سفر به جام جهانی

معرفی، نقد و بررسی بازی سفر به جام جهانینسخه 1.0

3.17 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : ماجرایی
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 23.1 مگابایت
دریافت برنامه/بازی سفر به جام جهانی از بازار سازنده : پیشینه بازی

تلفن همراه وسیله ایست که علاوه بر کاربردهای ارتباطی، میتواند در اوقات فراغت به کمک افراد آمده و تا مدتی آنها را سرگرم کند. البته این موضوع یک شرط دارد و آن هم وجود بازی های مختلف بر روی گوشی میباشد. امروزه کمتر کسی را میتوان یافت که چند عنوان بازی متفاوت را تجربه نکرده و از آنها لذت نبرده باشد. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به بازی های موبایل هستید، ما را معرفی، نقد و بررسی بازی اندرویدی "سفر به جام جهانی" همراهی کنید. سفر به جام جهانی

گرافیک و رابط کاربری:

برای شروع یک بازی اولین چیزی که نظر کاربر را جلب میکند ظاهر منوها و طراحی متناسب آنها با موضوع میباشد. "سفر به جام جهانی" این تناسب را تا حدودی رعایت کرده اما اثری از خلاقیت و دقت نظر کافی برای ایجاد جذابیت در آن به چشم نمیخورد. این موضوع را باید به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این بازی اندرویدی به شمار آورد و نمیتوان آن را با یک نمونه حرفه ای مقایسه نمود.

پس از عبور از منوها و ورود به محیط بازی، بدون تردید انتظار گرافیک چشم نواز با وجود انیمیشن ها و افکت های تصویری خلاقانه را خواهید داشت. "سفر به جام جهانی" از این لحاظ نیز نمیتواند کاربران را راضی کند و با استانداردهای مطلوب فاصله زیادی دارد. درواقع باید گفت که توجه کمی در پرداختن به جزئیات و به خصوص انیمیشن ها و طراحی کاراکتر صرف گردیده است.  تنها نکته مثبتی که باید به آن اشاره کنیم، تنوع محیط ها در مراحل مختلف بازی فوق میباشد که تا حدودی روند یکنواخت آن را از بین میبرد. ازنظر AppReview، امتیاز 2.5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد. سفر به جام جهانی

گیم پلی:

حال که گرافیک این بازی اندرویدی نتوانست توجه شما را به میزان زیادی جلب نماید، باید دید گیم پلی آن تا چه حد جذاب بوده و کاربر را درگیر میکند. "سفر به جام جهانی" داستان شخصی به نام امید است که در این راه با موانع مختلفی روبرو میشود و باید به سلامت از آنها عبور کند. چنین بازی هایی به پلتفرمر(Platformer) معروف هستند و برای موفقیت نیاز به پیاده سازی هوشمندانه ای دارند.

یکی از مهمترین ترفندهایی که در موفقیت این نوع بازی ها موثر میباشد، روند متغیر گیم پلی و رویارویی با موانع جدید است. در "سفر به جام جهانی" شاهد چنین ترفندی هستیم که البته بهتر بود به صورت کامل تر پیاده سازی گردد. در اصل هیجان این سبک بازی ها به همین موضوع وابسته بوده و دقت و تجربه بالایی را از تولیدکنندگان میطلبد.

البته اساسی ترین مشکل بازی فوق، دشواری در کنترل حرکت کاراکتر آن میباشد که شاید حرفه ای ترین گیمرها را نیز با مشکل مواجه سازد! انتظار میرفت به جای استفاده از قابلیت حسگر شتاب سنج به منظور حرکت دادن کاراکتر، از دکمه های کنترلی استفاده میشد. این موضوع روند سختی مراحل را نیز تحت تاثیر قرار میدهد بطوریکه نمیتوان آن را به خوبی احساس کرد. تعداد کم مراحل هم از دیگر کمبودهای این بازی محسوب میشود.

از دیگر ترفندهایی که در "سفر به جام جهانی" به کار برده شده است، باید به سیستم امتیازدهی و کسب دستاوردهای مختلف(Achievement) اشاره کنیم. این دو مورد میتوانند در تشویق کاربر به انجام دوباره بازی و بدست آوردن امتیازات و جایزه های بیشتر کمک کنند. از دست رفتن جان کاراکتر با برخورد به موانع هم باعث میشود تا شما دقت بیشتری در حفظ آن به خرج دهید و کمی هیجان در روند این بازی اندرویدی تجربه کنید. AppReview با جمع بندی موارد ذکر شده، امتیاز 3 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد. سفر به جام جهانی

قیمت:

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که تولید بازی آن هم در چنین سبکی، به هیچ وجه کار ساده ای نیست و نیاز به تجارب فراوانی در این زمینه دارد. از این رو نواقص و کمبودهای "سفر به جام جهانی" دور از انتظار نخواهند بود اما بهتر بود قیمت کمتری برای آن درنظر گرفته شود. امتیاز AppReview به این بخش، 4 از 5 است.

 

امتیازات تفکیکی

گرافیک و رابط کاربری
گیم پلی
ارزش بازی مجدد

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


سفر به جام جهانی