چگونه اپلیکیشن خود را در این مارکت پرازدحام متمایز گردانیم

چگونه اپلیکیشن خود را در این مارکت پرازدحام متمایز گردانیم

بازار اپلیکیشن های موبایل به شدت رقابتی شده و دیده شدن و متمایز گردانیدن اپلیکیشن کار بسیار دشواری برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل شده است، اما شرایط به این معنا نیست که امید خود را از دست داده و دست از تلاش بردارید. راه ها و روش های متعددی وجود دارند که به شما در این راستا یاری می رسانند، هنگامی که مشتری درباره دانلود اپلیکیشن شما به تفکر می پردازد نخستین گامی است که باید آن را مورد توجه قرار دهید.

blog_17565_1

ترغیب آنها به دانلود اپلیکیشن نخستین مانعی است که در این راه پر فراز و نشیب پیش روی شما قرار گرفته است. پس از آن برندها باید تمرکز خود را بر روی ارائه ارزش و یک تجربه کاربری خارق العاده به تک تک مشتریان خود معطوف دارند تا بتوانند از این طریق از سایرین متمایز گردند.

تبدیل بازدیدکنندگان اپ استور به دانلودکنندگان

یقینا توضیحات و تصاویر مندرج در صفحه "درباره" اپلیکیشن نقش چشم گیری در فرآیند کلی تصمیم گیری کاربر ایفا می کند، مخصوصا برای آن دسته از کاربرانی که آشنایی چندانی با برند شما ندارند.

اکثر مشتریان با هدفی از پیش تعیین شده به اپ استورها مراجعه می کنند، گاهی اوقات برخی وب سایت ها تجربه کاربری بهتری را از طریق اپلیکیشن های خود ارائه می دهند و در بخشی از وب سایت لینکی برای دانلود اپلیکیشن قرار می دهند، گاهی نیز پیشنهاد دوستان کاربر را به دانلود اپلیکیشن هدایت می کند. در این شرایط توضیحات و تصاویر اهمیت کمتری دارند، چرا که مشتری از همان گام ابتدایی با هدف دانلود اپلیکیشن وارد اپ استور شده و عوامل اندکی ممکن است او را از دانلود آن اپلیکیشن خاص باز دارند.

یکی از بزرگ ترین موانع امتیازهای اپلیکیشن است، %77 از مشتریان اپلیکیشن هایی را که کمتر از سه ستاره دارند دانلود نمی کنند. مبنی بر برخی مطالعات صورت گرفته، افزایش امتیاز اپلیکیشن از دو به سه ستاره قادر به افزایش 28%0 در میزان دانلودها است و افزایش امتیاز اپلیکیشن از دو به چهار ستاره %540 افزایش در دانلودهای موفق را به دنبال خواهد داشت.

اپلیکیشن هایی که از امتیازهای قدرتمندی برخوردارند، بهترین امکان برای تبدیل بازدیدکنندگان اپلیکیشن به خریداران را در اختیار دارند. کمپانی ها نمی توانند امتیازاتی را که مشتریان به اپلیکیشن می دهند تحت کنترل خود قرار دهند، اما یک ابزار کاربردی را در اختیار دارند تا امتیاز خوب اپلیکیشن را حفظ کنند.

با مشاهده رفتار یک کاربر اپلیکیشن، برندها قادر به ترغیب کاربران به امتیازدهی به اپلیکیشن خود می گردند. زمانی که کاربر از تجربه ای که اپلیکیشن در اختیار او قرار داده لذت می برد، بهترین زمان برای دریافت امتیاز از جانب اوست، نمایش صفحه امتیازدهی پس از خرید یا تکمیل یک مرحله رویکرد خوبی است. پیگیری رفتار کاربر و ارسال درخواست امتیازدهی در مناسب ترین و بهترین زمان یک راه موثر برای کسب امتیازهای خوب برای اپلیکیشن ها قلمداد می شود.

انتقال ارزش و استفاده از آنبوردینگ هوشمند برای به دام انداختن کاربران

در این مرحله اپلیکیشن شما بر روی گوشی کاربران قرار دارد و گام بعدی در این فرآیند متمایز گردانیدن اپلیکیشن از انبوه اپلیکیشن های موجود می باشد که از طریق ارائه ارزش و یک تجربه کاربری خارق العاده میسر می گردد.

اما این کار تنها در صورتی امکان پذیر است که کاربر جدید اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار دهد، در این شرایط ارتباطات هوشمند وارد صحنه می شود و به شما یاری می رساند.

یکی از بهترین راه ها جهت کسب اطمینان از اینکه هریک از مشتریان جدید شما ارزشی را که در اپلیکیشن ارائه داده اید مشاهده می کنند، برخورداری از یک برنامه آنبوردینگ رسمی و خودکار است. برنامه آنبوردینگ شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که مشتریان جدید را مایل به تکمیل عملیات که تضمین کننده وفاداری و پایداری آنهاست گرداند.

برای برخی از کاربران نیازی به انجام آنبوردینگ نیست، چرا که آنها فعالیت های موردنظر را در همان جلسه اول تکمیل می کنند. این کاربران از جزئیات آگاهی داشته و به یادآوری نیاز ندارند و خود فرآیند موردنظر را به انجام رسانیده اند.

ارسال پیام های آنبوردینگ مناسب به کاربرانی که واقعا به آنها نیاز دارند ارزشمند است و موجب تمایز می گردد.

اپلیکیشن دستورهای غذایی Yummly قادر شد در عرض 30 روز رشد %119 را به ثبت برساند و این کار از طریق یک برنامه آنبوردینگ مبتنی بر رفتار هریک از مشتریان اپلیکیشن صورت پذیرفت.

استفاده از ارتباطات شخصی برای ارائه یک تجربه کاربری بسیار خوب

پس از آنبوردینگ کاربر، حفظ تعامل او با اپلیکیشن حیاتی است. این کار در اکثر شرایط نیازمند اشاره های کوچکی از برند است تا از این راه کاربران را وفادار گرداند. به عنوان نمونه می توانید با پیگیری الگوهای رفتاری مشتری از داده های حاصل شده استفاده کرده و تجربه بهتری را خلق کنید.

برای نمونه کمپانی 10 با راه اندازی کمپین های مبنی بر رفتار و علایق مشتریان این کار را به انجام رسانده است، آنها از پیام رسانی جهت تماس با مشتریانی که بر روی دکمه GoPro library کلیک کرده اما هنوز از دکمه اشتراک گذاری در دو روز اخیر استفاده نکرده اند، استفاده می کنند. برای 10 ترغیب کاربران برای اشتراک گذاری محتوا یک موضوع حیاتی است. بر همین اساس 10 اقدام به ساخت چندین پیام نموده و به بررسی هم خوانی هریک با مخاطبین خود پرداخته است. در کمپین های خاص 10 شاهد %150 رشد در اشتراک گذاری ویدیوها شد و این امر به دلیل استفاده از پیام رسانی توسعه یافته بوده است و چنین رشدی هر مدیر بازاریابی را خوشنود می گرداند.

پیام رسانی هوشمند با هم خوانی مناسب به نتایج چشم گیری منجر می شود، لازم است برندها از این بابت که این پیام ها بیش از حد نیستند اطمینان حاصل کنند. در صورتی که پیام ها در زمان نامناسب و به اندازه نامعقول ارسال شوند موجب آزار کاربران می گردند.

تشویق کاربران جهت به اشتراک گذاری نقاط قوت و برتری ها

مشتریان اغلب با پیشنهاد خانواده و دوستان اپلیکیشن های جدید را یافته و مورد استفاده قرار می دهند. این راه دومین روش معمول برای یافتن اپلیکیشن های جدید می باشد.

در نتیجه تشویق کاربران جهت به اشتراک گذاری مطلبی در شبکه های اجتماعی که احتمال دارد به دانلودهای ارگانیک جدید منجر شود، یک برگ برنده برای برندها است. این روش بدون هیچ هزینه ای کاربران را جذب کرده و مشتری از همان اول یک دیدگاه مثبت نسبت به اپلیکیشن دارد. کمپین هایی را برای تشویق این عمل راه اندازی کنید، این موضوع برای اپلیکیشن های اجتماعی و تولید محتوا اهمیت بیشتری دارد و راه بسیار خوبی برای اطمینان از پذیرش و جذب کاربران جدید می باشد.

روزانه صدها اپلیکیشن جدید به اپ استورهای مختلف راه می یابند، اما دیده شدن اپلیکیشن در این رقابت تنگاتنگ آنچنان هم که تصور می کنید دشوار و غیرممکن نیست. با استفاده از آنبوردینگ هوشمند به کاربران کمک کنید تا بیشترین بهره را از اپلیکیشن شما ببرند، پیام های شخصی سازی شده نیز موجب بازگشت کاربران شده و به نحوی آنها را وفادار می گردانند، با ارائه بهترین تجربه کاربری قادر خواهید بود تا به دیده شدن اپلیکیشن خود کمک کنید.

 

http://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید