وبلاگ - بازاریابی

0
136
آشنایی با 5 استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل

آشنایی با 5 استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل

به لطف پیشرفت های صورت گرفته در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و رابط های کاربری، گوشی های موبایل دسترس پذیرتر و کاربر پسندتر از گذشته شده اند. کاربران، اپلیکیشن های بیشتری را دانلود می کنند و زمان بیشتری را نیز صرف کار با این اپلیکیشن ها می کنند. در حال حاضر بیش از 4 میلیون اپلیکیشن در اپ استورهای کمپانی های اپل و گوگل قرار دارند و در طول چند ماه اخیر حدود 75000 – 80000 اپلیکیشن جدید به اپ استور اپل راه یافته اند.

این شرایط به نفع مشتریان است، اما جلب توجه کردن همین مشتریان شرایط را برای توسعه دهندگان دشوارتر از گذشته کرده و آنها به سختی می توانند از اپلیکیشن های خود پول به جیب بزنند. به گفته Josh Kopelman ترغیب کاربران به پرداخت کوچک ترین هزینه، دشوارترین کاری است که هر سرمایه دار باید با آن مقابله کند. از طرفی رویکرد جدید “پیش از خرید امتحان کنید” که به تازگی در اپ استورها مرسوم شده، شرایط را دشوارتر و بدتر می سازد.

اما خبر خوشحال کننده اینکه تعداد استراتژی های کسب درآمد در حال افزایش می باشد و همین شرایط نیز فرصت های بیشتری را پیش روی توسعه دهندگان قرار می دهد.

1. درآمد از طریق پرداخت های درون برنامه

پرداخت های درون برنامه و تبلیغات هنوز هم برترین شیوه های کسب درآمد محسوب می شوند. چنانچه کاربر از کار با اپلیکیشن لذت ببرد، اقدام به پرداخت های درون برنامه خواهد نمود و احتمال خریدهای درون برنامه از سوی او افزایش می یابد. برای مثال در بازی ها، این قبیل خریدها کاربران را قادر به آنلاک کردن لول ها یا محتویات جدید، مبادله اقلام و سرویس های مجازی، بدست آوردن قابلیت های پیشرفته یا زمان بازی بیشتر نماید.

تبلیغات درون برنامه 66 درصد افزایش را به ثبت رسانده و به 21 میلیارد دلار در سال 2016 رسیده و انتظار می رود که در طول سال های اخیر این روند صعودی همچنان ادامه داشته و به 35 میلیارد دلار برسد.

تبلیغات بنری کم ترین مزاحمت را ایجاد می کنند و کاربران می توانند بدون متوقف کردن فعالیت خود در اپلیکیشن، این تبلیغات را مشاهده نمایند.کسب درآمد از اپلیکیشن

تبلیغات بینابینی درآمد در ازای کلیک 5 تا 10 برابر بیشتری را نتیجه می دهند، اما موفقیت اینگونه از تبلیغات در گروی زمان مناسب جهت نمایش آنها می باشد. برای مثال در بازی ها بهترین زمان نمایش تبلیغ، پس از تکمیل یک مرحله از بازی و یا خروج از اپلیکیشن می باشد.

تبلیغات ویدیویی موثرترین نوع تبلیغات هستند، البته موفقیت آنها به شدت به محتوا و جنبه سرگرم کننده و احساس و میزان ارتباط آن وابسته است. معمولا کاربران تبلیغات ویدیویی را که با صدای بسته پلی می شوند، ترجیح می دهند. اعطای جوایز و اعتبار در ازای تماشای ویدیو یکی از رویکردهای موفق در بازی ها قلمداد می شود. ویدیوهای عمودی در اسنپ چت و اینستاگرام نیز از همین مزیت ها بهره گرفته و در این صحنه رقابتی از سایر تبلیغات متمایز می شوند.

سایر رویکردهای درحال رشد تبلیغات درون برنامه شامل تبلیغات نیتیو، ژئوفیلترهای واقعیت افزوده و تشخیص اشیا در تبلیغات می باشد.

تبلیغات درون برنامه فرآیند کسب درآمد را سرعت می بخشند، اما در صورت استفاده نادرست ممکن است نرخ نگهداری اپلیکیشن را کاهش دهند. همواره باید از بابت پیاده سازی استراتژیک و خلاقانه تبلیغات اطمینان حاصل کنید.

2. دریافت هزینه در ازای اپلیکیشن

درآمدزایی از اپلیکیشن بسیار دشوار است و با در نظر گرفتن 95% از اپلیکیشن هایی که به صورت رایگان قابل دانلود هستند، کار برای توسعه دهندگان دشوارتر می شود. اما با این وجود برخی از کاربران موبایل حاضرند در قبال اپلیکیشن هایی که نیازهای خاصی را برآورده می کنند و با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده ند، هزینه های هنگفتی را بپردازند.اما این قیمت های نجومی برای بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن در حد رویا و خیال است، لذا یک راه حل جایگزین ارائه دو گزینه به کاربر می باشد، یکی رایگان و همراه تبلیغات و دیگری با نسخه پولی بدون تبلیغ.

3. دور زدن اد-بلاکر

بر اساس گزارشات Mary Meeker حدود 400 میلیون کاربر به طور جهانی تبلیغات موبایل را بلاک می کنند و انتظار می رود این رقم در آینده نیز افزایش پیدا کند. یکی از راه های دستیابی به مخاطب دور زدن شبکه های تبلیغاتی به طور کامل است که از روش های زیر امکان پذیر می شود:

– حامی شدن: برای مثال Nike تبلیغات خود را به طور مستقیم در اپلیکیشن Weather Channel قرار می دهد و به ارائه پیشنهادات پوشاکی که مناسب شرایط آب و هوایی کنونی است می پردازد.

– مشارکت و ارتباط: برای مثال Uber اخیرا یک مشارکت ترتیب داده که رانندگان Uber را قادر به پخش آهنگ از Pandora می کند و اپلیکیشن Nikon Lenses دارای ارتباطاتی با خرده فروشان لنز است تا از این راه عکاسان را قادر به دسترسی بیشتر به تجهیزات حرفه ای نماید.

4. بهبود کشف

هرچه یافتن اپلیکیشن شما برای کاربران آسان تر باشد، احتمال جذب کاربر از سوی شما نیز بالا می رود و در اپ استور کمپانی اپل بیش از 65 درصد از اپلیکیشن ها از طریق جستجوی صریح کشف می شوند. به منظور افزایش کشف اپلیکیشن در اپ استور، نام و توضیحات اپلیکیشن باید دربرگیرنده کلیدواژه ها و تصاویر مرتبط باشند.

در ماه ژوئن 2016 کمپانی اپل به معرفی Search ads پرداخت که در راستای تبلیغ اپلیکیشن در نتایج جستجوی مرتبط به کمک توسعه دهندگان می آید. میزان ارتباط با استفاده از متادیتاهای ارائه شده از سوی توسعه دهنده اپلیکیشن مانند کلیدواژه ها، توضیحات، نظرات، رتبه بندی، نرخ نصب و پاک کردن، نرخ کلیک بر روی تبلیغات تعیین می شود. کاربران بر اساس موقعیت جغرافایی، جنسیت و سن هدف قرار داده می شوند و به منظور بهره گیری از این قابلیت، توسعه دهندگان اپلیکیشن باید بودجه ای را به ارتقای متادیتا و کارهای مرتبط اختصاص دهند.

بسیاری از توسعه دهندگان بر روی تبلیغ اپلیکیشن در اپ استور متمرکز می شوند، اما باید به خاطر داشت که این اقدام کافی نیست. 35 درصد از اپلیکیشن ها در خارج از اپ استور کشف می شوند، از این رو تبلیغ در وب یا درون سایر اپلیکیشن ها، حفظ حضور خود در وب، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ارتباط عمومی و ساخت برند و همچنین محتوا، افراد بانفوذ و بازاریابی کلامی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند.

5. اشتراک با تمدید خودکار

مدل اشتراک با تمدید خودکار توسعه اپلیکیشن مستقل را پایدارتر می کند، چرا که در این شیوه بدون اینکه کاربر صاحب اپلیکیشن باشد، قادر به استفاده از تمامی قابلیت های آن است. این مدل اشتراک برای اپلیکیشن هایی که دسترسی به محتوا، اخبار و مقالات سردربیر، رسانه، قابلیت هایی که به طور منظم آپدیت می شوند و یا هر اپلیکیشنی که به سرویس بک اند متکی است، گزینه خوبی می باشد.

اپل در سال اول 70 درصد از درآمد را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد و این مقدار پس از یک سال به 85 درصد می رسد، گوگل نیز 85 درصد از به توسعه دهندگان می دهد.

جمع بندی

سطح رقابت در مارکت اپلیکیشن ها رو به افزایش است، لذا استراتژی های کسب درآمد که توسط توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرند نیز به سرعت در حال تکامل می باشند. مورد مهمی که برای هرگونه استراتژی کسب درآمد اهمیت دارد و باید آن را به خاطر سپرد، آگاهی از بیس کاربری و کسب اطمینان از این موضوع است که تکنیک های شما با رفتارها، احساسات و سلایق آنها هم خوانی داشته باشد، زمانی که به این شرایط دست پیدا کردید، موفقیت و رشد نیز از آن اپلیکیشن شما خواهد شد.

 

منبع:

https://appdevelopermagazine.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر