ما در AppReview دقیقا چه میکنیم؟

ما در AppReview دقیقا چه میکنیم؟

وبسایت اپریویو در اول تابستان سال 1392 فعالیت خود را در زمینه معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن و بازی موبایل آغاز کرد و به دلیل اینکه اولین وبسایت ایرانی با این موضوع بود، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تا قبل از پیدایش اپریویو، تعداد زیادی از وبسایت ها که برخی از آنها نیز بسیار نام آشنا هستند، تنها به معرفی یک اپلیکیشن یا بازی و درج لینک دانلود آن اکتفا میکردند اما این کافی نبود و کاربران به درک روشن تری احتیاج داشتند تا برای دریافت یا خرید برنامه های موبایل تصمیم بهتری بگیرند.

اپریویو با توجه به این موضوع، گام بزرگتری برداشت و با امتیازدهی به اپلیکیشن ها و بازی های تلفن همراه، ضمن ایجاد رقابت بین آنها باعث گردید تا کاربران با کیفیت برنامه ها بیشتر آشنا شوند. ذکر نقاط ضعف و قوت در رابط کاربری اپلیکیشن ها و گرافیک بازی ها و همچنین اشاره به امکانات ریز و درشت برنامه ها که در همه نقد و بررسی های اپریویو بدون اغراق و جانب داری از تولیدکننده به آنها پرداخته شده است، میتواند به خوبی کاربر را راهنمایی کند تا اپلیکیشن مورد نیاز یا بازی مورد علاقه خود را با اطمینان خاطر دریافت نماید. از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز با پی بردن به کمبودهای اپلیکیشن یا بازی که توسط اپریویو ذکر گردیده، نسخه های بعدی محصول خود را با کیفیت بیشتری عرضه میکنند.

دیدگاه دیگران درباره AppReview چیست؟

هر سازمان از ابتدای شروع فعالیت تا زمانی که به رشد و شکوفایی کامل برسد، دارای نواقص و کمبودهایی میباشد و به همین دلیل منقدین زیادی دارد. اپریویو نیز از این قاعده مستثنی نیست هرچند در این سال ها تمام تلاش خود را انجام داده تا در زمینه نقد و بررسی اپلیکیشن و بازی موبایل به بهترین مرجع تبدیل گردد. حال بد نیست ببینید که دیگران درباره اپریویو چه میگویند؟

برخی از افراد اهل فن معتقدند که نقد و بررسی های اپریویو، چندان تخصصی نبوده و تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

در پاسخ باید بگوییم که هرچند ذکر نقاط ضعف و قوت اپلیکیشن و بازی ها به صورت تخصصی و با ارائه دلیل و سند مفید است اما باید توجه کرد که عمده مخاطبان اپریویو از قشر عادی جامعه هستند و ممکن است که آشنایی با اصطلاحات فنی و مواردی که در پشت پرده تولید برنامه ها اتفاق می افتد، چندان برای آنها قابل توجه نباشد و یا حتی باعث آزردگی خاطر آنها شود! از این رو اپریویو سعی میکند تا از به کار بردن اصطلاحات فنی پرهیز نموده و میزان کارایی اپلیکیشن یا جذابیت بازی را به صورت ساده و روان برای کاربر مشخص سازد.

در مورد جنبه تبلیغاتی نقد و بررسی ها نیز باید خاطر نشان کنیم که برخی برنامه ها از اپریویو امتیاز کم دریافت کرده اند و بدون تردید تولیدکننده ای که به قصد تبلیغ درخواست میدهد، انتظار دارد که حتی در صورت کیفیت پایین از محصول او تقدیر شود! این موضوع به تدریج سبب گردید که تنها اپلیکیشن و بازی های با کیفیت از اپریویو درخواست نقد و بررسی کنند و به همین دلیل برنامه های اخیر دارای امتیاز قابل ملاحظه ای هستند.

بسیاری از تولیدکنندگان درج لینک نقد و بررسی اپریویو در زیر توضیحات برنامه یا بازی در کافه بازار را، به عنوان اعتبار محصول خود میدانند.

همانطور که میدانید در طول روز تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی در کافه بازار منتشر میگردد که درصد بالایی از آنها دارای کیفیت قابل ملاحظه ای نیستند و از این رو کاربران در انتخاب آنها دچار سردرگمی میشوند. از طرف دیگر درخواست های متعددی مبنی بر نقد و بررسی برنامه ها از سوی توسعه دهندگان برای اپریویو ارسال میگردد که بسیاری از آنها به دلیل کیفیت پایین محصول مورد تایید قرار نمیگیرند. به همین دلیل قرار گرفتن لینک نقد و بررسی اپریویو در زیر توضیحات یک اپلیکیشن یا بازی، نشان دهنده مرغوب بودن آن میباشد که امتیازات بخش به بخش و امتیاز نهایی، حد و اندازه این کیفیت را نیز مشخص میکند.

اپریویو همیشه از نظرات، پیشنهادات و انتقادات استقبال میکند بنابراین میتوانید نظر خود درباره کاری که ما انجام میدهیم را از قسمت دیدگاه های همین مطلب بیان کنید.

توصیه AppReview به توسعه دهندگان تازه کار و کم تجربه چیست؟

هرچند گفتیم که درخواست نقد و بررسی اپلیکیشن و بازی های بی کیفیت از سوی اپریویو رد میشود اما این موضوع دلیلی بر رد همه برنامه ها نیست. تیم ما علاوه بر راهنمایی کاربران، قصد دارد تا به توسعه دهندگان کم تجربه  نیز در تولید محصولات با کیفیت یاری رساند. بنابراین توصیه میکنیم که درخواست های خود را برای اپریویو ارسال نمایید و از نقاط ضعف و قوت اپلیکیشن یا بازی که تولید کرده اید، آگاه شوید. همانطور که میدانید نقد و بررسی ها قابل بروزرسانی هستند پس چنانچه نواقص برنامه را در نسخه های بعدی برطرف نمودید، میتوانید بطور مجدد درخواست بررسی داده و بدون تردید از اپریویو امتیاز بالاتری دریافت کنید. لازم به ذکر است که طبق تعرفه نقد و بررسی ها که در زیر آمده، بروزرسانی ها تا دفعات مشخصی بطور رایگان انجام میشوند.برای ارسال درخواست بررسی از طریق این لینک اقدام نمایید.

 

در پایان باید بگوییم که اپریویو همواره در اندیشه پیشرفت است و سعی میکند با افزودن امکانات و خدمات جدید، رضایت خاطر کاربران و توسعه دهندگان را فراهم کند. به زودی شاهد تحولات بزرگی در AppReview خواهید بود.

اینها را هم بخوانید