ترفندهایی برای سازندگان اپلیکیشن جهت موفقیت در Google Play

ترفندهایی برای سازندگان اپلیکیشن جهت موفقیت در Google Play

همان طور که می دانید Google Play Store یکی از پرطرفدارترین مارکت های اپلیکیشن است که با ارائه پیشنهادات پرسود، پر از انواع اپلیکیشن ها شده و با هدف قرار دادن توسعه دهندگان اندروید، آنها را مشتاق به حضور در این بازار نموده است. در این مقاله شما را با ترفندهایی برای حصول موفقیت در این زمینه آشنا می کنیم. 108747246آزمودن اپلیکیشن از اینکه اپلیکیشن خود را به طور کامل قبل از ارائه به Play Store تست کرده اید، اطمینان حاصل کنید. اندروید یک پلت فرم باز است که دارای مزایا و مشکلاتی متعددی می باشد،علاوه بر این تعدد گوشی ها نیز کار را برای کسب اطمینان از درست کار کردن اپلیکیشن دشوار کرده است. اندازه صفحه نمایش و نسخه سیستم عامل تست باید بر روی انواع گوشی ها و نسخه های منتشرشده از اندروید و نیز اندازه های گوناگون صفحات نمایش صورت پذیرد.به طور ایده آل لازم است اپلیکیشن را با گوشی هایی که با وضوح بالا و پایین ارائه شده اند نیز بیازمایید و از اینکه اپلیکیشن با هر دوی آنها به خوبی کار می کند، اطمینان حاصل کنید. باید طوری اپلیکیشن را بسازید که قابلیت کار با نسخه های قدیمی تر را نیز داشته باشد و به مرور زمان امکاناتی به جدیدترین نسخه آن بیفزایید. کار با امکانات اختصاصی هر نسخه، فرآیند را ساده تر می سازد، به این معنا که اپلیکیشن را به گوشی های اندروید خاصی محدود نمایید. ساخت یک حساب Google Checkout Account درصورتی که مایل به ساخت یک اپلیکیشن فروشی و یا جایگذاری تبلیغات درون برنامه ای هستید، باید برای خود یک حساب Google Checkout Merchant Account بسازید. گوگل تعداد محدودی از کشورها را در این لیست جای داده، بنابراین قبل از هر چیز از امکان فروش اپلیکیشن در Google Play مطمئن شوید. چنانچه در ابتدا اپلیکیشن رایگان بوده و اکنون خواستار ارتقای آن به یک اپلیکیشن فروشی هستید، گوگل به شما چنین اجازه ای را نمی دهد، بنابرین با دقت یک راهبرد بلند مدت برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. به ارائه اپلیکیشن خود نظم دهید چنانچه شما آماده ی ارائه اپلیکیشن به مارکت Play Store هستید،بررسی کنید که ظاهر آن جذاب باشد، آیکون زیبایی برای آن طراحی نمایید، و چند تصویر از صفحات به انضمام یک ویدئو از اپلیکیشن تهیه کنید، با این ترفند کاربران مجذوب می شوند. مطمئن شوید که این مرحله را به درستی انجام داده اید، چرا که نظر اولیه همیشه بسیار تاثیرگذار است. برای اپلیکیشن خود بازاریابی کنید با جلوه ای تاثیر گذار،کار اپلیکیشن را آغاز کنید،مثلا با انتشار یک خبر مطبوعاتی، اشخاص مربوطه را دعوت به پوشش این واقعه نمایید. با وب سایت هایی نقد و بررسی تماس گرفته و از آنها درخواست کنید اپلیکیشن شما را مورد بررسی قرار دهند. درباره اپلیکیشن اندرویدی خود در گروه ها و انجمن های مجازی به گفتگو بپردازید، به بیان دیگر از قدرت شبکه های اجتماعی برای تبلیغ اپلیکیشن نهایت بهره را ببرید. علاوه بر این می توانید اپلیکیشن خود را در پلت فرم های آنلاین اندروید نیز تبلیغ کنید، با این کار نقد و بررسی ها و امتیازاتی بیشتری عاید شما می شود. به کاربران پیشنهاد پشتیبانی دهید باید از اینکه در زمان مورد نیاز کاربران را پشتیبانی می کنید، اطمینان حاصل نمایید. سیستمی بسازید که با کمک آن بتوانید بلافاصله به تعامل با کاربران پرداخته و به آنها پاسخ دهید و در اسرع وقت مشکلات و شک های آنها را برطرف کنید. یک بخش FAQ برای قرار دادن سولات رایج کاربران تعبیه نموده و یک ایمیل برای پشتیبانی و چت در اختیار آنها قرار دهید، اگر امکان دارد چندین راه پرداختی را نیز پیش روی آنها بگذارید. کارایی اپلیکیشن خود را ردیابی کنید با ردیابی مستمر کارایی اپلیکیشن خود می توانید بفهمید که در بازار چگونه پیش می روید. به بازخورد کاربران توجه کنید تا بفهمید کدام روش موجب توسعه راهبرد بازاریابی شما می شود. دو ابزار تجزیه تحلیل در دسترس قرار دارد، یکی تجزیه و تحلیل درون اپلیکیشن و دیگری تجزیه و تحلیل بازار اپلیکیشن. اولی تاثیری را که بر روی کاربران گذاشته اید می سنجد، در حالی که دومی بیشتر بر آمار دانلودها، نقد و بررسی ها و امتیازات، درآمد و مسائلی از این قبیل تکیه می کند. نتیجه گیری مراحلی که در بالا به آنها اشاره شد، ضمانت مطلقی برای موفقیت شما نیستند، ولی با این حال لیست جامعی است که می تواند برای پیروزی در این عرصه به کمک شما بیاید و موجب بوجود آمدن شانسی برای موفقیت های آینده اپلیکیشن در بازار گردد.به امید بهترین موفقیت ها برای شما. http://mobiledevices.about.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید