سامسونگ و ال جی بر روی ساخت یک اکوسیستم واقعیت مجازی متمرکز شده اند

سامسونگ و ال جی بر روی ساخت یک اکوسیستم واقعیت مجازی متمرکز شده اند

سامسونگ و ال جی دو کمپانی کره جنوبی هستند که فعالیت هایی را در عرصه های مشابه به انجام می رسانند، هر دوی این کمپانی ها علاقه مندی های مشترکی در طیف وسیعی از صنایع دارند، اما کسب و کار الکترونیکی این کمپانی ها آنها را در سراسر جهان مشهور ساخته است. سامسونگ و ال جی بهترین تلویزیون ها، یخچال فریزرها و سایر لوازم خانگی را تولید می کنند، اما آنچه در طول سال های اخیر این کمپانی ها را مورد توجه مردم قرار داده اسمارت فون های ساخته شده از سوی آنها می باشد. در حال حاضر بازار اسمارت فون ها در وضعیت اشباع شده ای قرار دارد و از این رو این دو کمپانی توجه خود را به سمت واقعیت مجازی معطوف داشته اند، تکنولوژی جدیدی که به اعتقاد بسیاری از افراد در دهه آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. با این اوصاف کمپانی های مذکور در حال پیشروی برای ساخت محتوایی برای سخت افزارهای واقعیت مجازی مربوط به خود هستند.

blog_18321_1

در حالی که سامسونگ هدست های واقعیت مجازی خود را به عنوان بخشی از خط Gear VR خود فروخته است، ال جی اخیرا اقدام به رونمایی از محصول خود که LG 360 VR می باشد، نموده است. از سوی دیگر هر دو کمپانی اقدام به رونمایی از دوربین های پانورامیک 360 درجه خود کرده اند و ال جی دستگاه خود را LG 360 Cam نام نهاده و سامسونگ نام Gear 360 را برای این دوربین انتخاب کرده است. با معرفی نسل اول از محصولات واقعیت مجازی، ال جی هم اکنون بر روی تولید یک اکوسیستم محتوا برای سخت افزار خود تمرکز کرده و گزارشات حاکی از آنند که این محتوا به گونه ای با ردبول ارتبط پیدا می کند، چرا که آنها قصد دارند تا ویدیوهایی را با همکاری آنها و با استفاده از دوربین واقعیت مجازی ساخته و در یوتیوب آپلود نمایند.

blog_18321_2

سامسونگ الکترونیک نیز با پیوستن به فیسبوک و بزرگ ترین تم پارک کره جنوبی یعنی Everland در حال انجام فعالیت هایی در این زمینه می باشد. Oculus VR، کمپانی سازنده Oculus Rift متعلق به فیسبوک است و این نرم افزار هدست های Gear VR سامسونگ را قدرت خواهد بخشید. از سوی دیگر شراکت با Everland نیز نهایی شده و در 24 آوریل، سامسونگ رویدادی را برای علاقه مندان به واقعیت مجازی ترتیب داد که به کاربران امکان تجربه واقعیت مجازی با تصاویر ضبط شده توسط دوربین Gear 360 VR کمپانی را می داد. سامسونگ همبستگی خود با فیسبوک را در همایش جهانی موبایل که در پایتخت اسپانیا، بارسلونا در ماه فوریه برگزار شده بود، اعلام کرد و اخیرا سامسونگ گلکسی اس 7 و Gear VR را به رایگان در اختیار 2500 توسعه دهنده که در کنفرانس توسعه دهندگان F8 2016 فیسبوک که در ماه اخیر در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا برگزار شد، قرار داده است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید