مدیریت مصرف سوخت

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن مدیریت مصرف سوختنسخه 1.1

3.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : کاربردی
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 5.6 مگابایت
دریافت برنامه/بازی مدیریت مصرف سوخت از بازار سازنده : بهنام غفاری

یکی از هزینه های زندگی برای افرادی که اتومبیل شخصی دارند، مربوط به مصرف بنزین میشود و باید آن را نیز مانند دیگر هزینه ها مدیریت نمود. با بهینه کردن مصرف سوخت میتوان هزینه های ناشی از آن را کاهش داد اما این کار مستلزم آگاهی از میزان مصرف در مسافت های مختلف میباشد تا با توجه به آن، از مصرف زیاد و غیر ضروری جلوگیری به عمل آورد. البته چنین کاری بدون وجود یک دستیار خوب برای محاسبه خودکار مقادیر امکان پذیر نیست.

برنامه ای که در ادامه و تحت عنوان "مدیریت مصرف سوخت" به شما معرفی میکنیم، میتواند به عنوان این دستیار مورد استفاده قرار بگیرد. ما را در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراهی کنید.

مدیریت مصرف سوخت

رابط کاربری :

محیط ساده با حداقل جذابیت های بصری، اولین نکته قابل ذکر در اپلیکیشن فوق میباشد. البته سادگی دلیلی بر ضعف کامل قالب گرافیکی این برنامه اندرویدی نیست و میتوانیم برای آن به نقاط قوتی همچون رنگبندی هماهنگ، فون مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم. نقص عمده "مدیریت مصرف سوخت" از لحاظ ظاهری، عدم یکپارچگی قالب در دستگاه های مختلف با وضوح صفحه نمایش متفاوت است و علاوه بر این انتظار میرفت که در طراحی آن، دقت نظر و حسن سلیقه بیشتری صرف گردد.

در پیاده سازی رابط کاربری برنامه فوق، استانداردهای لازم تا حدودی رعایت شده اند و برای افزایش سرعت جابجایی بین بخش های مختلف از تکنیک هایی مانند برگه بندی صفحه استفاده شده است. به کارگیری ابزارها و امکانات موجود نیز راحت بوده و همه اقشار کاربران به راحتی میتوانند از آنها بهره ببرند هرچند قابلیت چندان پیچیده ای هم در "مدیریت مصرف سوخت" وجود ندارد. در نهایت بهتر بود این پیاده سازی به نحوی انجام پذیرد که رابط کاربری به نمونه های حرفه ای نزدیکتر باشد.

از نظر AppReview، امتیاز 3 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

مدیریت مصرف سوخت

کاربرد :

نام این اپلیکیشن اندرویدی به خوبی نشان دهنده وظیفه آن میباشد و تنها باید دید که چه قابلیت هایی دارد. در شروع، راهنمای متنی "مدیریت مصرف سوخت" به نمایش در می آید که مطالعه آن شما را با نحوه کار برنامه آشنا میکند. پس از آن میتوانید اولین اطلاعات مربوط به سوخت گیری را در برگه مربوطه وارد نموده که شامل تاریخ، کیلومتر کنونی اتومبیل و مقدار سوخت میشود. در صورتی که از بنزین سوپر استفاده کرده اید باید گزینه مربوط به آن را فعال نمایید تا هزینه ها به درستی محاسبه گردد.

بعد از اینکه چند بار مصرف سوخت را به ثبت رساندید، میتوانید آنها را در برگه لیست داده ها ببینید. در بخش نتایج نیز آمار و ارقامی شامل آخرین مقدار، میانگین کلی و بهترین و بدترین میزان مصرف به همراه گزارش مصرف در 30 روز اخیر و طی 100 کیلومتر مسافت نشان داده میشود. آخرین برگه در صفحه اصلی "مدیریت مصرف سوخت"، به نمایش نمودارهای لیتر و هزینه مصرفی اختصاص یافته است تا با بررسی آنها بتوانید مقدار مصرف بنزین را کنترل نموده بهبود بخشید.

تمام کاری که "مدیریت مصرف سوخت" انجام میدهد همین بوده و همانطور که ملاحظه کردید، استفاده از آن بسیار راحت میباشد. هرچند برنامه فوق وظیفه خود را بدون خطا به پایان میرساند اما در عین حال کمبودهای بسیاری در آن احساس میشود. به عنوان مثال بهتر بود امکان تعریف اتومبیل های مختلف با حداکثر مقدار مصرف در 100 کیلومتر، ثبت سوختگیری با جزییات بیشتر، نمودارهای گویاتر و ابزارهای حرفه ای تر در این اپلیکیشن وجود داشته باشد تا کارایی آن افزایش یابد. توسعه و ایده پردازی بیشتر را به توسعه دهندگان این برنامه واگذار میکنیم و امیدواریم پیشرفت آن را در آینده ببینیم.

با توجه به نکات اشاره شده، AppReview امتیاز 3 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

مدیریت مصرف سوخت

قیمت :

با وجود تمام کاستی هایی که این برنامه اندرویدی دارد اما استفاده از آن بدون صرف هزینه خالی از لطف نیست و میتواند تا حدودی برای شما مفید واقع شود. به هر حال "مدیریت مصرف سوخت" برای هر فرد صاحب اتومبیل کاربرد داشته و رایگان بودن آن رضایت مخاطبان را فراهم میکند. امتیاز AppReview به این بخش، 5 از 5 است.

 

 

مدیریت مصرف سوخت

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن مدیریت مصرف سوخت

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    Reza
    سلام.باتشکر از نرم افزارتون.لطفا مجموع لیتر مصرفی طی دوره و کیلومتر طی دوره را به نرم افزار اضافه نمایید باتشکر.

    به این نظر پاسخ دهید
مدیریت مصرف سوخت