معرفی چندین ابزار کاربردی برای توسعه اندروید

معرفی چندین ابزار کاربردی برای توسعه اندروید

اخیرا ساخت و توسعه اپلیکیشن های اندروید رواج یافته و ابزارهای گوناگونی این فرآیند را  تسهیل می بخشند، در این مقاله قصد داریم چندین ابزار کاربردی در زمینه توسعه اندروید به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

Library methods count

کتابخانه های اندروید بسیار کاربردی اند، اما استفاده از آنها بهایی برای شما به دنبال دارد، این ابزار به شما کمک می کند تا از  محدودیت 65K متدها از فرمت DEX فایل رهایی یابید.

blog_23028_1

Stetho

Stetho یک دیباگ بریج برای اپلیکیشن های اندرویدی است که توسط فیسبوک ساخته شده و این ابزار با ابزارهای Developer مرورگر دسکتاپ کروم یکپارچه می شود.

blog_23028_2

با استفاده از Stetho به راحتی قادر به بازرسی اپلیکیشن و مخصوصا ترافیک شبکه آن هستید. این ابزار به شما امکان بازرسی و ویرایش پایگاه داده SQLite و تنظیمات اشتراک گذاشته شده در اپلیکیشن را می دهد. به این نکته توجه کنید که Stetho تنها در بیلد دیباگ شما فعال باشد و نه در نسخه ریلیز از اپلیکیشن.

blog_23028_3

LeakCanary

LeakCanary در حقیقت یک کتابخانه برای تشخیص نشتی حافظه برای اندروید و جاوا می باشد.

blog_23028_4

APK Method Count

این ابزار به شما کمک می کند تا تعداد متدهایی را که در APK قرار می گیرند بشمارید و به شما امکان شمارش متد در ازای پکیج را نیز می دهد.

blog_23028_5

Android Asset Studio

در Android Asset Studio قادر به پیدا کردن تمامی assetهای موردنیاز برای پروژه خود هستید، Android Asset Studio گزینه های متعددی از تولید آیکون ها گرفته تا شکل دادن به اکشن بار را در اختیار شما قرار می دهد، این ابزار فرآیند توسعه را تسهیل می بخشد.

Buck

Buck یک سیستم بیلد است که توسط فیسبوک ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است، این ابزار ساخت ماژول های کوچک با قابلیت استفاده مجدد شامل کد و منابع را تشویق می کند و از چندین زبان در پلتفرم های مختلف پشتیبانی می کند. این ابزار از طرق زیر به تیم شما کمک می کند:

- سرعت بخشیدن به بیلدها

- افزودن قابلیت تکثیر به بیلدهای شما

- دریافت بیلدهای افزایشی صحیح

- درک وابستگی ها

Gragle Please

امروزه بسیاری از توسعه دهندگان اندروید از Gradle استفاده می کنند و می توانند تمامی کتابخانه های موردنیاز خود را بیابیند، با ادغام این ابزار با اندروید استودیو می توانید از مزیت های بیشمار آن بهره ببرید.

ProGuard

ProGuard یا DexGuard معمولا در پروژه های اندروید جهت کوچک و مبهم کردن کد پکیج شده مورد استفاده قرار می گیرد، این امر به کم شدم تعداد متدها نیز منجر می شود.

GenyMotion

امولاتور رسمی گوگل مشکلاتی دارد و اغلب توسعه دهندگان نیز این مشکلات را تجربه کرده اند، GenyMotion یک امولاتور اندروید است و در تست اپلیکیشن اندروید به شما کمک می کند و برخلاف امولاتور پیش فرض اندروید، این امولاتور به سرعت بوت می شود.

GenyMotion به صورت یکپارچه با اندروید استودیو و اکلیپس نیز ادغام می شود، این ابزار از گوشی های متعدد و تمامی نسخه های اندروید پشتیبانی می کند و با استفاده از آن قادر به تست اپلیکیشن اندروید بر روی اندازه های مختلف صفحه نمایش به صورت یکپارچه هستید که مزیت بزرگی برای توسعه اندروید محسوب می شود.

Material Design Icons

blog_23028_6

این ابزار شما را قادر به شخصی سازی آیکون های متریال دیزاین می کند.

 

https://medium.freecodecamp.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید