ویژگی های کلیدی برای اپلیکیشن های موبایل

ویژگی های کلیدی برای اپلیکیشن های موبایل

کسب و کارهای گوناگون از فرمول ثابتی جهت رشد و توسعه اپلیکیشن های موبایل خود استفاده نمی کنند، اما تشخیص نقاط مشترک بین روش های استفاده شده از سوی آنها ساده ترین شیوه برای دستیابی به یک فرمول کاربردی و پایدار است، اما نباید به فرمول خاصی اکتفا کرد زیرا بدین طریق فرصت های جدیدتری در اختیار شما قرار می گیرند و از طریق آموزش های متعدد قادر خواهید بود کار توسعه خود را ارتقا بخشید. برخی از اپلیکیشن ها از شیوه های تست شده و قدیمی بهره می گیرند، در حالی که برخی دیگر از آنها به دنبال روش های جدیدتر برای حصول بهترین نتایج هستند.

رشد، در حقیقت امری غیرقابل پیش بینی است و هیچ روش گام به گامی وجود ندارد که توسط آن قادر به رشد ویروس مانند اپلیکیشن خود شوید. تکنیک های متعددی وجود دارند که ممکن است برای برخی اپلیکیشن ها مفید باشند، اما نمی توان از سودمندی آنها برای تمامی اپلیکیشن ها اطمینان حاصل کرد، چرا که عوامل متعددی در این میان تاثیرگذارند.

blog_16783_1

VIRAL جایگزین کلمه های value به معنی ارزش، intuitive به معنی احساس، reward به معنی پاداش، awesome به معنای عالی و likable به معنای دوست داشتنی می باشد، لازم است این ویژگی ها را در محصول خود که در اینجا اپلیکیشن موبایل است بگنجانید، در این صورت قادر به ساخت یک اپلیکیشن موفق و تبلیغ اپلیکیشن های اندرویدی خود می گردید.

ارزش

شاید تصور کنید که اپلیکیشن شما به سرعت در بین مخاطبین موردنظر محبوبیت می یابد و کاربران آنچه را که بدان نیازمند بوده اند بدست می آورند، اما اینها تصوراتی بیش نیستند که گاه از واقعیت به دورند و باید راهی را جست تا آنها را به واقعیت تبدیل کرد.

لازم است با دیدگاه منتقدانه به شرایط بنگرید، اپلیکیشن و تمامی امکانات و قابلیت های آن باید مطابقت کاملی با خواسته ها و تمایلات مخاطبین داشته باشد، اما این شرایط چگونه قابل پیاده سازی است؟ تست های صورت گرفته از سوی مشتریان راه حل این مسئاله می باشد.

در هر مرحله از توسعه اپلیکیشن، بازخوردهای دریافتی از سوی مشتریان را مد نظر قرار دهید و در صورت امکان آنها را در محصول خود بگنجانید. با انتشار رسمی اپلیکیشن می توان از بابت رضایت مندی مشتریان خود اطمینان حاصل کرد.

با انتشار اپلیکیشن کار شما به پایان نرسیده است، پایداری و ارتباط مهم ترین اهداف اپلیکیشن شما می باشند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند. اپلیکیشن باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که وابستگی شدیدی را در کاربران بوجود آورد، این وابستگی تضمینی برای موفقیت شماست.

احساس

اپلیکیشن باید از طراحی و جریان احساسی از فعالیت ها برخوردار باشد. هیچ یک از بخش های اپلیکیشن نباید در مشتریان ترس و دلسردی ایجاد کنند، تمامی مراحل باید عاری از پیچیدگی و زحمتی انجام شوند.

یکی از قسمت های مهم در اپلیکیشن ها بخش ثبت نام است، کاربران باید این امکان را در اختیار داشته باشند تا بتوانند از طریق اکانت شبکه های اجتماعی خود وارد اپلیکیشن شوند، بخاطر سپاری نام کاربری و رمز عبور برای کاربران دشوار است و نباید اپلیکیشن شما بر حجم این اطلاعات بیفزاید.

کاربران باید قادر باشند تا از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعاتی را که از اپلیکیشن کسب کرده اند به اشتراک بگذارند، بنابراین چنین امکانی را در اختیار آنها قرار دهید.

جایزه

باید روشی را پیدا کنید تا از طریق آن کاربران بتوانند اپلیکیشن را به دیگران نمایش داده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، ایجاد انگیزه و تشویق کاربران بدون شک نتیجه بخش خواهد بود.

باید از طریقی از کاربران بابت استفاده از اپلیکیشن قدردانی کنید، این هدیه می تواند به صورت های مختلفی باشد و باید بسته به نوع و کاربرد اپلیکیشن روش مناسب را برگزید.

کیفیت عالی

اپلیکیشن شما بسیار خوب، ارزشمند و کاربردی است، اما تا زمانی که به بهترین میزان کیفیت دست پیدا نکرده باشد و فوق العاده نباشد آماده انتشار نهایی نیست. کاربران شما انتظار یک محصول بسیار خوب را دارند، چرا که خودشان نیز اینگونه هستند.

باید قابلیتی را در اپلیکیشن خود بگنجانید تا آن را از سایر نمونه های مشابه که توسط توسعه دهندگان دیگر ساخته شده متمایز گرداند.

اینستاگرام از بین اپلیکیشن های مشابه به موفقیت دست پیدا کرد و دلیل این موفقیت در گروی قابلیت هایی است که برای  ساده سازی امور در اختیار کاربران قرار می دهد، کیفیت و امکانات این اپلیکیشن نیز این موفقیت را برای آن به ارمغان آوردند.

دوست داشتنی

اپلیکیشن باید به گونه ای اسخته شود که هم در بین کاربران و هم در شبکه های اجتماعی و بین افرادی که از آن استفاده نمی کنند محبوبیت یابد.

به لایک ها و اشتراک گذاری های صورت گرفته از سوی مخاطبین در شبکه های اجتماعی توجه کنید و رفتارها و عادت های آنها را مورد بررسی قرار دهید و برند خود را بر پایه این عوامل شکل دهید. به یاد داشته باشید که اپلیکیشن شما تنها برای رفع نیاز کاربران ساخته نشده، اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که کاربران بخواهند تمامی دوستان و آشنایان آنها نیز اپلیکیشن را دانلود نموده و مورد استفاده قرار دهند.

 

http://www.lifehack.org برگرفته از

اینها را هم بخوانید