KPIهای موبایل

آشنایی با 50 شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای ارزیابی بازی یا اپلیکیشن – بخش ششم

در مطلب قبلی شاخص های کلیدی عملکرد مربوط به بازاریابی اپلیکیشن مورد بررسی قرار گرفت و این مقاله به شاخص های مربوط به بهینه سازی اپ استور اختصاص داده شده است.

بهینه سازی اپ استور (ASO)

مهم ترین بخش از بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن موبایل به اپ استور و نحوه جذب کاربران مربوط است که خود شامل نحوه کشف اپلیکیشن، تصمیم گیری در ارتباط با نصب آن و امتیاز یا نظر دادن به اپلیکیشن می باشد.

شماره 47: کلیدواژه ها

کلیدواژه ها یا عبارت هایی که موجب کشف اپلیکیشن و دانلود آن از سوی کاربران می شوند. پیگیری رفتارهای مشتری از جستجوی اولیه تا خرید نهایی، شما را قادر به مشاهده کلیدواژه هایی می کند که موجب تولید درآمد شده و سایر رفتارهای مثبت یا مطلوب را منجر شده اند. با استفاده از ASO Tool قادر به پیگیری رتبه بندی کلیدواژه ها در گوگل پلی و اپ استور می باشید.

شماره 48: رتبه بندی دسته بندی های اپ استور

نظارت مستمر بر رتبه بندی و بررسی تاثیر آن بر عملکرد اپلیکیشن بسیار مهم و حیاتی است و به طور کلی می توان گفت که ارتباط مستقیمی بین رتبه و عملکرد اپلیکیشن وجود دارد.

شماره 49: بازدید پیش از نصب اپلیکیشن

تعداد دفعاتی است که کاربر پیش از نصب اپلیکیشن آن را در فهرست اپ استور مشاهده می کند. هرچه تعداد بازدیدها کمتر باشد بهتر است، چرا که این موضوع نشان می دهد که تبلیغات شما تاثیرگذارتر بوده است.

KPIهای موبایل

شماره 50: نظرات

هرچه نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید به نفع شما خواهد بود، علاوه بر این به کل تعداد نظرات نیز توجه داشته باشید، چرا که این تعداد نیز نشان می دهد که کاربران علاقه مندند و زمانی را صرف نوشتن نظر در ارتباط با اپلیکیشن شما کرده اند. نظرات مفنی شما را قادر به بهبود اپلیکیشن می کند و نظرات مثبت نیز امکاناتی را که باید قدرت بخشید نشان می دهند. از طریق بازخورد مستقیم نیز قادر به اطلاع از خواسته های کاربران می گردید.

شماره 51: رتبه بندی

مشابه نظرات اپ استور، هرچه امتیازات مثبت بیشتر باشد، رتبه متوسط یا امتیاز نیز بالاتر می رود. از آنجا که امتیاز دادن به اپلیکیشن زمان کمی طول می کشد، این معیار به اندازه نظرات حاکی از مشارکت و علاقه کاربران نیست.

به یقین تمامی معیارها برای سنجش موفقیت اپلیکیشن یکسان نیستند و شاخص های کلیدی عملکرد فراوانی وجود دارند که توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل باید مد نظر قرار داده و وضعیت کلی اپلیکیشن را با استفاده از آنها ارزیابی کنند.

 

http://www.gameanalytics.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید