گزارشات حاکی از فعالیت گوگل جهت توسعه کیبوردی برای آیفون است

گزارشات حاکی از فعالیت گوگل جهت توسعه کیبوردی برای آیفون است

مبنی بر گزارشی جدید گوگل در حال کار بر روی کیبورد خود برای آیفون است. آنچنان که در The Verge گزارش شده مدتی است که کار توسعه این کیبورد جدید گوگل آغاز شده، این کیبورد دربرگیرنده امکاناتی از قبیل تایپ بر اساس ژست و حرکت، جستجوی GIF و غیره است. مبنی بر استنادات The Verge:

مشابه همتای اندروید، کیبورد آی او اس گوگل نیز دارای حالت تایپ بر اساس ژست و حرکت می باشد، در نتیجه می توانید با لغزاندن انگشت خود بر روی یک حرف به گوگل امکان حدس زدن کلمه را بدهید. با ضربه زدن بر روی لوگوی گوگل قادر به دسترسی به جستجوی سنتی وب هستید. به نظر می رسد که دکمه های مجزایی برای جستجوی تصاویر و GIF نیز تعبیه شده است و به احتمال زیاد هر دوی آنها از جستجوی تصاویر گوگل و امکانات آن بهره مندند.

چنانچه شایعات حقیقت داشته باشند، انتشار اپلیکیشن هایی برای آی او اس از سوی گوگل نیز دور از انتظار نخواهد بود. از طرفی دسترسی به جستجوی وب تنها با یک کلیک و از طریق کیبورد موجب افزایش درآمد گوگل شده و کاربران بیشتری را برای این غول جستجو به همراه خواهد داشت.

اپل در نسخه 8 از آی او اس برای اولین بار به پشتیبانی از کیبوردهای third-party پرداخت و پس از آن شاهد انتشار کبیوردهای نام آشنایی مانند SwiftKey و Fleksy بر روی این پلتفرم بوده ایم. اما با ابن وجود این نوع از کیبوردها محبوبیت چندانی در بین کاربران آی او اس نیافته اند، از این رو گوگل باید تلاش خود را به کار ببندد تا کاربران را راغب به استفاده از کیبورد مذکور نماید.

 

http://www.androidcentral.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید