نسخه بتای اندروید استودیو 2.0 منتشر شد

نسخه بتای اندروید استودیو 2.0 منتشر شد

حدود یک ماه پیش کمپانی گوگل اعلام کرد که قصد انتشار دومین بروزرسانی بزرگ برای IDE معروف خود یعنی اندروید استودیو را دارد. اولین نسخه از اندروید استودیو در دسامبر 2014 روی کار آمد و کار ساخت و توسعه آن حدود 2 سال به طول انجامید و حدودا همان اندازه هم طول کشید تا گوگل نسخه 2.0 اندروید استودیو را به صورت بتا منتشر سازد.

blog_16669_1

یکی از بارزترین امکانات نسخه جدید اندروید استودیو Instant Run یا اجرای فوری نام دارد، این قابلیت توسعه دهندگان را قادر به مشاهده تغییرات اعمال شده بر روی کد خود می گرداند، به طور که بلافاصله بعد از اعمال تغییرات می توانید نتیجه را بر روی گوشی اندروید و یا امولاتور مشاهده کنید. به جای انتظار برای ری بیلد و ری استارت شدن اپلیکیشن پس از اعمال تغییرات، در اندروید استودیوی 2 پس از چند ثانیه نتیجه تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

قابلیت Instant Run به همراه عملکرد دیگری به نام Cold Swap ظاهر می شود، این قابلیت به اپلیکیشن امکان می دهد تا در صورت وجود تغییرات ساختاری بزرگ مانند تغییر در سلسله مراتب کلاس ها یا اینیشیالایزرهای استاتیک به سرعت ری استارت شود. با ایندکس گذاری الگوهای URL منیفست و پشتیبانی از URLها در محتوای اپلیکیشن، کاربران می توانند به طور مستقیم به لینک هایی که در نتایج جستجوی گوگل در گوشی های اندروید خود به نمایش درآمده مراجعه کنند. افزونه های بتا توسعه دهندگان را مجهز به قابلیت تست و اعتبارسنجی لینک ها با کمک ابزار اعتبارسنجی پیش ساخته می گردانند.

آخرین قابیلت اضافه شده به نسخه دوم اندروید استودیو امولاتور جدید است و این امولاتور کنترل های چرخشی بیشتری را در اختیار قرار داده، همانطور که در ویدیوی زیر نیز قابل مشاهده است پشتیبانی از مولتی-تاچ برای اپلیکیشن هایی که از جسچرهای گوناگون استفاده می کنند میسر شده است.

برای دانلود این نسخه می توانید به Canary Channel مراجعه کنید.

 

http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید