داشتن تخصص UX توسط تمامی اعضای تیم ضروری است

داشتن تخصص UX توسط تمامی اعضای تیم ضروری است

ایجاد گرایش و فرهنگی از تجربه کاربری نیازمند آموزش و رهبری کارآمد می باشد، از طرفی اهمیت و جایگاه تجربه کاربری باید توسط تمامی افراد تیم به خوبی درک شود، حتی اگر این مهارت به عنوان بخش اصلی از شغل و حرفه آنها نیست. تجربه کاربری ذاتا چند رشته ای است و جهت پیشبرد خود، به ورودی های از سوی طراحان، معماران اطلاعات، متخصصان کاربرد و سایر افراد نیاز دارد و تنها تیم طراحی در این فرآیند دخیل نیست. چنانچه تمامی اعضای تیم این نگرش را در ذهن خود داشته باشند که کاربر چگونه با محصول ارتباط برقرار خواهد کرد و چه احساسی در حین کار با آن خواهد داشت، نتیجه کار یک طراحی فوق العاده با عملکرد قابل قبول خواهد شد. این نتیجه مستلزم تغییر طرز فکر افراد و وسعت بخشیدن به گستره دید آنها است، تنها در این صورت تلاش ها نتیجه بخش خواهند بود. uxJerry Cao، یک استراتژسیت محتوا در UXPin، به پیشنهاد نقطه شروعی برای این کار می پردازد، به گفته او باید تفکرات معمول را که حول طراحی رابط کاربری وجود دارند کنار گذاشت، به بیان او طراحی عملکردی به طور خودکار سازنده یک تجربه کاربری خوب نیست. تجربه کاربری به خلق یک احساس خوشایند در سمت بازدید کننده می انجامد. در یک وب سایت، توصیفات مشتریان می تواند یک روش قدرتمند برای اعتمادسازی باشد.

تمامی اعضای تیم سهم بسزایی جهت دستیابی به این هدف دارند، افرادی که مستقیما با گرفتن بازخورد از کاربران سر و کار دارند، قادر به مشاهده کار خود به صورت برجسته در وب سایت هستند. انجمن های بحث و گفتگوی مشتریان تنها به منظور یک هدف کاربردی خدمت رسانی نمی کند، بلکه حضور و نحوه طراحی آن باعث تضمین حضور مشتریان به طور بالقوه می شود. Cao همچنین به پیشنهاد یک ابزار کارآمد برای افرادی که به یک توصیف خلاصه از تعاملات طراحی و عملکرد کلی محصول احتیاج دارند، می پردازد. به گفته او:

طراحی همواره در معرض تغییرات کنونی می باشد، از فلت دیزاین و یا مینیمالیسم و ظهور فناوری های جدید گرفته تا خلاقیت و شجاعت طراح.

گزینه دیگری که باید مد نظر شما قرار گیرد به نوع افرادی که به همکاری با آنها می پردازید مربوط است. حتی اگر تمرکز اصلی تیم بر روی تجربه کاربری نهاده نشده باشد، پیش زمینه و فلسفه یادگیری در بین سایر افرادی که استخدام کرده اید، نقش کلیدی در این بین دارد.

Andrew Rivera از مجله UXP، به دنبال افرادی با خصوصیات تی-شکل بود، به عقیده او این افراد دانش عمیقی از یک موضوع خاص دارند اما در عین حال علاقه وسیعی نسبت به زمینه های دیگر نیز از خود نشان می دهند.

در این صورت، اگر شما دارای یک تیم کوچک هستید، تعدادی از افراد باید آگاهی کلی درباره مسائل عمومی داشته باشند و از نیازمندی های محصول برای تامین بهترین تجربه کاربری آگاه باشند. این حس کنجکاوی و تمایل به نگرش گسترده، عنصر حیاتی برای خلق فرهنگ و نگرش مختص شرکت می باشد و منجر به کسب منفعت کارمندان شما از یک رویکرد وسیع تر می شود، در نتیجه بسیار تعیین کننده است.

پرورش افراد با خصوصیات مذکور به نفع تیم شما است و آنها را برای موفقیت های آینده آماده می سازد، از سوی دیگر این افراد به رهبر تیم انعطاف بیشتری می بخشند اما از سویی ممکن است گزینه های زیادی در اختیار ما قرار نداشته باشتد. در برخی شرایط وجود چنین افرادی لازمه صنعت است، بنابراین باید آمادگی لازم را پیدا کرد و حتی به پرورش آنها پرداخت.

تجربه کاربری تمامی اعضای تیم را به یک اندازه درگیر نمی کند و طراح تجربه کاربری قادر به تشخیص تمامی نقاط ضعف که هر روزه توسط کاربران یافت می شود، نمی باشد و ممکن است روزی محصول را رها کند، بنابراین با تبادل نظر با افرادی که هیچ سررشته ای از طراحی ندارند، دیدگاه های بیشتری از طراحی شکل خواهد گرفت و تیم های غیر تخصصی نیز در حین فرآیند چیزهای بیشتری را خواهند آموخت.

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید