تست A/B اپلیکیشن

آشنایی با پنج تست A/B ساده که باید توسط بازاریابان برای اپلیکیشن های موبایل انجام شود

بازاریابی یکی از حیاتی ترین فازهای ساخت و انتشار اپلیکیشن موبایل می باشد که نه تنها در طول فرآیند توسعه، بلکه پس از آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. با افزایش رقابت در دنیای اپلیکیشن ها، نمی توان بدون تست و کسب اطمینان از عملکرد یک ویژگی یا عملیات جدید، اقدامی را صورت داد و امیدوار بود که به نتیجه موردنظر نیز دست پیدا کند. باید راهی برای جذب کاربران و حفظ تعامل آنها با اپلیکیشن پیدا کنید.

تست A/B یکی از رایج ترین شیوه ها برای ارزیابی ترفند استفاده شده می باشد و تمامی جزئیات اپلیکیشن از متون گرفته تا ایمیل های ارسال شده برای کاربران باید مورد بررسی و سنجش دقیق قرار گیرد. کمپین های بازاریابی موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید به طور کامل تست شوند.

با این تفاسیر در این مطلب قصد داریم به 5 نوع تست A/B بسیار ساده در زمینه بازاریابی اپلیکیشن موبایل بپردازیم که برای شروع کار به کمک شما خواهند آمد، در این مقاله با ما همراه باشید.

تست A/B اپلیکیشن

1. متون

تک تک کلمات استفاده شده در کمپین های پیام رسانی حیاتی اند و نحوه ارائه و بیان پیام از سوی شما به اندازه خود پیام اهمیت دارد. از این رو لازم است مطمئن شوید که متون استفاده شده به اندازه کافی متقاعدکننده هستند و تمامی فعل های استفاده شده در آن کاربر را به انجام عملیات ترغیب می کنند، در ادامه به چندین ایده برای تست A/B می پردازیم:

- استفاده از سوال: ساخت عنوان پیام به صورت سوالی یکی از موفق ترین شیوه ها برای افزایش کلیک در وبلاگ می باشد، از این رو می توان از این روش برای پوش نوتیفیکیشن ها نیز استفاده کرد.

- طول پیام: در اغلب شرایط مختصرگویی بهتر از پیام های طولانی است و می توانید متنی شامل 10 کلمه را با متنی که بیشتر از 10 کلمه دارد مقایسه کنید و ببینید که کدامیک نتیجه بخش تر می باشد.

- کال-تو-اکشن: اهمیت یک کال-تو-اکشن متقاعدکننده بر همگی روشن بوده و تست A/B روش بسیار خوبی است که عبارت های مناسب و تاثیرگذار را مشخص می سازد.

تست A/B اپلیکیشن

2. تصاویر گویا و مناسب

استفاده از تصاویر مرتبط یکی از روش هایی است که می توان با کمک آن پیام ارسالی را برای مخاطب متقاعدکننده تر نمود.

هریک از مخاطبین تصاویر متفاوتی را می پسندند و تصمیم گیری درباره مستلزمات آن عکس با شماست. آیا نمایش عکس محصول نتیجه بخش است؟ آیا مخاطبین به گیف های ارسالی واکنش نشان می دهند یا تصویر جدی تری را ترجیح می دهند؟ وضعیت ویدیوها چطور است؟ روش های متعددی برای تست پوش های چند‌رسانه ای وجود دارد و لازم است این فرآیند را به صورت مستمر انجام دهید.

3. ایموجی ها

کاربران با ایموجی ها به خوبی ارتباط برقرار می کنند و ایموجی ها تعاملات کاربران را تقویت کرده و موجب افزایش نرخ کلیک می شوند. البته استفاده از ایموجی ها برای هر برندی مناسب نیست و تنها در شرایط خاصی شما را به نتیجه موردنظر می رساند.

برای انجام تست A/B، متون را بدون تغییر گذاشته و در یکی از نسخه ها ایموجی ها را بگنجانید و نتیجه کار را بررسی کنید.

4. دیپ لینک ها

بکارگیری دیپ لینک روش بسیار خوبی برای هدایت کاربران به یک صفحه خاص در اپلیکیشن می باشد، و زمانی که کاربر بر روی پیام شما کلیک می کند، به آن صفحه می رود. با تست دیپ لینک در بخش های مختلف اپلیکیشن، ببینید که کدام بخش موجب افزایش نرخ تبدیل می شود.

برای مثال اگر یک اپلیکیشن خرده فروشی دارید که یک معامله جدید را تبلیغ می کند، باید به بررسی تاثیری گذاری قرار دادن دیپ لینک مستقیما در محصول و صفحه اصلی کاتالوگ بپردازید و نتیجه دو روش را مقایسه کنید.

تست A/B اپلیکیشن

5. شخصی سازی

موبایل ذاتا ابزاری شخصی است و از این رو پیام های شما نیز باید متناسب با مخاطب باشد. درج نام کاربر در متن پوش یکی از روش های شخصی سازی محسوب می شود، اما باید گامی فراتر نهاده و بر روی رویدادهای مختص اپلیکیشن و تنظیمات آن نیز متمرکز شد.

اگر اپلیکیشن شما خبری است، باید نمایش اخبار مرتبط بر اساس موضوعاتی را که کاربر دنبال کرده، تست کنید.

اگر اپلیکیشن شما مانند Netflix از نوع سرگرمی است، می توانید بر اساس عادات بازدید کاربر، برنامه هایی جدید را به او نمایش داده و به نحوی شخصی سازی کنید.

مزایای این روش تست به مرور زمان بر شما آشکار خواهد شد و شاید در ابتدای کار تفاوت محسوسی بین تست A و B مشاهده نکنید، اما به مرور این تمایز چشمگیرتر خواهد شد و موجب دستیابی به یک رویکرد بازاریابی موبایل تعاملی و اثرگذار می گردد.

کمک گرفتن از گروه های کنترل برای تست A/B حیاتی است و در برخی شرایط خاص، کاربرانی که هیچ پیامی دریافت نمی کنند، عملکرد بهتری از آنهایی که پیام دریافت کرده اند، به نمایش می گذارند و این موضوع تنها با کنترل و ارزیابی مناسب شرایط مشخص خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که همواره باید به تست کمپین های بازاریابی موبایل خود مبادرت ورزید و پیام ها و تصاویر خود را تست کنید و این کار را به طور مستمر به انجام برسانید تا تلاش های شما نتیجه بخش شوند.

 

http://info.localytics.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید