کار با اپلیکیشن های اندروید بدون نیاز به نصب: قابلیت جدیدی از گوگل که همه را به وجد آورد

کار با اپلیکیشن های اندروید بدون نیاز به نصب: قابلیت جدیدی از گوگل که همه را به وجد آورد

اپلیکیشن های متعددی در دسترس کاربران اندروید قرار دارند و تصمیم گیری بابت گزینش هریک از این اپلیکیشن ها کمی دشوار است و این شرایط در صورتی که ظرفیت محدودی از حافظه داشته باشید نیز به مراتب سخت تر می گردد. شما می توانید اپلیکیشن های موردنظر خود را در زمان دلخواه نصب و مجددا پاک کنید، اما این کار چندان معقول به نظر نمی رسد و خسته کننده است. گوگل با اپلیکیشن های Instant اندروید به این موضوع پرداخته، اپلیکیشن های Instant در حقیقت راهی برای دسترسی به اپلیکیشن ها، اما بدون نیاز به نصب آنها می باشد.

blog_18634_1

اپلیکیشن های Instant به توسعه دهندگان امکان ماژول بندی اپلیکیشن های خود را می دهد، به بیان واضح تر توسط این قابلیت کاربران می توانند هر بخش از اپلیکیشن را که برای استفاده موقت به آن نیازمندند، دانلود نموده، محتوای اپلیکیشن را مشاهده کرده و حتی پرداخت های درون برنامه ای خود را نیز به انجام رسانند، اما با این تفاوت که تمامی این عملکردها بدون نیاز به نصب اپلیکیشن می باشد.

برای نمونه دوست شما لینکی به یک وب سایت را برای شما ارسال می کند که به طور مکرر مورد استفاده قرار نمی دهید، شما می توانید به جای باز کردن نسخه مرورگر از وب سایت، لینک را در اپلیکیشن Instant باز کنید. چنانچه توجه شما نسبت به اپلیکیشن جلب شد، دکمه ای در صفحه تعبیه شده که توسط آن می توانید نسخه کامل از اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب نمایید.

blog_18634_2

در رویداد I/O گوگل، Ellie Powers مثالی از خرید یک کیف دوربین از B&H را برای شرکت کنندگان شرح داد. به بیان او نیازی به نگه داشتن اپلیکیشن B&H بر روی گوشی نیست، چرا که او به طور مستمر اقدام به خرید کیف دوربین نمی کند. با استفاده از اپلیکیشن های Instant شما می توانید یک جستجوی ساده در وب انجام دهید، بر روی لینک کلیک کرده و کالایی را که موردنظر شماست، مستقیما در اپلیکیشن B&H مشاهده نمایید.

blog_18634_3

اپلیکیشن های Instant از Android Pay نیز پشتیبانی به عمل می آورند و از این رو عملیات پرداخت نیز برای کاربران به سهولت صورت می پذیرد. مبنی بر بیانات Powers، اپلیکیشن های Instant اندروید حدودا در سال آینده در دسترس عموم قرار خواهند گرفت، البته در حال حاضر هیچ جدول زمانی دقیقی در دسترس نمی باشد و این ویژگی با نسخه Jelly Bean و بالاتر از اندروید سازگار خواهد بود.

 

http://android.wonderhowto.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید