وبلاگ - نکات و ترفندها

0
240
پاسخ این 6 پرسش جنجالی شما را به یک کارآفرین موفق در زمینه توسعه اپلیکیشن تبدیل می کند

پاسخ این 6 پرسش جنجالی شما را به یک کارآفرین موفق در زمینه توسعه اپلیکیشن تبدیل می کند

اکوسیستم وب بسیار تکامل یافته تر از اکوسیستم اپلیکیشن های موبایل است، چرا که اپلیکیشن ها کمتر از یک دهه است که پا به دنیای تکنولوژی گذاشته اند. اما حتی با این وجود، رقابت شدیدی در این عرصه حکمفرماست و اخیرا افراد بیشماری فعالیت خود در این کسب و کار را آغاز کرده اند.

راه اندازی کسب و کار ساخت و تولید اپلیکیشن ملزم به داشتن مهارت کدنویسی نمی باشد و بسیاری از کارآفرینان موفق حتی یک خط کد هم ننوشته اند و برای این کار از افراد متخصص یا پلتفرم های ساخت اپلیکیشن بهره گرفته اند. با این اوصاف، چالش واقعی در این میان یادگیری کدنویسی نیست و لزومی برای یادگیری کدنویسی از سوی کارآفرینان موبایل وجود ندارد، چرا که آنها یک تیم متخصص برای این کار استخدام و یا از پلتفرم های ساخت اپلکیشن جهت ساخت نسخه اولیه از اپلیکیشن استفاده می کنند.

یکی از بزرگ ترین نگرانی های افراد فعال در این عرصه، تبدیل ایده اولیه به یک محصول سودآور می باشد و معمولا سوالاتی از قبیل اینکه پس از یافتن ایده مناسب برای ساخت اپلیکیشن چه کار کنیم؟ چطور سرمایه لازم برای این کار را تهیه نماییم؟ چگونه مطمئن شویم که توسعه دهنده کلاه برداری نمی کند؟ بازاریابی اپلیکیشن را به چه نحوی انجام دهیم؟ به ذهن فعالان این حوزه خطور می کند.

برای آن دسته از افرادی که به تازگی به این عرصه وارد شده اند، چندین پرسش متداول پیش می آید و تنها با شفاف سازی جزئیات، آنها می توانند کار خود را آغاز نمایند. در این مقاله قصد داریم به مهم ترین دغدغه های کارآفرینان و سازندگان اپلیکیشن های موبایل بپردازیم، با ما همراه باشید.

1. پیدا کردن یک ایده سودآور برای اپلیکیشن

هیچ روشی جهت آگاهی کامل از اثربخشی و کارآیی یک استارتاپ وجود ندارد، اما با کمک چندین متد می توان از این بابت که در حال ساخت محصولی هستید که در بازار برای آن تقاضا وجود دارد، اطمینان حاصل کرد. عوامل گوناگونی در راه اندازی یک کسب و کار سودآور موثرند و داشتن یک ایده خوب تنها نقطه شروع این فرآیند طولانی مدت می باشد.

جهت فهمیدن نتیجه بخش بودن اقدامات خود لازم است پیش از ساخت اپلیکیشن واقعی، ایده خود را به دقت و از ابعاد مختلف اعتبارسنجی کنید. چنانچه تحقیقات انجام شده حاکی از آن باشد که در بازار برای این ایده و محصول تقاضا وجود دارد، می توانید کار خود را که پیاده سازی یک محصول سودآور است، آغاز نموده و اولین گام را بردارید. در صورتی که این مرحله با موفقیت به پایان برسد، از ریسک صرف هزینه های هنگفت و عدم دریافت نتیجه موردنظر مصون خواهید ماند.

2. بهترین روش جهت اعتبارسنجی اپلیکیشن

برخی بر این باورند که برای اعتبارسنجی ایده حتما باید یک محصول ساخت، در حالی که این تصور کاملا نادرست است. در حقیقت این موضوع به شدت به نوع محصولی که مایل به ساخت آن هستید بستگی دارد، از سوی دیگر میزان رقابت حکمفرما نیز در این میان مطرح می باشد. اگر نمونه های مشابهی از اپلیکیشن شما ساخته شده، رقابت حاکم نشان دهنده این است که در بازار برای چنین ایده ای تقاضا وجود دارد و اپلیکیشن های مشابه موجود امتحان خود از بابت اعتبار ایده را پس داده اند.

اما در صورتی که ایده جدید و در حوزه کاملا متفاوتی است و هیچ رقیبی در این زمینه وجود ندارد، پیش از اینکه فرآیند ساخت اپلیکیشن و محصول خود را آغاز کنید، باید ایده خود را از جوانب گوناگون اعتبارسنجی نمایید. برای این کار می توان از یک صفحه فرود یا خرید و حتی تبلیغات فیسبوک یا سایر پلتفرم های تبلیغاتی بهره گرفت، با این کار از علاقه مندی و نیاز کاربران آگاهی پیدا خواهید کرد. تنها پس از اینکه از علاقه و کنجکاوی کاربران اطمینان حاصل کردید، اقدام به ساخت اولین نسخه از محصول خود نمایید.

3. مناسب ترین زمان برای جور کردن سرمایه برای اپلیکیشن موبایل

هرکسی قادر به ساخت اپلیکیشن است، اما راه اندازی یک کسب و کار موفق از عهده همه کس بر نمی آید و سرمایه گذاران بیشتر از آنکه به تخصص و تبحر شما در توسعه اپلیکیشن اهمیت دهند، به توانایی های شما در راه اندازی کسب و کار بها می دهند. به پیشنهاد Joel Gascoigne هم بنیان گذار Buffer App، باید چیزی را خلق کنید که مردم حاضر باشند در ازای آن هزینه کنند.

Appreneurship Academy به پیشنهاد 13 روش خلاقانه برای جور کردن سرمایه اولیه پرداخته که در اینجا به یک مورد می پردازیم. در سال 2008، زن مطلقه ای به نام Cynthia Kersey که در آستانه ورود به 50 سالگی خود بود، می خواست به رویای خود برای دفاع از حق تحصیل کودکان، جامه عمل بپوشاند. او برای تولد 50 سالگی خود یک جشن گرفت و هرکه را می شناخت دعوت کرد و به میهمانان گفت که به جای کادوی تولد، 100 دلار به او هدیه دهند و اعلام کرد که این مبلغ جمع آوری شده را برای سرمایه گذاری برای گشایش موسسه غیرانتفاعی The Unstoppable Foundation در لس آنجلس اختصاص خواهد داد.

4. روش های گوناگون جهت ساخت و توسعه اپلیکیشن

راه و روش های گوناگونی برای ساخت و توسعه اپلیکیشن وجود دارد که بسته به هدف اپلیکیشن متفاوتند. می توانید یک تیم داخل کمپانی خود تشکیل دهید یا از تیم های خارجی برای این کار استفاده کنید یا حتی از پلتفرم های ساخت اپلیکیشن برای این کار بهره بگیرید. یکی از گزینه ها استفاده از اپ ساز BuildFire می باشد که توسط Appreneurship Academy پیشنهاد شده و حتی آموزش گام به گام فرآیند ساخت اپلیکیشن با کمک این پلتفرم نیز در اختیار قرار گرفته است. در صورت همکاری با تیم های خارجی، از اعتبار و تجربه افراد اطمینان حاصل کنید.

5. راه های گوناگون برای کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

رایج ترین روش های تولید درآمد از اپلیکیشن، شامل تبلیغات، پرداخت های درون برنامه ای یا سرویس های اشتراک می باشد، اما بسیاری از افراد از سایر روش هایی است که می توان از طریق آنها پول به جیب زد، بی اطلاعند.

یکی از راه ها، مشارکت با یک برند معتبر می باشد که به شدت در درآمد شما تاثیرگذار خواهد بود، تنها کار لازم یافتن یک شریک کاری با مشتریان مشابه است که به بهبود تجربه مشتریان شما می انجامد.

همکاری با یک شریک یا مجموعه ای از شرکا برای مشتریان و کسب و کار شما مزایایی را به همراه خواهد داشت، مخصوصا اگر اقدام به خلق یک تجربه یکپارچه نمایید.

6. در بازاریابی، نمی توان یک استراتژی را یافت که برای همه مناسب باشد

افراد متخصص در این زمینه توصیه های متعددی به شما می کنند و هریک معتقدند که روش آنها موثرترین گزینه می باشد. تبلیغات فیسبوک و گوگل، بهینه سازی اپ استور، بازاریابی شبکه های اجتماعی، روابط عمومی و غیره تنها یک بخش از نمونه هایی هستند که می توان به کار برد. هزینه صرف شده برای بازاریابی باید نرخ بازگشت سرمایه حداقل سه برابر داشته باشد، از سوی دیگر ارزش مشتری نیز باید حداقل سه برابر هزینه ای باشد که برای جذب او صرف کرده اید.

ایده مناسب، پیاده سازی ایده با کمک افراد متخصص و بازاریابی هدفمند، به شما یاری خواهند رساند تا کسب و کار خود در زمینه توسعه اپلیکیشن را رونق ببخشید و به اهداف خود دست پیدا کنید.

 

منبع:

https://www.entrepreneur.com