ساده ترین اپلیکیشن تماس ویدیویی: گوگل بالاخره اپلیکیشن Duo را برای اندروید و آی او اس عرضه کرد

ساده ترین اپلیکیشن تماس ویدیویی: گوگل بالاخره اپلیکیشن Duo را برای اندروید و آی او اس عرضه کرد

سه ماه پیش در کنفرانس I/O، گوگل به معرفی اپلیکیشن جدیدی پرداخت که امکان برقراری تماس ویدیویی به ساده ترین شکل ممکن را میسر می گرداند، این اپلیکیشن هم اکنون برای کاربران اندروید و آی او اس عرضه شده و تنها بر روی اسمارت فون ها در دسترس خواهد بود. اپلیکیشن مذکور آخرین محصول از سرویس های گوگل است که قادر به برقراری تماس ویدیویی با آن می باشید، البته شایان ذکر است که طراحی این اپلیکیشن در جهت ساده سازی فرآیند به بیشترین میزان ممکن متمرکز شده است. Duo یک اپلیکیشن چت ویدیویی یک به یک است و رقیب FaceTime اپل تلقی می شود، البته به اندازه اسکایپ مایکروسافت و یا هنگ اوت گوگل پیچیده و کامل نیست.

Amit Fulay مدیر گروه بخش ارتباطات گوگل بیان داشته: "کاربران تمایل چندانی به تماس های ویدیویی ندارند، زیرا نمی دانند که طرف مقابلشان در شرایط اینترنتی، دستگاه و زمان مکالمه مناسبی قرار دارد یا خیر، از این رو ما در این محصول تلاش کردیم تا تمامی دردسرها را برطرف نماییم."

Duo محصولی است که بر روی سادگی و کیفیت بالا متمرکز شده و هدف اصلی آن برقراری تماس ویدیویی می باشد و زوایدی و اضافات سردرگم کننده ای در این محصول دیده نمی شوند.

این اپلیکیشن به صورت یکپارچه بدون اینکه تماس قطع شود بین دیتای موبایل و وای فای جابجا می شود و قابلیتی به نام "Knock Knock" را در اختیار قرار می دهد، پیش از آنکه کاربر گوشی را بردارد، گوشی زنگ می خورد و تنها با لمس یک دکمه ارتباط ویدیویی بین افراد شروع می شود.blog_21556_1

Duo نخستین اپلیکیشن گوگل است که برای استفاده از آن نیازی به حساب کاربری گوگل نمی باشد، در عوض اپلیکیشن از کاربر می خواند تا ثبت نام کرده و کاربران را با کمک شماره تلفن های خود به جای آدرس های جیمیل بیابد. این اپلیکیشن رویکرد استفاده شده در اپلیکیشن واتس اپ که متعلق به کمپانی فیسبوک است را در پیش گرفته و به جای ساخت یک آی دی یا پین جدید، بر شماره موبایل کاربر متکی است.

فیسبوک اخیرا کاربران خود را قادر ساخته تا تنها با استفاده از شماره موبایل به اپلیکیشن مسنجر وارد شوند، به این معنا که نیازی به حساب کاربری کامل فیسبوک نیست، بدین طریق کاربران با کمک شماره موبایل های خود با یکدیگر چت می کنند، فیسبوک مسنجر از قابلیت های تماس صوتی و ویدیویی نیز برخوردار است.

به بیان Fulay احتمال اینکه شماره موبایل دوستان و خانواده خود را داشته باشید، بسیار بالاتر از یک حساب کاربری خاص می باشد، از این رو استفاده از شماره موبایل فرآیند را تسهیل می بخشد. اینکه با روی کار آمدن این اپلیکیشن کاربران از فیسبوک مسنجر، فیس تایم و هنگ اوت گوگل روی برمی گردانند یا خیر، تنها با گذشت زمان مشخص خواهد شد.blog_21556_2

موفقیت Duo در گروی تعداد گوشی های اندرویدی است که آن را به صورت پیش فرض نصب می کنند. هنگ اوت یکی از 11 اپلیکیشنی است که گوگل تاکید دارد باید به صورت پیش فرض بر روی هر اسمارت فون یا تبلت اندروید که به گوگل پلی دسترسی دارد نصب شود. از سوی دیگر مایکروسافت نیز با برخی از سازندگان اسمارت فون شامل بزرگ ترین سازنده گوشی های اندروید یعنی سامسونگ به توافق رسید که تعدادی از اپلیکیشن های خود مانند اسکایپ را بر روی اکثر اسمارت فون های اندروید به طور پیش فرض قرار دهد.

چنانچه Duo یکی از اپلیکیشن های الزامی از گوگل شود، قادر است توان رقابتی به عنوان اپلیکیشن تماس ویدیویی پیش فرض در اسمارت فون های اندرویدی را در دست بگیرد و همین شرایط به راحتی می تواند کاربران آیفون را نیز متقاعد به نصب آن بر روی گوشی های خود نماید.

هم اکنون اپلیکیشن های ارتباطی متعددی وجود دارند که همگی عملیات نسبتا مشابهی را انجام می دهند، Duo و اپلیکیشن پیام رسان Allo نتیجه تلاش های کمپانی با تمرکز بر روی مشتریان موبایل می باشد.

گوگل به هنگ اوت به عنوان راه حل سازمانی و بهره وری خود می نگرد که همراه با calendar و email مورد استفاده کاربران اپلیکیشن های گوگل قرار می گیرد. در عین حال گوگل در حال کار بر روی سیستمی برای استاندارد RCS است که با هدف جایگزینی با سرویس های پیام رسان اس ام اس و ام ام اس در حال توسعه می باشد.

 

https://www.theguardian.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید