آشنایی با 5 استراتژی بازاریابی برای اپلیکیشن های موبایل

آشنایی با 5 استراتژی بازاریابی برای اپلیکیشن های موبایل

توسعه و تست اپلیکیشن تنها دو بخش کوچک از نبرد تنگاتنگ اپلیکیشن های اندروید، جهت پیروزی در کسب رتبه برتر می باشند. در این معادله، بازاریابی مهمترین بخش است، بدون اینکه کاربران از اپلیکیشن شما استفاده کنند، نمی توانید اپلیکیشن را به درستی محک بزنید و از بابت ارزش و معقولیت آن اطمینان حاصل کنید. شرکت ها و خدمات فراوانی در زمینه بازاریابی اپلیکیشن و موفقیت در این عرصه به کمک شما می آیند، ولی با این وجود راهکارهای دیگری نیز موجودند که شما می توانید بدون کمک دیگران از آنها استفاده کنید. در این مقاله شما را با 5 استراتژی بازاریابی موثر که به تنهایی و با صرف هزینه بسیار اندکی قادر به انجام آنها هستید، آشنا می سازیم.

Play-Store-Market-AH-01

اپلیکیشن خود را گوگل پلی استور متمایز کنید کاربران اندروید همواره به دنبال اپلیکیشن های جدید می باشند و بدون شک گوگل پلی استور برای یافتن اپلیکیشن ها در اولویت اول قرار دارد. گوگل در سال جاری قابلیت جدیدی در اختیار برنامه نویسان قرار داد تا از طریق آن بتوانند جایگاه بالاتری در فهرست اپلیکیشن ها به خود اختصاص دهند. این بخش به نام Experiments در Play Store Developer Console قرار گرفته و امکانات جدیدی در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد و آنها می توانند با تغییر بخش های کلیدی اپلیکیشن، عملکرد هر کدام از رویکردهای اتخاذ شده را بسنجند. ناشرانی مانند Kongregate دریافتند که حتی یک تغییر جزئی در لوگوی اپلیکیشن می تواند حجم نصب ها را 33 درصد افزایش دهد. این روش یک راه حل بسیار کارآمد برای کسب اطمینان از این موضوع است که اپلیکیشن شما در بهترین جایگاه ممکن قرار گرفته. با فیسبوک ارتباط خوبی برقرار کنید امروزه اکثر بازاریاب های موفق در اندروید، تبلیغات خود را از طریق فیسبوک به انجام می رسانند و مردم را درباره اپلیکیشن و یا بازی ساخته شده آگاه می سازند. فهم این موضوع بسیار ساده است، افراد در کل جهان بیشتر وقت خود را در روز صرف کار با فیسبوک می کنند و برای قسمتی انبوهی از کاربران، فیسبوک تنها وب سایت مورد استفاده است. برای برخی از برندها، این رویکرد موجب رشد 500 درصدی شده و هزینه به ازای نصب یا همان CPI را در صورت استفاده از فیسبوک، 55 درصد کاهش داده است. با این اوصاف، فیسبوک بهترین جایگاه برای برقراری ارتباط با افراد است.

ردیابی و کنترل فعالیت های پس از دانلود

جذب کاربران جدید و افزایش مخاطبین رویکرد کلیدی برای بازاریابی اپلیکیشن است، اما زمانی که کاربر ،اپلیکیشن شما را نصب کرده چه راهکاری را پیش روی خواهید گرفت؟ لازم است به کنترل و بررسی فعالیت های کاربرانی که اپلیکیشن شما را دانلود کرده اند بپردازید تا از این طریق بهترین ها را در اختیار کاربران جدید بگذارید و تمایل آنها را جهت استفاده از اپلیکیشن برانگیزید. کدام نوع از پرداخت درون برنامه ای، فروش بیشتری داشته است؟ کدام یک مورد استقبال واقع نشده؟ اینها تنها نمونه سوالاتی هستند که با پاسخ گویی به آنها می توان به ادامه کار و افزایش درآمد پرداخت.

مورد توجه تمامی افراد واقع شوید

راجع به فیسبوک چندی پیش سخن به میان آمد، یقینا فیسبوک در عرصه شبکه های اجتماعی جایگاهی بالایی را به خود اختصاص داده، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند که از کارآیی خوب و معقولی برخوردارند. توییتر یکی از این گزینه ها است که بیشتر تمرکز خود را بر روی تبلیغات و وب سایت های تبلیغاتی نهاده. شبکه های اجتماعی در زمینه تبلیغات، رویکردهای متفاوتی را اتخاذ می کنند. باید با آزمون و خطا مناسب ترین گزینه را بیابید، به مرور زمان و با کسب تجربه بیشتر، شبکه های اجتماعی و تبلیغاتی را که به بهترین شکل به ارضای نیازهای شما می پردازند، خواهید یافت. به تجسم مخاطبین ایده آل خود بپردازید بسته به نوع اپلیکیشن و یا بازی مورد نظر خود، باید اهداف متفاوتی برای کاربران این اپلیکیشن ها پیش روی خود قرار دهید. برای مثال یک بازی که بیش از حد بر روی پرداخت های درون برنامه ای تکیه دارد را در نظر بگیرید، چنین بازی نیازمند کاربرانی است که به طور مداوم بازی را انجام دهند. اپلیکیشنی که به ارائه بسته های ارتقا مشغول است، بر مخاطبین متمرکز تکیه می کند، نه تکرر. تجسم نوع کاربرانی که نیازمند آنها هستید به شما در تعیین هزینه بازاریابی کمک می کند و از همه مهم تر، تخصیص بودجه و ROI را موثر می گرداند. http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید