چگونه از اپلیکیشن موبایل خود درآمد کسب کنیم؟

چگونه از اپلیکیشن موبایل خود درآمد کسب کنیم؟

به عنوان سازنده اپلیکیشن یا بازی، کسب بیشترین سود ممکن از محصول رویایی است که در سر می پرورانید. از آنجا که کسب درآمد موبایل در جایگاه بالایی قرار دارد، تنها با بهره گیری از استراتژی های معقول و حساب شده قادر به افزایش سود خود خواهید بود. در این راستا روش ها و راهکارهای متعددی وجود دارند که بارها و بارها به آنها پرداخته ایم. فرآیند بازاریابی و درآمدزایی بسیار زمان بر است و تا حصول نتیجه مورد نظر باید تمام قوای خود را به کار ببندید و متد متناسب با اپلیکیشن را که به بهترین نحو با نیازمندی های آن هم خوانی دارد، بیابید. یکی از روش های پیشنهادی، بهره گیری از شرکت های کسب درآمد در زمینه موبایل است و این شرکت ها در طول فرآیند بازاریابی یاری گر شما خواهند بود. در این مقاله شما را با چندین استراتژی که به احتمال زیاد به کمک شما خواهد آمد، آشنا می کنیم.

دو مورد از واضح ترین متد های درآمدزایی، استفاده از نسخه های رایگان و فروشی اپلیکیشن ها و بازی ها می باشد. اپلیکیشن های فروشی شما را مستقیما به هدف خود که در حقیقت کسب منفعت از اپلیکیشن است، رهنمون می سازند و شما قیمتی را برای اپلیکیشن خود تعیین می کنید و تا زمانی که کاربران نسبت به اپلیکیشن شما علاقه نشان دهند، سود عاید شما می گردد، اما جلب توجه کاربران و متقاعد کردن آنها جهت خریداری اپلیکیشن چالشی است که پیش رو خواهید داشت و مستلزم تلاش و صرف زمان و هزینه می باشد.

AH-Mobile-Monetization-2-1600x1067

به طور طبیعی کاربران تمایلی به خرید اپلیکیشن و بازی از سازندگان جدید و ناشناس ندارند، به همین دلیل اکثر سازندگان به نسخه رایگان از اپلیکیشن ها و بازی ها روی می آورند، زمانی که اپلیکیشن رایگان باشد، تمایل برای امتحان کردن آن و آشنایی با قابلیت های اپلیکیشن در کاربران بوجود خواهد آمد. از سوی دیگر یک نگرش منفی نسبت به اپلیکیشن های رایگان از بابت پر کردن اپلیکیشن با IAPها وجود دارد که باید از آن اجتناب گردد.

IAPها گاه آزاردهنده اند، اما به هیچ وجه نباید خللی در کار اپلیکیشن بوجود آورند. یک گزینه پیشنهادی در این زمینه ارائه اپلیکیشن به صورت رایگان و در اختیار قرار دادن نسخه آزماشی آن با محدودیت زمانی است، بدین ترتیب کاربران تمایل به خریداری نسخه اصلی آن پیدا می کنند و یا از نسخه رایگان همراه با تبلیغات بهره می گیرند. علاوه بر این می توانید اپلیکیشن را به صورت رایگان، اما به همراه پرداخت های درون برنامه ای در اختیار کاربران خود قرار دهید، در این حالت کاربر به ازای قابلیت های موجود در نسخه اصلی اپلیکیشن پول پرداخت می کند. پرداخت های درون برنامه ای برای موارد گوناگون قابل ارائه است، از استیکرهای تخصصی گرفته تا سایر آیتم های رایج در بازی ها. چنانچه نوع اپلیکیشن شما مناسب باشد، می توانید از مدل اشتراک نیز استفاده کنید. چنین رویکردی در اکثر اپلیکیشن های کلود، سرویس های استریمینگ یا اپلیکیشن هایی که امکان دسترسی ماهانه به ویدئو استریمینگ بدون تبلیغات را می دهند، مشاهده می شود. رایج ترین نمونه ها در زمینه بهره گیری از مدل اشتراک Hulu و Netflix می باشند. این اپلیکیشن ها به صورت رایگان دانلود و نصب می شوند، اما جهت استفاده از آنها نیاز به ثبت نام و پرداخت هزینه اشتراک دارید. اشتراک ها الزاما به صورت ماهیانه نیستند و می توانید از اشتراک سالانه و سایر گزینه های پیشنهادی نیز بهره مند گردید.

روش دیگر برای کسب درآمد از اپلیکیشن یا بازی به ارائه تبلیغات مربوط می شود. تبلیغات موبایل راهکاری کارآمد جهت درآمدزایی است، اما باید جهت برگزیدن بهترین و متناسب ترین متد تبلیغاتی به صورت کاملا سنجیده عمل کنید و آن را متناسب با اپلیکیشن یا بازی خود انتخاب نمایید. مسلما رویکردهای تبلیغاتی فراوانی در اختیار است و حتی می توان چندین متد را ادغام کرد.

همراه با افزایش تنوع متدهایی که برای تبلیغات استفاده می کنید، فرصت های شما جهت دستیابی به آمار دانلود بیشتر، افرایش می یابد و توجه عموم به تبلیغات ارائه داده شده جلب می گردد. Interstitials یکی از متدهای رایج تبلیغاتی است که در اکثر بازی ها مورد استفاده قرار گرفته و معمولا پس از پایان عملیات بارگذاری بازی یا اتمام مراحلی خاص به نمایش گذاشته می شود. درج تبلیغات جهت دانلود سایر بازی ها یا اپلیکیشن ها که همراه با نمایش ویدئویی درباره آنهاست، روش دیگری است که در اختیار دارید.

سایر گزینه ها مربوط به پیشنهاد وال ها است که در واقع صفحه ای دربرگیرنده پیشنهادات گوناگون مانند مشاهده تبلیغات رایگان در بازی یا اپلیکیشن و آیتم های مورد استفاده در آنها، تبلیغات به شکل نوتیفیکیشن، تبلیغات لاک اسکرین و پرسش نامه می باشد. شما قادر به استفاده از متدهای گوناگونی هستید و حتی می توانید از ادغام آنها بهره بگیرید، تنها باید با پیشنهادات شما تناسب کامل داشته باشند، لذا با تحقیق درباره گزینه های مورد نظر نسبت به گزینش بهترین و معقول ترین گزینه اقدام نمایید.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید