رایانا - ایمیل فارسی

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن رایانا - ایمیل فارسینسخه 1.7

4.33 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی

ارسال نامه یا بسته هایی با محتویات مختلف برای افراد یا مناطق دیگر، ریشه ای کهن در تاریخ بشر دارد و در هر دوره به روش خاصی صورت میگرفته است. در عصر دیجیتال که انجام بسیاری از  امور بر عهده اپلیکیشن ها، وب سرویس ها و دستگاه های هوشمند میباشد، برای ارسال نامه نیز میتوانیم به جای روش های قدیمی از پست الکترونیک استفاده کنیم و از انبوه مزایای آن بهره مند شویم. امروزه با وجود سرویس دهنده های متعدد داخلی و خارجی، کمتر کسی را میتوان یافت که آدرس ایمیل نداشته باشد!

در ادامه با اپلیکیشن یکی از سرویس های ایرانی برای ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی آشنا خواهید شد. ما را در معرفی، نقد و بررسی برنامه اندرویدی "رایانا" همراهی کنید.

رایانا - ایمیل فارسی

رابط کاربری :

اولین نکته ای که باید درباره محیط برنامه فوق به آن اشاره کنیم، یکپارچگی قالب گرافیکی آن میباشد. استفاده از رنگ های زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و زیبا، فونت مناسب و همچنین چیدمان مرتب اجزای صفحه در کنار عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی، نقاط قوتی هستند که به یکپارچگی ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی کمک کرده اند. در کل باید گفت که چهره "رایانا" کاربرپسند بوده و تناسب خوبی با موضوع آن دارد هرچند میتوانست با به کارگیری رنگ های متنوع تر و ترکیب آنها با رنگ اصلی، جذابتر نیز به نظر برسد.

از دیگر ویژگی های مهم اپلیکیشن فوق، باید جابجایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش های مختلف و همچنین استفاده راحت از امکانات را نام ببریم. با توجه به وظیفه ای که "رایانا" بر عهده دارد، وجود این ویژگی ها در آن بسیار ضروری بوده و از این لحاظ میتوان امتیاز خوبی به این اپلیکیشن اختصاص داد. البته نواقص کوچکی نیز در رابط کاربری این برنامه به چشم میخورد که انتظار میرود در نسخه های بعدی رفع گردند.

امتیاز AppReview به این بخش 4 از 5 است.

رایانا - ایمیل فارسی

کاربرد :

ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی، وظیفه اصلی این برنامه اندرویدی میباشد و اگر از آدرس پست الکترونیک استفاده کرده باشید، بدون تردید با آن آشنا هستید. البته همانطور که گفتیم، "رایانا" یک سرویس دهنده ایمیل بوده که همانند نمونه های مشابه خارجی میتوانید از طریق وبسایت آن برای خود حساب کاربری ایجاد نمایید و این اپلیکیشن در واقع ابزاری کمکی برای مدیریت ایمیل ها در تلفن همراه است و باید دید که چه امکاناتی در آن وجود دارد.

قبل از هرچیز باید در برنامه فوق ثبت نام کنید و درصورتی که قبلا از طریق وبسایت "رایانا" این کار را انجام داده اید، تنها کافی است که وارد حساب خود شوید. حال میتوانید جعبه دریافت ایمیل ها را ببینید و با لمس دکمه + در پایین صفحه، ایمیل جدید ارسال کنید. بخش موارد ارسالی، پیش نویس ها، هرزنامه ها و زباله دان نیز مانند سایر سرویس دهنده های ایمیل وجود دارد که برای دسترسی به آنها باید از طریق منوی کناری اقدام نمایید.

یکی از قابلیت های مفید اپلیکیشن فوق، امکان استفاده از حساب های کاربری متفاوت در آن میباشد که بدین منظور باید دکمه افزودن حساب جدید را در منوی کناری لمس کنید. پس از آن میتوانید با دیگر حساب های خود – که مربوط به همین سرویس دهنده هستند - وارد "رایانا" شوید و یا یک اکانت جدید ایجاد نمایید. لازم به ذکر است که همه اکانت ها در بالای منوی کناری به نمایش درمی آیند که برای جابجایی بین آنها باید بر روی هر یک اشاره کنید.

نام بردن امکاناتی همچون حذف، انتقال، کپی، ارسال مجدد، نشان دار کردن و پاسخ دادن به ایمیل ها برای "رایانا" لازم نیست چون این موارد در همه سرویس دهنده ها وجود دارند و کاربران با آن آشنا هستند. علامت زدن به عنوان خوانده شده و نمایش ایمیل های دیگر از یک فرستنده نیز از دیگر امکانات برنامه فوق بوده که با لمس طولانی هر ایمیل در دسترس قرار میگیرند. علاوه بر این میتوانید از ابزار جستجو یا مرتب سازی برای یافتن نامه های مورد نظر خود بهره ببرید.

به غیر از مواردی که نام بردیم، در وبسایت "رایانا" قابلیت های دیگری نیز به چشم میخورد که از آن جمله باید به ارسال پیامک رایگان (تا 10 عدد در روز)، اعلان پیامکی پس از ورود به حساب و سرویس دریافت نامه های جدید به صورت پیامک (فقط برای همراه اول) اشاره کنیم. شما میتوانید از طریق وبسایت مذکور به حساب رایانایی خود وارد شده و پس از تکمیل اطلاعات فردی و ثبت شماره تلفن همراه، از سرویس های نام برده استفاده نمایید.

در پایان باید گفت که امکانات موجود در اپلیکیشن فوق کافی به نظر میرسند و "رایانا" وظیفه خود را به خوبی انجام میدهد. البته بهتر بود که کمبودهایی مانند نمایش اعلان هنگام دریافت نامه های جدید و یا امکان استفاده از سایر سرویس ها در تلفن همراه رفع گردد تا شاهد کارایی هر چه بیشتر این برنامه باشیم. حتی تولیدکنندگان میتوانند با ایده پردازی، قابلیت هایی متفاوت با دیگر سرویس دهنده های ایمیل را به "رایانا" اضافه کنند.

با توجه به موارد اشاره شده، AppReview امتیاز 4 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

رایانا - ایمیل فارسی

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی تمام امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد و به همین دلیل باید منتظر استقبال خوبی از آن باشیم. "رایانا" به عنوان یک سرویس دهنده ایمیل میتواند مورد استفاده عموم قرار بگیرد و رایگان بودن آن یک مزیت بزرگ است. از این رو، AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

 

رایانا - ایمیل فارسی

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن رایانا - ایمیل فارسی

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


رایانا - ایمیل فارسی