کاربردهای واقعیت مجازی

آشنایی با کاربردهای واقعیت مجازی – بخش دوم

کاربرد واقعیت مجازی تنها به بازی ها محدود نمی شود و در بسیاری از زمینه ها می توان از این تکنولوژی بهره برد، در مطلب قبلی شما را با چندین کاربرد واقعیت مجازی آشنا کریم و در ادامه نیز به سایر حوزه های کاربرد واقعیت مجازی می پردازیم، با ما همراه باشید.

آموزش

در آینده ای نه چندان دور، دانش آموزان دیگر مجبور نخواهند بود در کلاس درس حضور داشته و به تخته سیاه یا پروژکتور نگاه کنند. برای درک بهتر عصر ماقبل تاریخ، آنها با کمک واقعیت مجازی می توانند در بین دایناسورها قرار بگیرند و صحنه ها را از نزدیک مشاهده کنند.

دانش آموزان می توانند همراه با ژولیوس سزار به مطالعه امپراطوری رم بپردازند یا کریستف کلمب را در کشف قاره آمریکا همراهی کنند و یا در نقش سلول های قرمز خون وارد بدن شده و به مطالعه آناتومی آن بپردازند.

کسب و کار

خودتان را در وضعیتی تصور کنید که در یک اتاق خالی هستید و تنها چیزی که دارید یک تبلت و یک هدست واقعیت مجازی می باشد، آن را بر سر خود بگذارید! همکاران در کنار شما ظاهر می شوند و مدیرعامل کمپانی با این حال که برای سفر کاری خود در لندن به سر می برد ولی با شما در اتاق حضور دارد. رئیس بخش مدیریت بازاریابی نیز که در دبی مستقر است آنجا حضور دارد و در برلین در حال صرف قهوه با شماست.

به دفتر کاری واقعیت مجازی خوش آمدید (ناتوانی از حضور در دو مکان مختلف به طور همزمان دیگری بهانه ای برای شما نیست). برای درک بهتر موقعیتی که شرح داده شد، ویدیوی زیر که خانه و محل کار را در یک مکان نمایش داده به کمک شما می آید.

اخبار و اطلاعات

نیویورک تامیز از ویدیوی 360 درجه برای نمایش رقابت انتخاباتی برای ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد و عموم می توانستند در بخش های مختلف چرخ بزنند و از نزدیک شاهد گفتگو و بحث های کاندیداها باشند. کریستین دیور برای نمایش کلکسیون لباس های بهار-تابستان 2017 خود از ویدیوی 360 استفاده کرد. به لطف این تکنولوژی ورود به دنیای بی پایان اطلاعات ساده تر از گذشته شده و به راحتی می توان با اخبار روز دنیا، مذاکرات پارلمان، فشن شوها و حتی درگیری های مسلحانه تعامل برقرار کرد.

در حین تماشای این ویدیو از ماوس خود برای چرخ زدن در بخش های مختلف و تماشای ویدیو از ابعاد گوناگون استفاده کنید.

ورزش

در تماشای مسابقات ورزشی با محدودیت های از نظر زاویه دید مواجه هستید، اما به لطف تکنولوژی واقعیت مجازی می توانید زد و خوردها و تمامی حرکات را از هر زاویه ای تماشا کنید، بدین ترتیب هیچ جزئیاتی از مسابقه از قلم نمی افتد. شما به راحتی می توانید به تماشای تمامی شکلک ها یا دعواهای مسابقات ورزشی که در زمین فوتبال یا بیسبال به وقوع می پیوندد بپردازید. هر کسی می تواند آنچه در رقابت هاکی، ماراتن یا مسابقه کرلینگ اتفاق می افتد را ببیند. بدین ترتیب از بعد دیگری می توانید مسابقات ورزشی را تماشا کنید.

این تکنولوژی نه تنها برای تماشاگران، بلکه برای بازیکنان نیز مزایایی به همراه دارد و آنها می توانند از این طریق آموزش ببیند، NFL training sessions یکی از گزینه هایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. بازیکن خط حمله به خوبی می داند که چطور در زمین حرکت کند، چرا که صدها بار این حرکت را انجام داده، بدون اینکه آسیبی به او وارد شود. در جام جهانی 2010 صدای ووووزلاها بازیکنان را کلافه کرده بود، اما اگر بازیکنان با استفاده از یک برنامه واقعیت مجازی آموزش دیده بوده، به این صداها عادت داشتند و شاید بهتر بازی می کردند!

سفر

شاید واقعیت مجازی برای افرادی که اهل هیجان و سفرهای پرماجرا هستند و دوست دارند در خاک و گل و لای و باران سیل آسا کثیف شوند، جذابیت چندانی نداشته باشد. اما واقعیت مجازی شما را قادر به کشف مکان هایی می کند که در عمل قادر به مسافرت به آنجا نیستند.

گوگل با معرفی Google Earth این امکان را در اختیار کاربران قرار داد که جهان را به صورت سه بعدی در خانه های خودن نظاره گر باشند. پس از آن پیشرفت های بیشتری در این زمینه به وقوع پیوست و با کمک هدست واقعیت مجازی میتوانیم مانند مانند فضانوردان به ناوبری در کل جهان بپردازیم، این تجربه قطعا بسیار هیجان انگیز و جالب خواهد بود!

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید