهم دیگری است که باید مد نظر قرار داده شود، با جذب تمایل کاربران به طور مداوم و نیز تعامل با آنها در بازی، نیمی از موفقیت شما تضمین خواهد شد. چگونگی انجام این کار شاید کمی دشوار به نظر برسد. سازندگان بازی برای تحقق این هدف، در طول فرآیند طراحی و ساخت مراحل مقدماتی و آموزشی بازی، از روان شناسان یاری می گیرند و با استفاده از ترفندهایی، احساس تعامل را در هنگام شروع و نیز در طول انجام بازی به کاربر می دهند. مراحل مقدماتی و آموزشی شاید کمی خسته کننده باشند، اما اگر به شکل هیجان انگیزی به پایان برسند، به احتمال زیاد تمایل بسیاری از کاربران را جهت ادامه بازی بر می انگیزند. واقعیت جالب دیگر این است که باید ثابت کنید که رتبه بالا اپلیکیشن یک دروغ تبلیغاتی نیست، البته زمانی که بازی پس از گذشت چند روز رتبه بالایی را در اپ استور از آن خود کند، این موضوع کاملا روشن می شود. همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که ترافیک بالا به همان اندازه که سودآور است، گاهی احتمال دارد ایجاد اختلال نماید. ترافیک بالا برای مناطقی که سرعت اینترنت پایینی دارند، مشکل آفرین بوده و همچون مانعی عمل می کند. بازی های موبایل همزمان با رونق گرفتن گوشی ها و تکنولوژی های دخیل، از محبوبیت بالایی برخوردار می گردند، چنانچه شما نیز واقعا مایل به ورود در این عرصه هستید، اطلاع از جزئیات می تواند به طور بالقوه شما را در این رقابت تنگاتنگ جلو بیندازد. http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید