کدام قابلیت ها در Allo از قلم افتاده اند؟

کدام قابلیت ها در Allo از قلم افتاده اند؟

اپلیکیشن پیام رسان گوگل به نام Allo اخیرا منتشر شده، اما آنطور که از بازخوردهای کاربران پیداست، راه طولانی و پرفراز و نشیبی در انتظار این پیام رسان است و هنوز قابلیت های متعددی باید به آن اضافه شده و اپلیکیشن را قدرت بخشند. گوگل از تجارب چندین ساله خود در ساخت این محصول بهره گرفت، اما به نظر می رسد که کاربران خواستار امکانات بیشتری هستند.

Justin Uberti، رهبر گروه توسعه دهندگان اپلیکیشن به صراحت و بدون خجالت در این باره صحبت می کند، او 7 قابلیت از Allo را که بیشتر از همه درخواست شده در فهرستی جای داده است، البته نمایش عمومی این لیست بدین معنا نیست که این امکانات در نهایت در اپلیکیشن جای خواهند گرفت، اما جالب است بدانید که کاربران اپلیکیشن چه تقاضاهایی دارند، با ما همراه باشید تا نگاهی به این امکانات بیندازیم:

blog_23688_1

- امکانات Assistant: این درخواست بی هیچ وجه بی دلیل نبوده و به نظر می رسد که در نهایت جای خود را در اپلیکیشن پیدا کند. تگ Google Assistant این موضوع را به تایید می رساند که قابلیت مذکور به طور 100درصد آماده نیست و گوگل تمایل خود درباره قرار دادن Assistant در محصولات را از زمان معرفی این قابلیت در کنفرانس I/O ابراز کرده است.

- اپلیکیشن دسکتاپ: اپلیکیشن Allo هیچگاه با هدف جایگزینی با هنگ اوت ساخته نشده، اما نمی توان بابت ساخت نسخه دسکتاپ از این محصول مطمئن بود. گوگل با این محصول گوشی های موبایل را هدف قرار داده، چرا که جهت استفاده از اپلیکیشن باید شماره موبایل خود را وارد کنید و در حال حاضر مجاز به استفاده از اپلیکیشن در چندین گوشی نیستید، از این رو ساخت نسخه دسکتاپ چندان محتمل نمی نماید.

- یکپارچه سازی با Duo: اپلیکیشن Allo همیشه یک همراه خوب و مناسب برای Duo بوده و Uberti در گذشته از برنامه هایی برای یکپارچه سازی بهتر این دو محصول سخن به میان آورده است، از این رو احتمالا این درخواست به زودی عملی خواهد شد.

- اشتراک گذاری فایل: اپلیکیشن Allo هم اکنون از قابلیت اشتراک گذاری عکس برخوردار است، اما اشتراک مستندات به یکی از استانداردها برای اپلیکیشن های پیام رسان برتر تبدیل شده است. نمی توان از بابت تمایلات گوگل جهت پیچیده ساختن تجربه خود با چیزی مانند گوگل درایو اظهار نظر قطعی کرد، اما چنانچه این محصول مایل به رقابت با رقیبی سرسخت مانند واتس اپ باشد، نباید تنها به اشتراک گذاری عکس اکتفا کند.

- پاسخ سریع: امکانات پاسخ خودکار سریع بسیار کاربردی هستند، اما گاهی اوقات عملکرد چندان خوبی ندارند، اما به نظر می رسد که Allo گزینه بسیار خوبی جهت بهره گیری از قابلیت Quick Reply نسخه جدید اندروید یعنی Nougat است و هیچ دلیلی برای عدم افزودن این امکان به اپلیکیشن وجود ندارد.

- اس ام اس: به یقین این قابلیت بحث برانگیزترین بخش می باشد که مانع استفاده بسیاری از کاربران از Allo می شود و لازم است تا گوگل بر روی پشتیبانی بهتر از اس ام اس کار کرده و یک جایگزین اس ام اس کارآمد برای اپلیکیشن ارائه دهد، اما آنطور که پیداست Uberti هنوز تمایلی به انتشار چنین قابلیتی ندارد.

- تم ها: آنطور که پیداست شعار کمپانی یعنی "با هم باشید، نه مثل هم" در بعضی محصولات گوگل از قلم افتاده است. گوگل کیبورد یکی از محصولاتی است که گوگل در آن کاربران را قادر به شخصی سازی ظاهر اپلیکیشن می کند، اما در سایر محصولات محبور به استفاده از چیزی هستید که مطابق میل گوگل است، این اپلیکیشن تنها به یک تم تیره رنگ مجهز می باشد و امکان اینکه تم های جدیدتری به اپلیکیشن راه یابند بسیار ناچیز است.

اولیت این درخواست ها بر اساس حروف الفبا می باشد، اما Uberti حرفی از اینکه کمپانی در حال کار بر روی این قابلیت هاست یا خیر فاش نکرده است. اما این موضوع که کدام قابلیت در صدر اولویت های کمپانی قرار دارد، خود موضوعی جذاب است.

آیا شما هم اپلیکیشن Allo را مورد استفاده قرار می دهید، در صورتی که پاسخ شما مثبت است، انتظار دارید تا گوگل چه قابلیت هایی را به اپلیکیشن خود اضافه کند؟

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید