در چه شرایطی ساخت اپلیکیشن به نفع شما نیست؟

در چه شرایطی ساخت اپلیکیشن به نفع شما نیست؟

اپلکیشن های موبایل بخشی از زندگی روزمره ما شده اند، اما لزومی به ساخت اپلیکیشن از سوی تمامی افراد احساس نمی شود. چنانچه می دانید که ساخت اپلیکیشن منفعت چندانی برای شما به دنبال نخواهد داشت، لزومی به سرمایه گذاری زمان و پول خود جهت ساخت یک اپلیکیشن موبایل نیست.

اما چگونه می توان فهمید که اپلیکیشن سودی به دنبال خواهد داشت یا خیر؟ چندین راه برای درک این موضوع وجود دارد و چنانچه یکی یا تمامی موارد زیر با شرایط شما هم خوانی دارند، به هیچ عنوان اقدام به ساخت یک اپلیکیشن موبایل نکنید.

1. زمانی که قادر به پیگیری نرخ بازگشت سرمایه خود نیستید

این مورد برای کسب و کارهای کنونی که به دنبال ساخت یک اپلیکیشن موبایل به عنوان افزونه ای برای محصولات و سرویس های جاری خود هستند، صدق می کند. در صورت عدم برخورداری از یک نرخ بازگشت سرمایه قدرتمند و قابل اندازه گیری که قادر به پیگیری از ساخت اپلیکیشن هستید، اقدام به ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار خود نکنید.

چنانچه اپلیکیشن به ارتقای فرآیند خاصی که مستقیما به فعالیت های درآمدزایی شما مرتبط نیست کمکی نمی کند، لزومی برای ساخت اپلیکیشن احساس نمی شود.

علاوه بر این اگر اپلیکیشن ساخته شده موجب افزایش تعامل مشتریان با سرویس ها شما نمی شود، لزرمی برای ساخت آن وجود ندارد. چنانچه با استفاده از محصول کنونی خود قادر به افزایش میزان تعامل کاربران خود نیستید، مشکل ریشه در محصول اصلی شما دارد، از این رو هزینه ای صرف ساخت اپلیکیشن نکنید.

2. زمانی که بودجه کافی در اختیار ندارید

در صورت عدم برخورداری از بودجه کافی، ساخت اپلیکیشن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. کیفیت اپلیکیشن را فدای بودجه محدود خود نکنید، چرا که برخی از افراد و سازمان ها تنها تمایل دارند محصولی را روانه بازار کنند و این اقدام در مورد اپلیکیشن موبایل به هیچ عنوان جایز نیست. چنانچه اپلیکیشن ضعیف بوده و پر از باگ باشد و با استانداردهای کاربرد و طراحی امروزی هم خوانی نداشته باشد، تمامی اقدامات شما تنها تلف کردن هزینه خواهد بود.

کاربران اشتباهات را نمی بخشند و این موضوع برای اکوسیستم اپلیکیشن های موبایل جدی تر است و کاربران بازه زمانی توجه بسیار کوتاهی دارند، لذا باید چیزی را خلق کند که به آن افتخار خواهید کرد و کاربران نیز توسط آن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

3. زمانی که اپلیکیشن به طور مکرر استفاده نمی شود

اپلیکیشن هایی خوب تلقی می شوند که به طور مکرر به تعامل با مشتریان خود بپردازند، چنانچه اپلیکیشن موبایل شما ماه و یا سالی یک بار استفاده شود کاربران به مرور فراموش می کنند که چنین اپلیکیشنی بر روی گوشی آنها وجود دارد.

اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که کاربر را محبور به استفاده مکرر از آن کند یا چیزی وجود داشته باشد که به طور مکرر اتفاق بیفتد و آنها را راغب به استفاده مکرر از اپلیکیشن نماید، در هر دوی این موارد اپلیکیشن شما در ذهن کاربران جای می گیرد.blog_22843_1

4. زمانی که ایده خاص و منحصر به فردی در ذهن ندارید

Aaron Ross و Jason Lemkin در آخرین کتاب خود به نام From Impossible to Inevitable نوشته اند "شما می توانید به یک کمپانی Fortune 100 یا بهترین متخصص در طراحی سازمانی تبدیل شوید، اما چنانچه از توانایی استفاده از فرصت ها برخوردار نباشید و سودی را عاید خود نسازید، به مبارزه و تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت."

چنانچه ایده ای در ذهن ندارید که مخاطبین هدف خود را جذب کنید، نتیجه کار به صرف هزینه های هنگفت برای بازاریابی و عدم دریافت هیچگونه سودی و بازخورد مرتبطی برای محصول خود خواهد انجامید. آیا در زمان انتشار نسخه اول اپلیکیشن مخاطبین هدف شما به طور دقیق تعیین شده اند؟

5. زمانی که هیچ مدل کسب درآمدی ندارید

کمتر از 1 درصد از اپلیکیشن های موجود در اپ استور درآمدزایی می کنند. آیا ساخت اپلیکیشن یک سرگرمی است یا می خواهید از آن پول بدست آورید؟

هر مدل کسب و کار خوب دارای یک برنامه تعریف شده برای کسب درآمد از محصول مبنی بر ارزش ارائه داده شده به مشتریان می باشد. علاوه بر این انگیزه ای را ایجاد می کند تا مشتریان خود را راغب به پرداخت هزینه و برخورداری از یک تجربه خوب در حین استفاده از اپلیکیشن نمایید.

شاید از همان روز اول انتشار اپلیکیشن برنامه ای برای کسب درآمد از آن نداشته باشید، اما پیش از ساخت محصول حداقل باید یک استراتژی کسب درآمد و یا مدل کسب و کار در ذهن داشته باشید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید