گوگل در حال تست قابلیت جدیدی است که اپلیکیشن ها و بازی های پلی استور را در صف دانلود قرار می دهد

گوگل در حال تست قابلیت جدیدی است که اپلیکیشن ها و بازی های پلی استور را در صف دانلود قرار می دهد

آپدیت مستمر سرویس ها یکی از ویژگی های گوگل است که بر همگان شناخته شده، گوگل پلی استور که یکی از پرطرفدارترین مارکت های اپلیکیشن و بازی گوگل است همواره میزبان آپدیت های جدیدی می شود، به طوری که مبنی بر گزارشات اخیر گوگل در حال تست قابلیت جدیدی برای صف بندی دانلودها در پلی استور است، شروع و ادامه دانلود اپلیکیشن ها تنها در شرایطی صورت می پذیرد که گوشی به وای فای متصل شود. این قابلیت که هم اکنون در فاز بتای خود قرار دارد، آن دسته از کاربران را هدف قرار داده که به طور مستمر در حال حرکت می باشند.

مشکل سیستم کنونی این است که وقتی کاربر از محدوده وای فای خارج می شود، به طور خودکار از دیتای گوشی برای ادامه دانلود اپلیکیشن در پس زمینه استفاده می کند. کاربران اندروید مجبورند به طور دستی دانلود را متوقف یا لغو نمایند، در غیر این صورت از دیتای گوشی برای دانلود استفاده می شود که هزینه هایی را برای کاربر به دنبال خواهد داشت.

در حقیقت کاربران می توانند درباره این موضوع که دانلود اپلیکیشن با دیتای گوشی صورت پذیرفته و چنین دانلودی در صف دانلودها قرار گیرد یا خیر تصمیم گیری کنند. برای مثال کاربری را در نظر بگیرید که مایل به دانلود Evernote برای نظم دهی بیشتر به خریدهایش است، این کاربر می خواهد فورا این اپلیکیشن را دانلود کند تا در آینده در شرایط مشابهی قرار نگیرد. دانلود تنها زمانی به جریان می افتد که گوشی به وای فای متصل شود.

blog_23201_1

در حال حاضر این سرویس تنها در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته و ممکن است گوشی شما میزبان این قابلیت نباشد، در این باره که گوگل عملیات انتخاب گوشی ها برای تست این امکان جدید را به چه صورتی انجام داده اطلاعی در دست نمی باشد و گزینه ای برای فعال سازی این امکان از سوی خود کاربر وجود ندارد.

مبنی بر گزارشات یک پنجره برای آن دسته از افرادی که به این قابلیت جدید دسترسی دارند نمایش داده می شود و گزینه ای برای صف بندی یک اپلیکیشن در صورت استفاده از دیتای گوشی را در اختیار کاربر قرار می دهد. کاربرانی که هم اکنون به این قابلیت دسترسی دارند باید به هشدار گوگل توجه کنند، چرا که احتمال دارد پس از تکمیل فرآیند تست، این گزینه غیرفعال شود، در این صورت دانلودها مانند گذشته دیتای گوشی کاربر را مصرف خواهند کرد.

در حال حاضر هیچ بیانیه رسمی مبنی بر تایید این پروژه بتا یا اینکه به صورت عمومی منتشر خواهد شد یا خیر وجود ندارد. با این حال این قابلیت برای کاربران کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت. این آپدیت بسیار کوچک و جزئی است، اما موجب صرفه جویی در هزینه های کاربر خواهد شد که در اثر دسترسی تصادفی به دیتای گوشی به وقوع می پیوست.

این ویژگی تنها بخش کوچکی از تغییراتی است که گوگل بر روی پلی استور اعمال می کند، برای نمونه اخیرا پلتفرم میزبان قابلیت جدیدی شده که کاربران را قادر به اشتراک گذاری محتوا با حداکثر 6 نفر می کند و این تغییر بخشی از Play Family Library معروف است.

 

http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید