پتنت جدید سامسونگ: استفاده از تکنولوژی لیزر برای کنترل سلامت

پتنت جدید سامسونگ: استفاده از تکنولوژی لیزر برای کنترل سلامت

بسیاری از گوشی های کنونی سامسونگ توانایی پیگیری علایم حیاتی مرتبط با سلامت کاربر را دارا هستند و می توانند با کمک حسگرهای مختلف به جمع آوری داده های گوناگونی درباره بدن بپردازند، به کمک این گوشی ها قادر به ردیابی ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، اثر انگشت و غیره هستید. امکانات کنونی برای افرادی که برای سلامتی خود ارزش قائل اند و تمایل به آگاهی از اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت خود دارند، بسیار مفید و کاربردی است، اما همانطور که از پتنت جدید سامسونگ پیداست، کمپانی به این میزان اکتفا نکرده و به دنبال روش های جایگزین برای ارائه سیستم کنترل سلامت است.

blog_17361_1

مبنی بر این پتنت جدید، سامسونگ به تحقیق درباره استفاده از تکنولوژی پیشرفته لیزر در گوشی های سری گلکسی و پوشیدنی های خود جهت کنترل و پیگیری وضعیت سلامت کاربر می پردازد، این تکنولوژی Laser Speckle Interferometric نام دارد. این سیستم لیزر نقطه ای علاوه بر سنجش ضربان قلب قادر به ردیابی فشار خون، سطح سرعت خون، نبض و وضعیت پوست نیز می باشد. سامسونگ در ماه سپتامبر سال گذشته درخواست ثبت چنین پتنتی را ارائه داده اما نشانی از کسب مجوز توسط USPTO برای پتنت نبوده است. هنوز بر کسی روشن نیست که سامسونگ چه زمانی این نوع تکنولوژی را در گوشی های خود برای عموم در دسترس قرار می دهد. به احتمال زیاد سامسونگ در حال ادامه تحقیقات و توسعه این تکنولوژی است تا قادر به تولید گوشی هایی با چنین تکنولوژی گردد.

با استفاده از پرتوی لیزری که از منبع نور ساطع شده و بر روی پوست کاربر پراکنده می گردد، یک الگوی نقطه ای شکل می گیرد که توسط ردیاب تعبیه شده درون سیستم ثبت می شود و سپس برخی از علایم حیاتی مبنی بر ضربان شریان های زیر پوست اندازه گیری می شوند. هیچ نشانه ای از میزان تاثیرگذاری این سیستم نسبت به حسگرهایی که هم اکنون نیز در گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرند در دست نیست و این احتمال وجود دارد که کمپانی سامسونگ در نهایت این تکنولوژی را در گوشی های آینده خود مورد استفاده قرار ندهد. اما در صورتی که سامسونگ به معرفی این تکنولوژی بپردازد، احتمال جایگزین شدن آن با انواع حسگرهای موجود در گوشی های شرکت وجود دارد.

blog_17361_3blog_17361_2

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید