رقابت سامسونگ و اپل در زمینه خودروهای الکتریکی: کدامیک برنده خواهد شد؟

رقابت سامسونگ و اپل در زمینه خودروهای الکتریکی: کدامیک برنده خواهد شد؟

رقابت بین کمپانی های اپل و سامسونگ تنها محدود به گوشی ها و تبلت ها نیست و این دو کمپانی عرصه رقابتی خود را به صنعت خودروسازی نیز گسترش داده اند، به طوری که نایب رئیس سامسونگ الکترونیک Lee Jae Yong، اخیرا اعلام کرد که آنها در حال سرمایه گذاری بر روی صنعت خودروسازی هستند.

از طرف دیگر مدت زمانی است که شایعات مبنی بر فعالیت اپل بر روی یک پروژه ساخت خودروی الکتریکی به نام “Project Titan” همه جا منتشر شده، این شایعات ماه گذشته، پس از اینکه Bob Mansfield رئیس سابق بخش سخت افزار اپل مدیریت این پروژه را بر عهده گرفت، مجددا شدت یافت.

در سپتامبر 2015 اپل برای پروژه خودروی الکتریکی خود 1800 کارمند را استخدام کرد و زمان تکمیل آن تا سال 2021 تعیین شده و گفته شده که اپل یک رویکرد دوجانبه برای خودروی خود توسعه داده است. کمپانی اپل در حال کار و فعالیت بر روی خودرو و نرم افزاری مورد استفاده آن می باشد، از طرفی اپل پذیرای ایده همکاری با سازندگان خودرو و یا خریداری آنهاست تا در جهت توزیع وسیله نقلیه الکتریکی به کمپانی اپل یاری رسانند. در حال حاضر به نظر می رسد که اپل تسلا را به عنوان رقیب اصلی خود در این صنعت هدف قرار داده است.blog_21531_1

در حال حاضر جزئیات چندانی درباره پروژه خودروسازی سامسونگ در دست نمی باشد، اما شایعات حاکی از آنند که سامسونگ در حال مذاکره برای خریداری دارایی های Magneti Marelli از Fiat Chrysler Automobiles NV می باشد. کمپانی سامسونگ در سال 1994 با این هدف که به یکی از بزرگ ترین خودروسازان در جهان تبدیل شود به همکاری با Nissan تیم تشکیل داد تا Samsung Motors را راه اندازی کند. اما ایده آنها به شکل برنامه ریزی شده به پیش نرفت و سامسونگ 70 درصد از سهام خود را به Renault که بعدها به Renault Samsung Motors تغییر نام داد، فروخت.

این کمپانی هنوز هم در آسیا به فعالیت مشغول است و با در نظر گرفتن این موضوع که سامسونگ هنوز هم صاحب بخش کوچکی از Renault می باشد، از مزیت رقابت با اپل و تسلا برخوردار است و احتمال دارد شاهد اقدامات قانونی و جنگ پتنت ها بین این دو کمپانی باشیم، البته تنها گذر زمان این موضوع را روشن می کند.

 

منیع:

http://www.androidheadlines.com

اینها را هم بخوانید