مزایای ساخت MVP برای اپلیکیشن موبایل

مزایای ساخت MVP برای اپلیکیشن موبایل

حدود 80 درصد از اپلیکیشن های موبایل که به مارکت راه پیدا می کنند، قادر به باز گرداندن هزینه های صرف شده در فرآیند توسعه نیستند. مسائل مرتبط با رابط کاربری، مشکلات کارآیی و سایر مسائل معمولا بیشتر از آنکه توسط تیم های تست و توسعه یافته شوند، توسط کاربران نهایی اپلیکیشن ها پیدا می شوند و این شرایط به معنای آسیب های مالی نیز می باشد. اما اگر کسب و کار پیش از استفاده از اپلیکیشن موبایل قادر به تصحیح و رفع تمامی مشکلات باشد، چه پیش می آید؟ این شرایط مزایای چشم گیری را برای توسعه دهندگان، سرمایه گذاران و کاربران نهایی به دنبال دارد. در ادامه به راه هایی که نمونه های اولیه MVP برای کسب و کار منافعی را به همراه دارند پرداخته می شود.

blog_19600_1

مزایای MVP برای توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل

حدود 60 درصد از اپلیکیشن های آی او اس با از دست دادن پول یا ناتوانی از درآمدزایی مواجه می شوند. 58 درصد هم با مشکلات رابط کاربری چشم گیری منتشر شده و به دست کاربران می رسند. 52 درصد هم دارای مسائل مرتبط با کارآیی بوده و 30 درصد باقی مانده نیز دارای مشکلات عملکردی هستند. این مشکلات ممکن است در طول فازهای طراحی، توسعه و اجرا به وجود آمده باشند. یک نمونه اولیه به شما و شرکای کاری، سرمایه گذاران و کاربران امکان مشاهده و تعامل با طراحی اپلیکیشن را می دهد، بدین ترتیب آنها یک تصویر واضح از اپلیکیشن و نحوه کار آن را پیدا خواهند کرد و بدین ترتیب امکان مشاهده و پاسخ گویی به بازخورد کاربر پیش از شروع فرآیند توسعه اصلی فراهم می گردد.

نحوه کار بدین صورت است: کسب و کار شما آنچه را که از یک اپلیکیشن موبایل می خواهد شرح می دهد و سپس یک نمونه اولیه قابل کلیک با استفاده از توضیحات ساخته می شود. بازخوردهای کاربران جمع آوری شده و با اعمال تغییرات و رفع مشکلات و خطاها مرحله کدنویسی اصلی آغاز می گردد. پس از کدنویسی مرحله تست و اعمال تغییرات می رسد و تنها پس از این مرحله اپلیکیشن منتشر می شود. پیش از سرمایه گذاری مالی قابل توجه بر روی اپلیکیشن بر روی تمامی مشکلات مفهومی، چالش های رابط کاربری، نواقص و مشکلات طراحی کار می شود.

blog_19600_2

مزایای MVP برای سرمایه گذاران

نمونه های اولیه امکان شناسایی امکانات کوچک و بزرگ را پیش از سرمایه گذاری و توسعه کد واقعی در اختیار قرار می دهد. با کمک قابلیت مشاهده، تست و آزمایش با استفاده از نمونه اولیه اپلیکیشن، سرمایه گذاران می توانند با آگاهی و اطمینان از اینکه توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل دارای یک ایده مناسب بوده و از یک متد ثابت شده برای پیاده سازی آن استفاده می کنند اطمینان حاصل نمایند. سرمایه گذاران به سمت اپلیکیشن هایی که دارای نمونه اولیه هستند جذب می شوند، چرا که آنها بر این واقعیت واقف اند که اپلیکیشن هایی که دارای نمونه اولیه هستند منجر به کاهش هزینه ها، صرفه جویی در زمان، ارتقای ظاهر اپلیکیشن های موبایل و ایجاد یک تجربه کاربری برتر و پایان دادن به تمامی مشکلات که بسیاری از پروژه های توسعه اپلیکیشن با آنها مواجه اند، می باشند.

مزایایی MVP برای کاربران

هنگام ساخت و توسعه یک اپلیکیشن کسب و کار، به راحتی درگیر سرمایه گذاران، بخش آی تی و سایر شرکا در کسب و کار می شوید و از تاثیر اپلیکیشن بر روی کاربر نهایی قافل می گردید. زمانی که کسب و کار زمان و تلاش خود را صرف توسعه اپلیکیشن مبنی بر یک نمونه اولیه به اثبات رسیده می کند، کاربران از مزیت تجربه کاربری ارتقا یافته بهره مند می شوند و رابط کاربری آسان و جذاب تر وعملکرد قدرتمند از همان روز نخست انتشار اپلیکیشن به کاربران ارائه می شود. و بدین ترتیب آپدیت های بعدی می توانند به جای رفع مشکلات و خطاها که در طول فازهای توسعه و تست با آنها مواجه شده اند، بر روی افزودن امکانات جالب جدید متمرکز شوند.

 

http://erminesoft.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید