هنگ اوت جای خود را به Duo داد و در لیست اپلیکیشن های اختیاری گوگل قرار گرفت

هنگ اوت جای خود را به Duo داد و در لیست اپلیکیشن های اختیاری گوگل قرار گرفت

طبق آخرین ایمیل ارسال شده به شرکای سرویس های موبایل گوگل، غول جستجو خبر از یک تغییر بزرگ در بسته GMS یا همان Google Mobile Services خود داده است که اسمارت فون ها را هدف قرار می دهد، بدین ترتیب که از اول دسامبر به بعد، گوگل حضور اپلیکیشن هنگ اوت در سخت افزار را الزامی نمی کند.

بنا به اظهارات آنها، اپلیکیشن Duo که به تازگی منتشر شده، جای هنگ اوت را در این بسته نرم افزاری خواهد گرفت و هنگ اوت به یک گزینه اختیاری تبدیل خواهد شد، اعمال این تغییر از تاریخ 1 دستامبر صورت می پذیرد.

اما این شرایط به معنای از میان رفتن هنگ اوت نیست، بلکه بدین معناست که سازندگان گوشی می توانند در اسمارت فون هایی که در سال 2017 عرضه می شوند، این اپلیکیشن را نصب نکنند. کاربران جهت استفاده از این اپلیکیشن باید به گوگل پلی استور مراجعه کرده و آن را دانلود نمایند که کار چندان دشواری نمی باشد. اما هیچ تضمینی بر عدم جایگذاری هنگ اوت در بسته وجود ندارد، گمان می رود سازندگان و اپراتورهای موبایل مایل به استفاده از پیام رسان های خود یا محصولاتی باشند که شرکا بابت قرار دادن در گوشی هزینه پرداخت کرده اند، در این شرایط هنگ اوت رقیب آنها محسوب می شد، لذا فرصت کنار گذاشتن این رقیب به طور مشهود به چشم خواهد آمد.blog_23876_1

جایگاه هنگ اوت درون بسته سرویس های موبایل گوگل به جای Allo به Duo اختصاص یافته است. تماس ویدیویی یکی از امکانات سیستم عامل است که به عقیده گوگل بسیار مهم تلقی می شود، از این رو شانس موفقیت اپلیکیشن Duo بسیار زیاد است، از طرفی هنگ اوت نیز یکی از گزینه هایی است که به ارائه قابلیت های تماس ویدیویی می پردازد.

اما چرا Allo در لیست اپلیکیشن های اجباری جای نگرفت؟ این موضوع کمی جای پرسش دارد، مخصوصا با در نظر گرفتن عرصه رقابتی بیشتری که برای این اپلیکیشن وجود دارد، چرا که پیام رسان هایی مانند واتس اپ، فیسبوک مسنجر، تلگرام، کیک، لاین و حتی اس ام اس رقبای این محصول قلمداد می شوند.

گوگل در ایمیل ارسالی خود بیان داشته که به پشتیبانی خود از هنگ اوت اندرویدی ادامه خواهد داد. ظاهرا گوگل تمایل دارد تا هنگ اوت را به اپلیکیشنی برای ارتباطات کسب و کار تبدیل کند، از این رو کنار گذاشته شدن این اپلیکیشن بسیار نامحتمل می نماید.

 

http://www.androidpolice.com برگرفته از

 

اینها را هم بخوانید