دیکته گوی بیست

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن دیکته گوی بیستنسخه 1.0

امتیاز کاربران
4.17 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : آموزش
  • قیمت : ۳۹۰۰ تومان
  • حجم : 70.1 مگابایت

یکی از وظایفی که در دوران تحصیلی کودکان و در مقطع دبستان بر عهده والدین است، دیکته گفتن میباشد. با توجه به مشغله های زندگی روزمره در عصر حاضر و با عنایت به این موضوع که اکثر زوج ها در بیرون از منزل شاغل هستند، دیگر زمان کافی برای این کار باقی نمیماند اما در عین حال از تکالیف درسی فرزندان نیز نمیتوان غافل شد. اگر شما نیز با این موضوع اتفاق نظر دارید، ما را در نقد و بررسی اپلیکیشن "دیکته گوی بیست" همراهی کنید. در ادامه، این برنامه اندرویدی را بیشتر معرفی خواهیم کرد. دیکته گوی بیست

رابط کاربری:

پیش از هر چیز باید به ظاهر برنامه فوق که تناسب خوبی با موضوع آن دارد اشاره کنیم. از آنجا که مخاطبان این اپلیکیشن اندرویدی را کودکان 7 تا 12 سال تشکیل میدهند، چنین محیط خلاقانه ای باعث جذب هرچه بیشتر آنها میشود. بدین ترتیب میتوانید تلفن همراه خود را در اختیار فرزندتان بگذارید تا وظیفه دیکته گفتن را به جای شما انجام دهد!

استفاده از افکت های بصری و انیمیشن های استاندارد در "دیکته گوی بیست" به همراه رنگ بندی هماهنگ، آیکن های زیبا و فونت مناسب، جذابیت خاصی به آن بخشیده است و موارد ذکر شده را باید به عنوان نقاط قوت اپلیکیشن فوق نام ببریم.

سهولت استفاده از امکانات این برنامه در کنار دسترسی سریع به قسمت های مختلف آن، ویژگی های مهم و ضروری هستند که خیال والدین را از بابت سپردن تلفن همراه به فرزندشان، آسوده میکند. البته وجود یک راهنما میتوانست در رابطه با این موضوع، سودمند باشد. با توجه به موارد اشاره شده، از نظر یک کاربر همه چیز تکمیل است اما از نظر فنی و تخصصی اندک نقص هایی به چشم میخورد و به همین دلیل، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد. دیکته گوی بیست

کاربرد:

"دیکته گوی بیست" از تمامی دروس برای فرزند شما دیکته میگوید و هر چند این موضوع باعث زیاد شدن حجم اپلیکیشن گردیده اما قابلیت ارزشمندی محسوب میشود. لحن مناسب و سرعت استاندارد گوینده در هنگام ادای جملات و کلمات را نیز نباید فراموش کنیم که در میزان دقت شخص نویسنده موثر خواهد بود. بدین ترتیب میتوان دلیل توجیه کننده ای برای حجم زیاد این برنامه اندرویدی پیدا کرد.

قابلیت توقف و ادامه دادن دیکته، پخش مجدد آخرین جمله یا کلمه خوانده شده و شروع یک دیکته جدید از جمله امکانات جانبی اپلیکیشن فوق هستند. همچنین نمایش زمان کل و زمان باقی مانده به پایان متن دیکته را نیز باید به موارد اشاره شده اضافه کنیم. حال اجازه دهید توضیح بیشتری درمورد نحوه عملکرد "دیکته گوی بیست" بدهیم.

در این برنامه دو شیوه برای دیکته گفتن پیاده سازی شده است. در روش اول که تحت عنوان "دیکته" در منوی صفحه اصلی قرار دارد، شما میتوانید فقط یک درس را انتخاب نمایید که تعداد جملات و کلمات آن از قبل مشخص میباشد. پس از این کار دو دکمه ظاهر میگردد که یکی برای خواندن دیکته به صورت خط به خط و طبق ترتیب درس موردنظر است و دیگری جای جملات را به طور تصادفی تغییر داده و پخش میکند. در روش دوم یا "دیکته گوی ویژه" امکان انتخاب بیش از یک درس نیز وجود دارد. همچنین میتوانید تعیین کنید چند جمله یا کلمه گفته شود و یا از خوانده شدن یک مورد صرفنظر نمایید.

جالب ترین قابلیت برنامه فوق، مربوط به پایان دیکته و زمانی میشود که فرزند شما قادر به تصحیح نوشته های خود خواهد شد. در این قسمت لیست جملات و کلمات بطور مجزا به نمایش در می آیند و امکان بازخوانی آنها هم فراهم شده است. حال که همه چیز مهیا میباشد، بهتر بود امکان ثبت نمره و یا حتی جداسازی غلط ها از بقیه متن نیز درنظر گرفته میشد تا والدین بتوانند روند پیشرفت فرزند خود را ببینند. در پایان باید خاموش شدن صفحه نمایش و قطع صدای گوینده را به عنوان یک نقص اساسی در "دیکته گوی بیست" نام ببریم. امتیاز AppReview به این بخش، 4 از 5 است. دیکته گوی بیست

قیمت:

این اپلیکیشن اندرویدی دستیار خوبی برای والدین خواهد بود و حتی میتوان آن را به عنوان یک عامل تشویق کننده برای کودکان بازیگوش قلمداد کرد! در کنار این موضوع، زحمات تولیدکنندگان نیز در طراحی این برنامه کاملا آشکار است اما بهتر بود برای جلب توجه بیشتر مخاطبان، قیمت کمتری برای "دیکته گوی بیست" درنظر گرفته شود.

امتیاز AppReview به این بخش، 4 از 5 میباشد. پاورقی: برنامه فوق، شامل یک مجموعه چهارتایی برای سال های اول، دوم، چهارم و پنجم دبستان، به همراه دموی آنها میشود و لینک زیر جهت دریافت نسخه سال اول قرار داده شده است.

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    تینا 5
    من خودم که واسه تست همینجوری دانلودش کردم خیلی خوشم اومد از برنامه به فامیل توصیه کردم بخرن . اونا که خیلی ازش راضی بودن کلی تشکر کردن که این برنامه رو معرفی کردم بهشون .

    به این نظر پاسخ دهید
  2. avatar
    سعید 4.5
    ممنون از سایت خوبتون من این برنامه رو برای بچه ی خودم خریدم پایه اول دبستان واقعا عالی بود درسته یکم گرون بود ولی ارزش خریدن رو داشت در ضمن از سایت هم تشکر می کنم توی نقد چند تا نکته گفت که من نمی دونستم برنامه این کارا رو هم می کنه :-D :-D

    به این نظر پاسخ دهید
دیکته گوی بیست