فیسبوک و گوگل در تلاش برای برنده شدن در پیکار محتوای ویدئویی

فیسبوک و گوگل در تلاش برای برنده شدن در پیکار محتوای ویدئویی

در این روزها شاهد انقلاب ویدئوی دیجیتال هستیم، چنانچه این تصور را در ذهن دارید که هم اکنون نیز ویدئوهای آنلاین فراوانی را تماشا می کنید، تا سال 2016 منتظر بمانید، چرا که پیش بینی می شود در این سال 69 درصد از ترافیک اینترنت از ویدئوها نشات بگیرد. دلیل چنین شرایطی پرواضح است، مشتریان امروزی در حال حرکت اند و ویدئوهای آنلاین مطابقت زیادی با شرایط کاربران دارند. در 5 دقیقه و یا حتی کمتر شما قادر به تماشای ویدئوهای خنده دار، ویدئوهایی با جنبه اطلاع رسانی و آموزشی و یا با موضوعات گوناگون دیگر می باشید. یوتیوب که در ارائه ویدئوهای آنلاین یکی از موفق ترین هاست، با الهام گیری از قابلیت جستجوی گوگل، یافتن هر گونه ویدئوی را برای شما امکان پذیر می سازد. اما وضعیت همیشه بر وفق مراد نیست، همراه با روی کار آمدن رقبایی برای ارائه محتویات ویدئویی، یوتیوب در حال از دست دادن قدرت و جایگاه پیشین خود در مارکت ویدئو می باشد، رقبا نیز از شرایط حاکم به نفع خود سود می برند. فیسبوک، غول شبکه های اجتماعی در اینترنت، در این میان بزرگ ترین تهدید برای امپراطوری ویدئوها، یعنی یوتیوب است. مبنی بر گزارشات دریافتی از VentureBeat در ماه ژوئن، فیسبوک اعلام کرده که در حال ارائه بیش از 4 میلیارد ویدئو به طور روزانه است، رقمی بسیار تاثیرگذار که ممکن است خالق نگرانی های برای یوتیوب باشد. این آمار در حالی است که فیسبوک دارای نرخ نصب 70 درصد بر روی گوشی های کاربران آمریکا است و 46.44 درصد از کاربران اسمارت فون ها، فیسبوک را حداقل یک بار در روز باز می کنند، این در حالی است که یک کاربر معمولی، اپلیکیشن را 16 بار در روز باز کرده و 3.5 دقیقه با آن کار می کند که در مجموع رقمی معادل 51 دقیقه در روز نتیجه می شود. تنها افزایش این آمار و ارقام نیست که شرایط را برای یوتیوب دشوار می کند، بسیاری از محتویات کم حجم اما قابل درک و تبلیغات کوتاه جای خود را در فیسبوک یافته اند، همراه با افزایش محبوبیت این نوع از محتویات، فیسبوک جایگاه خود را تحکیم می کند و یوتیوب را در هم می شکافد. علاوه بر این، حضور برندها در فیسبوک که خود باعث افزایش تعامل کاربران می شود، پررنگ تر از یوتیوب است، اما از لحاظ سرویس ویدئویی نمی توان فیسبوک را در صدر نشاند، چرا که سرویس ویدئویی این کمپانی دارای محدودیت های چشمگیری است. پست های فیسبوک توسط دوستان و لایک هایی که می گیرند، یک نوع محیط رقابتی را خلق می کنند، در حالی که رقابت در یوتیوب آنقدرها داغ نیست و کاربران به ندرت مایل به مشاهده تمامی ویدئوهای کانال مورد علاقه خود می شوند. داشتن ویدئوهای آنلاین برای بازاریابان یک ضرورت است، از این راه آنها قادر به مرتبط ماندن با مشتریان خود و تعامل با آنها می شوند. فیسبوک و یوتیوب هر دو دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود می باشند، لذا نمی توان به طور قطع یکی را موفق تر از دیگری در نظر گرفت، اما آنچه اهمیت دارد این است که باید از مزایای هر کدام از پلتفرم ها به نفع خود سود برد، چرا که سرمایه گذاری در این عرصه نتیجه بخش خواهد بود و موجب افزایش تعداد کاربران خواهد گردید، شما به عنوان کاربر کدامیک از این دو پلتفرم را برای به اشتراک گذاری ویدئوهای خود ترجیح می دهید و چه آینده ای را برای این دو پلتفرم قدرتمند پیش بینی می کنید؟   http://venturebeat.com برگرفته از  

اینها را هم بخوانید